Gå til innhold

Han har ikke fortalt meg han har barn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Han har ikke fortalt meg han har barn enda, er dette normalt å ikke si noe?

har hørt av noen bekjente at den jeg dater har et barn. Lurer på om det da skurrer, ingen kontakt med barnet eller han vil vente med å fotelle?

Anonymkode: 4a012...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvor mange dates har du vært på med han?

Anonymkode: 6b3c0...1c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig skal man si i fra om man har barn. Men han er vel redd for at han skal bli valgt vekk pga. det. Feigt å lyve om det uansett. Dette skal man jo vite FØR man dater de. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvor mange dates har du vært på med han?

Anonymkode: 6b3c0...1c7

4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det høres veldig rart ut at han ikke har informert deg om dette? Spør han om hvorfor han ikke har sagt noe om det. 

Jeg var selv alenemamma når jeg møtte samboeren min. Det opplyste jeg om med en gang, så kunne han selv få valget om han ville date meg eller ikke. Jeg ville aldri datet noen som ikke syntes det var greit at  jeg hadde barn. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Kullsyrevann skrev (5 minutter siden):

Selvfølgelig skal man si i fra om man har barn. Men han er vel redd for at han skal bli valgt vekk pga. det. Feigt å lyve om det uansett. Dette skal man jo vite FØR man dater de. 

Er det normalt man blir valgt bort pga slike ting da?

Kullsyrevann skrev (5 minutter siden):

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lykkeligliten skrev (Akkurat nå):

Syntes det høres veldig rart ut at han ikke har informert deg om dette? Spør han om hvorfor han ikke har sagt noe om det. 

Jeg var selv alenemamma når jeg møtte samboeren min. Det opplyste jeg om med en gang, så kunne han selv få valget om han ville date meg eller ikke. Jeg ville aldri datet noen som ikke syntes det var greit at  jeg hadde barn. 

Som kvinne er det umulig å ikke fortelle det, men da tenker jeg at dette barnet er mest hos mammaen, så kanskje derfor han ikke vil si noe. Pga han er jo fremdeles ink i livet til eksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det hadde ikke vært aktuelt for meg. Men det hadde jeg opplyst om i datingprofilen uansett. Og de med barn må også si det fra første stund, slik at man ikke risikerer å sløse vekk tiden sin.

Det er ingen skam å ha barn fra tidligere forhold, skjønner ikke hvorfor han ikke har sagt noe. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ja!!! Jeg ønsker ikke en liksom familie. Jeg vil ha en ekte.

Anonymkode: 990aa...530

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde spurt ham, at du har hørt at han har barn, og at du er overrasket over at han ikke har sagt noe om det til tross for at dere har møttes fire ganger og hatt kontakt også utenom møtene (antar jeg).

Å ikke fortelle at han har barn, det hadde gjort meg veldig skeptisk, fordi det er en naturlig ting å fortelle om man er seriøs med datingen. Men jeg ville lyttet til forklaringen hans på hvorfor han ikke hadde fortalt det, og så gjort meg opp en mening. Hadde nok vært ekstra oppmerksom på hvordan han i den sammenhengen omtalte barnas mor, og om han i det hele tatt har samvær (en mann som ikke tar ansvar for egne barn er helt uaktuell for meg).

Anonymkode: 3e192...8ec

• Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du besøker han hjemme er det bare å se etter små sko eller fingermerker han har glemt å ta vekk så sier du.. har du barn??? (Pek gjerne) ... veldig morsomt faktisk.. 

Anonymkode: f7c61...917

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kullsyrevann skrev (22 minutter siden):

Det hadde ikke vært aktuelt for meg. Men det hadde jeg opplyst om i datingprofilen uansett. Og de med barn må også si det fra første stund, slik at man ikke risikerer å sløse vekk tiden sin.

Det er ingen skam å ha barn fra tidligere forhold, skjønner ikke hvorfor han ikke har sagt noe. 

Vi har ikke brukt noe dating profil, vi møttes på en annen måte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi har ikke brukt noe dating profil, vi møttes på en annen måte

Hvis dere møttes på en offentlig plass eller via venner er det i hvert fall rart han ikke sier noe. Det blir mer personlig og man har lettere for å bli fort kjent. Syns det er red flag at han har holdt tett om det. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kullsyrevann skrev (4 timer siden):

Hvis dere møttes på en offentlig plass eller via venner er det i hvert fall rart han ikke sier noe. Det blir mer personlig og man har lettere for å bli fort kjent. Syns det er red flag at han har holdt tett om det. 

Jeg tenker motsatt - hvis de møttes tilfeldig, uten at han var på "jakt" etter et forhold, så tenkte han ikke at det var viktig å fortelle om i begynnelsen.  Plutselig blir det mye vanskeligere å fortelle, fordi han innser at han burde fortalt det med en gang.

Ts - vær ærlig neste gang dere møtes. Si at du har hørt at han har barn. Så tar du det derifra.

Endret av petterm
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å ikke fortelle at man er en forelder er kjemperart. Ikke en liten del av livet det akkurat.

Anonymkode: 34ea2...5a0

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg har ikke barn, men skjønner ikke hvordan en forelder klarer å unngå å si noe om det. Når man forteller hva man gjorde i helgen så blir det veldig rart å utelate barnet. «Jeg var på Leos lekeland med … øøøøh… en kompis»

Anonymkode: 70b22...4ea

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg (heterofil mann) har vært sammen med en alenemor før, og jeg hadde nok ikke valgt bort en mulig partner på bakgrunn av at hun hadde barn fra før. Det selv om jeg er i en alder der ganske mange ikke har det.

Hadde hun ikke fortalt meg at hun hadde barn allerede før eller senest på første date, derimot, da hadde jeg brutt av så fort jeg fikk høre om det. Jeg opplever det som uredelig å ikke opplyse om en så vesentlig del av livet. Alle forstår selv at det er naturlig å opplyse om det viktigste man har i hele verden, både fordi det betyr så mye for en og fordi det åpenbart er en faktor av stor betydning for hverdagen og innretningen av livet hvis man skulle ende opp sammen.

Anonymkode: 46965...14b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg datet en som fortalte at han hadde et barn, men "på grunn av mor fikk han ikke ha kontakt" BArnet var 12+

Han ble ingen kjæreste for å si det slik.

Anonymkode: 2eb81...f5e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det var en fullstendig dealbreaker for meg da jeg datet, i 20-årene. Det var ikke noe jeg ønsket for eget liv. 

Nå i 40-årene ser jeg at man ikke kan ha det som dealbreaker (er heldigvis godt gift, da). Men ville likevel visst det tidlig, for om han knapt ser dem, er nedlatende mot barnemor, eller noe som helst slik, så ville det vært en dealbreaker. 

Og det å holde stille om det på date 1 ville mulig også vært en dealbreaker, forsåvidt. 

Anonymkode: 3b21a...98e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...