Lawyam Skrevet torsdag kl 22:14 #1 Del Skrevet torsdag kl 22:14 Jeg har sett hele sesongen i dag og synes den var så koselig. Håper på flere sesonger. 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eplepai1 Skrevet torsdag kl 22:16 #2 Del Skrevet torsdag kl 22:16 Jeg likte den også. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet torsdag kl 22:20 Forfatter #3 Del Skrevet torsdag kl 22:20 Fikk lyst å flytte inn til dem - og for et sted! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruspus Skrevet 17 timer siden #4 Del Skrevet 17 timer siden Artige folk. Men kjøre rundt i Mercedes S-klasse og Rover? De burde jo kjørt i middelaldersk kjøretøy, som er hest og vogn. Forøvrig minner dem meg om Amish, men ikke har gudstroen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 17 timer siden #5 Del Skrevet 17 timer siden Jeg likte den og veldig godt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viki6 Skrevet 17 timer siden #6 Del Skrevet 17 timer siden Koselig serie 🙂. Har bare sett en episode. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 16 timer siden #7 Del Skrevet 16 timer siden (endret) Lawyam skrev (14 timer siden): Fikk lyst å flytte inn til dem - og for et sted! Lawyam skrev (15 timer siden): Jeg har sett hele sesongen i dag og synes den var så koselig. Håper på flere sesonger. Koselig…? Nei, overhodet ikke. «Odd» fremstår som en relasjonsdiktator i egen familie, hvor det kjempes om å falle i fars favør. Språket er kunstig og pompøst, teoriene som trekkes om «modernister» og «ekstroverte» har liten eller ingen logisk slutning. Den ene datteren som forteller med sin pipestemme at hun «mobbes» i egen familie fordi hun liker flere typer musikk enn kun klassisk. Identiteten til barna er så oppspist av deres fars kontroll. Det eneste positive er sønnen «Øde» som har lært seg å leve med sin humørsyke far og kona til Odd som også har funnet taktikker for å overleve. Odd fremstår som en god gammeldags sjåvinist. Og jeg antar mye er klippet og tilpasset for kameraene sin del, så han er vel langt mer til hustyrann enn det vi ser. Og nå er han såpass gammel at han har vel ikke krefter til å være verre enn det han er. Hvordan har han da vært når han var yngre med enda mer energi og kraft? Endret 16 timer siden av Raven.Writingdesk 8 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvalstad45 Skrevet 16 timer siden #8 Del Skrevet 16 timer siden Er det med hele familien, eller hopper han som vanlig lett over de tre andre barna han hardde først og som han forlot? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 16 timer siden #9 Del Skrevet 16 timer siden hvalstad45 skrev (7 minutter siden): Er det med hele familien, eller hopper han som vanlig lett over de tre andre barna han hardde først og som han forlot? Disse er selvfølgelig ikke med, nei. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 16 timer siden #10 Del Skrevet 16 timer siden Serien er overraskende fin, gir et hyggelig inntrykk. De er åpenbart eksentriske og patriarken selv er lite sjarmerende, men de er jo underholdende. «Jeg har fått et barn!» eller «Gratulerer med barnet!» lot jeg meg more av, jeg er så mainstream at jeg kjønner uttrykket i de situasjonene. Museet er for øvrig vel verdt et besøk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 16 timer siden #11 Del Skrevet 16 timer siden Hvor har du sett denne, hvilken kanal/strømmetjeneste? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 16 timer siden #12 Del Skrevet 16 timer siden Det går på NRK. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosakatt Skrevet 16 timer siden #13 Del Skrevet 16 timer siden Raven.Writingdesk skrev (26 minutter siden): Koselig…? Nei, overhodet ikke. «Odd» fremstår som en relasjonsdiktator i egen familie, hvor det kjempes om å falle i fars favør. Språket er kunstig og pompøst, teoriene som trekkes om «modernister» og «ekstroverte» har liten eller ingen logisk slutning. Den ene datteren som forteller med sin pipestemme at hun «mobbes» i egen familie fordi hun liker flere typer musikk enn kun klassisk. Identiteten til barna er så oppspist av deres fars kontroll. Det eneste positive er sønnen «Øde» som har lært seg å leve med sin humørsyke far og kona til Odd som også har funnet taktikker for å overleve. Odd fremstår som en god gammeldags sjåvinist. Og jeg antar mye er klippet og tilpasset for kameraene sin del, så han er vel langt mer til hustyrann enn det vi ser. Og nå er han såpass gammel at han har vel ikke krefter til å være verre enn det han er. Hvordan har han da vært når han var yngre med enda mer energi og kraft? Har ikke sett serien, men har også et svært negativt inntrykk av at det ikke går så greit hjemme hos dem og at det er mye spesielt i desperat tro av å være spesiell. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bare innom en tur Skrevet 16 timer siden #14 Del Skrevet 16 timer siden De vil ikke betale skatt selv. Men søker om å få tildelt andres skattepenger, og kritiserer byråkratiet når de gjør jobben sin og avslår å bruke andres skattepenger på slike døgenikter. Æsj, jeg blir kvalm. 4 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 16 timer siden #15 Del Skrevet 16 timer siden (endret) Takk, jeg fant det. Bortsett fra èn kvinne, ser de ut som en gjeng sære hippier alle sammen. Den eneste med moderne frisyre og utseende er hun litt til venstre for midten av bildet, som står i hvit/lyseblått kjoleliv og holder en hodeskalle. Resten ser jo ut som amish. De har i alle fall aldri hørt om en saks. https://tv.nrk.no/serie/familien-nerdrum Endret 16 timer siden av Million Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 16 timer siden #16 Del Skrevet 16 timer siden Ruspus skrev (33 minutter siden): Artige folk. Men kjøre rundt i Mercedes S-klasse og Rover? De burde jo kjørt i middelaldersk kjøretøy, som er hest og vogn. Forøvrig minner dem meg om Amish, men ikke har gudstroen. De kjører tidløse kvalitetsbiler, akkurat som at de omgir seg med tidløs kvalitet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 16 timer siden #17 Del Skrevet 16 timer siden Million skrev (2 minutter siden): Takk, jeg fant det. Bortsett fra èn kvinne, ser de ut som en gjeng sære hippier alle sammen. Den eneste med moderne frisyre og utseende er hun litt til venstre for midten av bildet, som står i hvit bluse og holder en hodeskalle. Resten ser jo ut som amish. https://tv.nrk.no/serie/familien-nerdrum Hvilken rolle spiller det hvordan de se ut? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 16 timer siden #18 Del Skrevet 16 timer siden (endret) Djungelvrål skrev (28 minutter siden): Hvilken rolle spiller det hvordan de se ut? Hvilken rolle spiller det for deg at jeg legger merke til det? De ser ikke spesielt velstelte ut, det kan jo alle se. Langhårede menn som ikke har gredd seg siste ukene osv. De ser hippieaktige ut. Konstatert av flere enn meg, garantert. PS! Men ja, jeg må si meg enig i at kunstnere MÅ nesten se litt sjuskete og ustelte ut for å i det hele tatt bli tatt seriøst som kunstner i kunstnermiljøer 😂 Endret 16 timer siden av Million Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 16 timer siden #19 Del Skrevet 16 timer siden Kunstnere kan være spesielle. Jeg fikk et godt inntrykk av dem. Alle må ikke være A 4 og for et nydelig sted de bor. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosakatt Skrevet 16 timer siden #20 Del Skrevet 16 timer siden (endret) Djungelvrål skrev (8 minutter siden): De kjører tidløse kvalitetsbiler, akkurat som at de omgir seg med tidløs kvalitet. De er flinke, men liker du bildene? Jeg ser ideen om det skal være på museum, men har noen lyst til å pynte stua si med sånne bilder? Endret 16 timer siden av Rosakatt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå