Gå til innhold

Hvor mye betale for hjemmestrikk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har lyst til å spørre en bekjent om hun kan tenke seg å strikke Carly-genseren til meg. Dette er en eldre dame som elsker å strikke, men ikke har så mange å strikke til. Hvor mye ville dere betalt henne? Tror ikke hun kommer til å si en pris selv. Er 1000kr nok (jeg kjøper selvsagt garnet). 

Anonymkode: 71789...de6

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

1000,- er helt innafor.  Garnet og oppskrift koster ca 1000. Så blir da 2000 til sammen. 

Anonymkode: b9194...56f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

1000 er langt fra nok. Carlygenser er ekstremt komplisert å strikke, oppskriften er vanskelig å tyde og garnet noe realt herk å rekke opp om man gjør feil. 

Anonymkode: b1bfe...1a3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er sjelden noen betaler særlig mye mer enn rundt 1000 for en hjemmestrikka genser. Å strikke er ikke en jobb man kan forvente vanlig timelønn for å drive med. Jeg synes 1000 er helt innafor å tilby. 

Anonymkode: 87c4a...554

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

1000 er langt fra nok. Carlygenser er ekstremt komplisert å strikke, oppskriften er vanskelig å tyde og garnet noe realt herk å rekke opp om man gjør feil. 

Anonymkode: b1bfe...1a3

Om man leser oppskrift før man strikker trenger man ikke rekke opp. 

Carly strikkes på pinne 7. Det er heller ikke en avansert oppskrift.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg strikker myyyye på bestilling. Har tatt 1000kr. for jobben for Carly i str S-M. 1100 for L-Xxl

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes 1000 kr er innafor, men beløp under 1000 blir altforfor lite, kommer jo ann på størrelsen og da. En kompis av meg maste på meg om å strikke HFS - genseren ( en flerfarget mønstergenser) til han. I str. 4 XL. Han er en stor & kraftig og høy mann, så jeg måtte kjøpe mange garnøster. Jeg forhåndsbetalte for garnet. Kom på 1300 kr. Jeg tok ikke betalt for selve jobben. Da genseren var ferdig fikk jeg 1000 kr.og jeg var fornøyd med det, gikk 300kr i minus da,men jeg gadd ikke å bry meg om det. Strikking er for meg kun hobby, ikke mitt levebrød. Men hadde jeg vært strikkerske av yrke, hadde jeg tatt høyere betaling ja + betaling for arbeidet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

1000,- er helt innafor.  Garnet og oppskrift koster ca 1000. Så blir da 2000 til sammen. 

1000kr for én strikkeoppskrift?👀 Å fy faen, det var dyrt!! ( sorry ordbruken ) Det er jo dyrere enn en tjukk og god strikkebok med mange strikkeoppskrifter.Det meste jeg har betalt for en strikkeoppskrift er 250kr. Ellers betaler jeg 150 kr. Strikkeoppskrift til barn 100kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

1000 er fint til Carly, den er ikke så avansert. 

Anonymkode: 51724...c82

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk inn på www.sparkjøp.no nå og søkte på carly genseren, og der står hele oppskriften gratis. Fin-fin genser det, obs nå fikk jeg også lyst på den genseren,hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er sjelden noen betaler særlig mye mer enn rundt 1000 for en hjemmestrikka genser. Å strikke er ikke en jobb man kan forvente vanlig timelønn for å drive med. Jeg synes 1000 er helt innafor å tilby. 

Anonymkode: 87c4a...554

Når var sist du sjekket priser på hjemmestrikk? 20 år siden? Har ikke sett noen selge hjemmestrikkete gensere for så lav pris inkl garn/mønster med mindre det er en brukt genser. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fugl fønix skrev (41 minutter siden):

1000kr for én strikkeoppskrift?👀 Å fy faen, det var dyrt!! ( sorry ordbruken ) Det er jo dyrere enn en tjukk og god strikkebok med mange strikkeoppskrifter.Det meste jeg har betalt for en strikkeoppskrift er 250kr. Ellers betaler jeg 150 kr. Strikkeoppskrift til barn 100kr.

ikke 1000 for oppskrift men for garn og oppskrift. + 1000 for jobben. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

https://www.strikkemekka.no/Carly-Genser-316-11&size=102480?gad_source=1&gbraid=0AAAAACF3r2Kopnm3UVPbLiFhjfsrALlaN&gclid=EAIaIQobChMIguiv_qrJigMVjlCRBR2QCyEBEAQYASABEgJWLfD_BwE
Er det den? 

Ganske mye arbeid på den, med to tråder og mønster over hele genseren. Vil si at en tusenlapp er litt lite. 
Men du kan jo se på Finn eller i strikkegrupper på Facebook om noen selger ferdig strikket for å sammenligne priser?

Anonymkode: 02898...86f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...