Gå til innhold

Er jula over?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er ikke bittert. Synes bare det er trist at man ikke kan slappe av og nyte jula. 

Jeg regner også med at trådstarter ønsker ærlige svar. 

Anonymkode: 7a78b...fe6

Vi har storkos oss i hele desember. Har hatt en helt fantastisk og fin juletid. Nå venter faste nyttårstradisjoner. 

Beklager at det ødelegger din jul. 

Anonymkode: e01f1...eea

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Vi har storkos oss i hele desember. Har hatt en helt fantastisk og fin juletid. Nå venter faste nyttårstradisjoner. 

Beklager at det ødelegger din jul. 

Anonymkode: e01f1...eea

Ødelegger absolutt ingenting for meg, men takk for omtanken 🙂👍

Her har vi jul og selskaper gjennom romjulen, og det er så hyggelig ♥️ I morgen ettermiddag er det julefest i gata for barna, en variant av juletrefest. I helgen skal storfamilien samles på gården til min søster, og det er fint å få møtt alle som man ikke har rukket å hilse på enda. 

Anonymkode: 7a78b...fe6

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker romjulstiden, særlig i år som jeg har tatt ferie de inneklemte dagene. Skal bort ved nyttår og lar all pynt være til jeg blir lei. Vet det er regler, men folk har ulike liv og noen har jo pyntet lenge før jul også.

Har et tre som ikke drysser, så det kan stå til uti januar. Lyser fint opp på kvelden.

Anonymkode: 4b6d9...e30

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lauv skrev (3 timer siden):

Nei, selvfølgelig ikke. Den har jo nettopp begynt. Nå er det juletrefester, julebord, familiemiddager osv frem til 13. jan. 

grøss

Anonymkode: 49ae8...bd2

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida julen er ikke over. Men jeg har tatt ned julepynten i dag, fordi jeg var drittlei jul. Det er vanlig for meg. Jeg får overdose jul i hele desember, så når julekvelden har vært, orker jeg ikke mer. Slapp av, jeg bor alene, så min juleleihet plager ingen.

Anonymkode: da414...b4e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

grøss

Anonymkode: 49ae8...bd2

Jeg liker MIN måte å feire på, fra 24.12 til 20. Dag jul men jeg sier ikke grøss fordi noen feirer på annen måte. Så da tenker jeg vi gir respekt ande veien og. Takk!

Ts

Anonymkode: 12894...9b9

• Liker 8
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel innrømme at jeg vurderer å ta ned treet og de få pyntetingene førstkommende mandag. For min del er julestyret over nå og jeg foretrekker å gå inn i nytt år med rent og ryddig hus.

Tradisjoner endrer seg. Jeg er oppvokst med å pynte til jul lille julaften og lillabonanza i desember ellers men det føles ikke rett for meg. Her kom treet og småpynten opp ca midt i desember og for meg personlig så er desember det som nå er jul. Det er da vi har samlinger og treff, det er da vi har tradisjoner som utføres etc. Romjul og styr og dill til langt ut i januar blir bare irriterende i mitt hode og vi har ingen tradisjoner for å finne på ting i denne perioden (de fleste jobber).

Hva andre velger er helt opp til de, man lager sine egne tradisjoner ut i fra hva man trives med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jula hos oss avsluttes med juletrefest 13.januar. Det er også juleselskaper i januar. Drysser juletreet for mye må det ut før jula er over.

Anonymkode: 1c277...842

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå er vi midt i jula! Pleier å la julepynten være til ca 6.januar. Men vi får se når jeg er i form til å ta den bort.

Anonymkode: c5c83...82c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er så glad jeg holder på den gamle tradisjonen og setter julen opp 23. desember. Her er det jul når det er jul som selvfølgelig betyr at julen så vidt har begynt og det er lenge til den er over. Det er den andre juledag i dag, julepyntet fint hus skal få stå til over nyttår og jeg skal nyte romjulen og kose meg med god mat og jul 

Anonymkode: a5122...dac

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg varer jula fra jeg ser første nissen i butikkene en gang i oktober, til tjuende dag jul 🎅 Men den beste dagen er julaften.

Anonymkode: 08c6f...d54

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, selvsagt ikke. Det er jo nå julen er. Julepynten har vi til 13. dag jul. Julefølelsen forsvinner vel når skole/jobb starter igjen, som for oss denne gang er 6. januar. Vi nikoser oss med julemat, felles julefrokoster hver dag, masse brettspill og (jule-)filmer. :) 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei absolutt ikke, jeg har første fridag i dag. Så jeg skal nyte det, se julefilm, slappe av, gå en tur osv 🤩

Anonymkode: 69e46...557

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Neida julen er ikke over. Men jeg har tatt ned julepynten i dag, fordi jeg var drittlei jul. Det er vanlig for meg. Jeg får overdose jul i hele desember, så når julekvelden har vært, orker jeg ikke mer. Slapp av, jeg bor alene, så min juleleihet plager ingen.

Anonymkode: da414...b4e

Ikke pynte i november da.

Anonymkode: a44a0...bb6

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pynt oppe i midten av november og pleier smått å pakke ned fra idag..litt og litt.

Og det er ikke fordi jeg pynter tidligere og er lei, men siden jeg var 19 år har julen ( for meg) vært ferdig 2 juledag. 

Og med barna er det ikke mer ned telling.. ikke mer jule morgener på tv .. ikke mer rampenissen nisse etc

Vi har ikke noe selskap vi skal til.. ikke noe julebord eller juletre fester vi skal til. Vi bruker romjulen til å være sammen og slappe av . Så nå er det ikke noe som gir oss julefølelse slikt som i desember 

Og jeg liker p bruke disse ukene på å pakke sakte ned og begynne 1 januar med ryddet og "nytt" 

Heldigvis er vi alle ulike og det fint:) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...