Smascha Skrevet 27. desember 2024 #21 Del Skrevet 27. desember 2024 Likte serien veldig veldig godt! Særleg dei psykologiske aspekta: korleis Odd Nerdrum sine barndomstraumer og diagnose pregar både kunsten hans, døgnrytmen hans og familierelasjonane. 26 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 27. desember 2024 #22 Del Skrevet 27. desember 2024 Rosakatt skrev (4 minutter siden): De er flinke, men liker du bildene? Jeg ser ideen om det skal være på museum, men har noen lyst til å pynte stua si med sånne bilder? Synes dessverre mange av motivene til Nerdrum har tapt seg med årene. Teknisk god men lite inspirerende bilder. Føles litt meningsløst, som å se på noen drite. Gir meg ingenting. 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru Alving Skrevet 27. desember 2024 #23 Del Skrevet 27. desember 2024 Barna av kunstnerfamilier kan fort bli preget av oppveksten, tenk på Aune og Vebjørn Sand. Linn Ullman er barn av to kunstnere og har selv fått tredje generasjon innen kunst(filmskaperen av Armand) Tipper det er mye generasjonstraumer i alle disse familiene også. 5 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
princeofithilien Skrevet 27. desember 2024 #24 Del Skrevet 27. desember 2024 (endret) Det er i hvert fall ingen tvil om at de er kunstnere! 😄 Jeg har møtt noen av søsknene (og barna) flere ganger, de er kjempehyggelige, og alltid veldig høflige. Jeg tror de små barna har det veldig godt. Tanta mi hadde litt med de to brødrene å gjøre da de var små, og allerede da var de også påfallende høflige! Jeg har et veldig godt inntrykk av dem. Syns de er tøffe som tør å skille seg ut! Og for et idyllisk sted de bor! ❤️ Endret 27. desember 2024 av princeofithilien 38 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
000VF000 Skrevet 27. desember 2024 #25 Del Skrevet 27. desember 2024 (endret) bare innom en tur skrev (25 minutter siden): De vil ikke betale skatt selv. Men søker om å få tildelt andres skattepenger, og kritiserer byråkratiet når de gjør jobben sin og avslår å bruke andres skattepenger på slike døgenikter. Æsj, jeg blir kvalm. Hvis du vil vite hvordan det var å leve under aristokratene i middelalderen frem til 1900 tallet, så kan du forestille deg en verden hvor Nerdrum familien dikterer lover og regler, samtidig som de har soldater med våpen som sørger for at du må følge dem. Og negativ omtale om familien hadde kostet deg 10 år i fengsel, om de ikke skar av tungen din. Eller hodet ditt. Alt etter dags humøret. Endret 27. desember 2024 av 000VF000 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruspus Skrevet 27. desember 2024 #26 Del Skrevet 27. desember 2024 bare innom en tur skrev (32 minutter siden): De vil ikke betale skatt selv. Men søker om å få tildelt andres skattepenger, og kritiserer byråkratiet når de gjør jobben sin og avslår å bruke andres skattepenger på slike døgenikter. Æsj, jeg blir kvalm. De virker som hyggelige folk. Men akkurat den biten ser jeg, og synes jeg er ekkelt. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nevian Skrevet 27. desember 2024 #27 Del Skrevet 27. desember 2024 Veldig flott og pittoresk sted, med en salig blanding av farmen og moderne teknologi. Noen av dem fremstår mer eksentriske enn andre. Artig serie synes jeg etter å ha sett et par episoder. 7 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vinkelsliper Skrevet 27. desember 2024 #28 Del Skrevet 27. desember 2024 Lawyam skrev (16 timer siden): Jeg har sett hele sesongen i dag og synes den var så koselig. Håper på flere sesonger. Synes serien var helt nydelig! Ser noen er skeptiske til idyllen. Selvsagt har de sine utfordringer og intriger de også som ikke blir vist til oss som seere. Nå kommenterer eg serien og den var rett og slett vakker. 18 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 27. desember 2024 #29 Del Skrevet 27. desember 2024 Men han ER jo ikke kunstner. Hevdet han. Ellers ble jeg kjempestresset av Øde som skulle holde pressekonferanse og herjet med den modellen. 😂 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødstrupa Skrevet 27. desember 2024 #30 Del Skrevet 27. desember 2024 (endret) Har bare sett 1.epidode. Skal se alle episodene pga. synes Nerdrum har laget og lager spennende kunst. Men, får litt fnatt av øde som bruker ord som ‘’nu og efter mm..’’ Han snakker som en ‘’olding’’. Det virker kunstig/tilgjort. Synes familien fremstår som litt pompøs og de skal være så spesielle og egenartede… Når det gjelder museet som de har planer om så ville det vel være klokt å få en arkitekt til å se på bygget om det er egnet for den type bruk. Fukt, råte og inneklima mm. Det kan synes som om de skal/tror de kan/vet alt og vil sette bygget i stand selv. Pressekonferansen var flau å se på. Øde greide ikke å stille presis og mange mennesker satt og ‘’blomstret’’ en god stund før han dukket opp. Det er rett og slett arrogant og respektløst! Som sagt, jeg skal se de resterende episodene og håper for familien Nerdrums del at resterende episoder er mer sympatiske. Endret 27. desember 2024 av Rødstrupa 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet 27. desember 2024 #31 Del Skrevet 27. desember 2024 (endret) Jeg synes hele gjengen virker litt kunstige - som om de prøver å framstå som enda mer spesielle enn de er. Virker ikke naturlig, synes jeg. Synes for øvrig Odd Nerdrum har malt mange fine bilder. Endret 27. desember 2024 av Uanonym bruker 9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
princeofithilien Skrevet 27. desember 2024 #32 Del Skrevet 27. desember 2024 (endret) Rødstrupa skrev (42 minutter siden): Når det gjelder museet som de har planer om så ville det vel være klokt å få en arkitekt til å se på bygget om det er egnet for den type bruk. Fukt, råte og inneklima mm. Det kan synes som om de skal/tror de kan/vet alt og vil sette bygget i stand selv. Museet har vært åpent en god stund allerede, og tiltrakk seg mange turister i sommer! De har sikkert gjort alt det du nevner der. Endret 27. desember 2024 av princeofithilien 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krinoline Skrevet 27. desember 2024 #33 Del Skrevet 27. desember 2024 (endret) Dere som synes det virker kjempekoselig å vokse opp i et kunstnerhjem som dette kan jo høre Nora Nerdrums Sommer i P2-sending som ble sendt for et par år siden. Ligger ute i NRK radio. Her snakker hun, helt uten bitterhet, beundringsverdig må jeg si, om savnet av faren som hun da ikke hadde sett på over 20 år. Ellers er det vel bare å si til dere som fascineres av dette, at det tar ethvert menneske som har lest bittelitt filosofi, eller kan noe om kunst, ca 5 min å se tvers igjennom Nerdrums hule og helkommersielle univers. «Kunsten» er uten sjel, kun replikas av noe han så gjerne skulle ønske han var, han er helt passé som kunstner etter at han var stor på 80-tallet, men han ødela sin posisjon effektivt selv. En vemmelig fyr, med en motbydelig filosofi. Det er helt merkelig at NRK lar dette bli en koseserie, som de kaller reality, slik at de ikke stilles til ansvar for ikke å stille kritiske spørsmål til dette mølet. Jeg tror det kan dukke opp diskusjon i kjølvannet av serien. Endret 27. desember 2024 av Krinoline La til et «ikke» som hadde falt ut 22 6 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bare innom en tur Skrevet 27. desember 2024 #34 Del Skrevet 27. desember 2024 (endret) Ruspus skrev (1 time siden): De virker som hyggelige folk. Men akkurat den biten ser jeg, og synes jeg er ekkelt. Ja, det var det eneste negative som vi utenfor familien har noe med. Men slik snylteholdning er skikkelig negativt også. Og så kan man jo lure litt på selvinnsikten. Spesielt når Øde forteller at han ikke er påvirket av miljøet han lever i 🤣 🤣 🤣 Og når Bork som er 31 år gammel, uten jobb, uten utdannelse, og tilsynelatende uten kunstnertalent, men bor med foreldrene og lever av foreldrene, sier at han lever et mye rikere liv enn andre folk 🥱 Men det får være deres eget problem 🙂 Endret 27. desember 2024 av bare innom en tur 23 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 27. desember 2024 #35 Del Skrevet 27. desember 2024 Har sett nesten alt, fascinerende familie 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gregarious Skrevet 27. desember 2024 #36 Del Skrevet 27. desember 2024 Jeg klarer ikke å få frem positive assosiasjoner rundt en person som ble benådet av Kongen i statsråd, uten tvil som følge av visse personers kunstinteresse. At vi heller ikke får se begrunnelsen gjør det enda verre. Loven gjelder alle, bortsett fra om du tilhører en elite med tilstrekkelig makt. 19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødstrupa Skrevet 27. desember 2024 #37 Del Skrevet 27. desember 2024 princeofithilien skrev (1 time siden): Museet har vært åpent en god stund allerede, og tiltrakk seg mange turister i sommer! De har sikkert gjort alt det du nevner der. Ok, da vet jeg det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nevian Skrevet 27. desember 2024 #38 Del Skrevet 27. desember 2024 Må jo nesten være smått risikabelt å vise på TV hvor maleriene er lagret på gården 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anno19 Skrevet 27. desember 2024 #39 Del Skrevet 27. desember 2024 Hva lever alle de folkene av? De er jo ganske mange, og det ser ut til at ingen har inntekt? 7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
princeofithilien Skrevet 27. desember 2024 #40 Del Skrevet 27. desember 2024 anno19 skrev (9 minutter siden): Hva lever alle de folkene av? De er jo ganske mange, og det ser ut til at ingen har inntekt? De nevnte vel noe om at Aftur i hvert fall var redaktør for et blad? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå