Gå til innhold

Uheldig episode

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg vil bare presisere at lekeslåssing for oss er små knuffing, kasting av puter, kiling og holde rundt hverandre. Ikke slag/spark/ etc. Det er aldri hard, veldig fysisk eller ugreit. 
Jeg er helt enig i at lekeslåssing ikke burde oppstå, men denne type lekeslåssing har jeg sett på som uskyld lek mellom bestefar og barnebarn. Jeg forstår at jeg burde ha grepet inn og slått hardere ned på dette. 

Anonymkode: c3b26...7e4

Vel, det er jo sånn lekeslossing starter. Og med små barn virker det selvsagt uskyldig. Og så utarter det seg. Og så utarter det seg mere. Og så utarter det seg enda mere. Og så plutselig slåss poden og ingen skjønner hvorfor, aller minst bestefar (eller muligens mor?) Sorry om svarene mine her sårer deg, TS, men jeg håper de treffer hos noen andre som kanskje kan forhindre at de havner i samme situasjon. Tenker det må være innmari synd å havne i situasjonen du og sønnen er i nå. Bestefar synes jeg er en idiot uansett. Han startet dette, og han av alle burde vite at "Den som er med på leken får tåle steken" 😉 

Anonymkode: ce0f7...a20

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg vil bare presisere at lekeslåssing for oss er små knuffing, kasting av puter, kiling og holde rundt hverandre. Ikke slag/spark/ etc. Det er aldri hard, veldig fysisk eller ugreit
Jeg er helt enig i at lekeslåssing ikke burde oppstå, men denne type lekeslåssing har jeg sett på som uskyld lek mellom bestefar og barnebarn. Jeg forstår at jeg burde ha grepet inn og slått hardere ned på dette. 

Du burde samkjøre egene løgner før du trykker publiser. Siterer deg fra hi nok en gang. Og det du skriver uthevet i rød, vell det vet jo ikke du for du har jo ikke spurt motpart om den opplevde det som fysisk, hardt å ugreit. Men jeg vedder en 10er på at når en 14 åring står å slår såpass at det koker over, ja så har det vært både fysisk, hardt, vondt og ugreit. 

Snakker om å være totalt blottet for selvinnsikt...

"Han forklarer at de tullet og han holdt fast jakken hans, og tulle slo på han som han alltid har gjort."

Anonymkode: f459b...b67

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Stemmer, altså det øverste paragrafer. Jeg er helt enig med deg ang lekeslåssing. Ikke noe vi støtter eller som skjer med andre, men dette her vi dessverre sett på som uskyldig morro. Det er helt og holdent vår feil og vi kommer aldri til å tillate lekeslåssing igjen 

Stor kred til deg som ser ut til å ha tatt inn over deg mye av alvoret her og også takler kritikk i forhold til hva som nå har inntruffet. Hva med å si akkurat det du sier her om lekeslåssing både til bestefar og sønnen? At dere aldri vil tillate det igjen? Si at dette var en vond hendelse for alle parter og at alle har sin del av skyld og at dette vil dere ikke at skal gjenta seg. Aldri. Ikke med noen (for å sikre at sønnen forstår at lekeslåssing ikke skal videreføres til andre 😉 ). 

Jeg forstår at du har blandede følelser overfor din egen far, noe vi sikkert er flere som kan assosiere oss med. Tenker det er viktigst at du støtter sønnen i det som har skjedd, men muligens lurt å ikke sable ned bestefar. Kanskje du bør ta den praten han ønsket å ta med deg alene uten sønnen tilstede? Bli enige om fordelingen av skyld og vider hvordan formulere dette til sønnen? Mulig bestefar er preget av skyldfølelse/skam som er vanskelig å innrømme sånn at ved at dere to kan snakke sammen vet du mer om hva han faktisk tenker utan at alt må formidles videre? Det er helt klart at begge gikk for langt, og mulig bestefar har forstått (og synes dette er vanskelig/skammelig), mens sønnen kun ønsker støtte i at han ikke gjorde noe galt. Kanskje du gjør lurt i å få sønnen til å forstå at det er slutt med lekeslossing for alltid så det ikke går galt overfor andre også? La de begge få beklage at det ble som det ble uten at noen sitter igjen med følelsen av å ha gjort noe galt. Da tenker jeg det kan bli fint for dere alle igjen til slutt. Men aldri mer lekeslåssing heretter 😉 

Anonymkode: ce0f7...a20

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...