AnonymBruker Skrevet 2. januar #141 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Beklager, men det høres trist ut. Å være lei julen når den begynner. Når julefreden endelig senker seg så da skal treet og julen ut... Husk at det er ikke jul før det er jul. Flere og flere lar seg presse av handelsstanden og begynner å pynte og feire jule lenge før julen tradisjonelt begynner. Det er synd. Anonymkode: 8a4d0...d28 Samfunnet praktiserer jo ikke jul i januar lenger. Ingen av de gamle tradisjonene er der. Og mye er flyttet til desember i stedet. Det er ingen faste i desember, ingen av de faste oppgavene som var obligatoriske før jul. Alt av julefester, sammenkomster, juletrefester, er flyttet til desember. Mye kaker og god mat også. Som før hadde sine tradisjoner i januar. Selvfølgelig kan man praktisere tradisjonell jul, men da er man jo veldig i utakt med resten av samfunnet. Anonymkode: e01f1...eea 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 2. januar #142 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Og min jul varer fra julaften til den 15. februar. Anonymkode: 39eee...a77 Så flott for deg:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #143 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Samfunnet praktiserer jo ikke jul i januar lenger. Ingen av de gamle tradisjonene er der. Og mye er flyttet til desember i stedet. Det er ingen faste i desember, ingen av de faste oppgavene som var obligatoriske før jul. Alt av julefester, sammenkomster, juletrefester, er flyttet til desember. Mye kaker og god mat også. Som før hadde sine tradisjoner i januar. Selvfølgelig kan man praktisere tradisjonell jul, men da er man jo veldig i utakt med resten av samfunnet. Anonymkode: e01f1...eea Pussig at det skal framstilles som om de som har jul til 20. Dag jul er unormale. Vi er ikke så få som dere tror.Jeg får mer og mer lyst å lage en statistikk på det,ikke her på KG for det representerer ikke samfunnet på en troverdig måte. Men ute i den virkelige verden. Anonymkode: 12894...9b9 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #144 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Pussig at det skal framstilles som om de som har jul til 20. Dag jul er unormale. Vi er ikke så få som dere tror.Jeg får mer og mer lyst å lage en statistikk på det,ikke her på KG for det representerer ikke samfunnet på en troverdig måte. Men ute i den virkelige verden. Anonymkode: 12894...9b9 Det jeg sier er at man neppe har jul etter tradisjonene. Man lar bare julepynten henge fremme. Det kan man gjerne gjøre for min del. Men det er så rart å vise til tradisjoner, når alle andre Januar tradisjoner er radert fra samfunnet. Jeg har i alle fall ikke hatt en julebukk på besøk i januar på mine 45 år. Eller noen gang sett med at butikkene har et riktig utvalg av 20.dag jul festmat. Anonymkode: e01f1...eea 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #145 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Beklager, men det høres trist ut. Å være lei julen når den begynner. Når julefreden endelig senker seg så da skal treet og julen ut... Husk at det er ikke jul før det er jul. Flere og flere lar seg presse av handelsstanden og begynner å pynte og feire jule lenge før julen tradisjonelt begynner. Det er synd. Anonymkode: 8a4d0...d28 Julefreden senker seg? Du jobber ikke i helsevesenet tydeligvis! Anonymkode: c4f8d...719 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #146 Del Skrevet 2. januar "20. Knut jagar jula ut." Usikker på kvar uttrykket kjem frå, men her feirar me jul til 13. januar (20. dag jul). Ikkje snakk om å kaste ut juletreet før. Eg liker å ha julepynt i huset. Me et ikkje julemat i 20 dagar altså. Anonymkode: d7c44...071 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #147 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (16 minutter siden): "20. Knut jagar jula ut." Usikker på kvar uttrykket kjem frå, men her feirar me jul til 13. januar (20. dag jul). Ikkje snakk om å kaste ut juletreet før. Eg liker å ha julepynt i huset. Me et ikkje julemat i 20 dagar altså. Anonymkode: d7c44...071 Google vet svaret.https://snl.no/tjuendedagen Anonymkode: 12894...9b9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #148 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Pussig at det skal framstilles som om de som har jul til 20. Dag jul er unormale. Vi er ikke så få som dere tror.Jeg får mer og mer lyst å lage en statistikk på det,ikke her på KG for det representerer ikke samfunnet på en troverdig måte. Men ute i den virkelige verden. Anonymkode: 12894...9b9 Vittig, mens jeg har bare hørt om folk som knuger på jul frem til 13. januar, på KG. Hvorfor så snurt? Du må da feire jul så lenge du vil, så gjør andre sånn som de vil. Anonymkode: 0aa48...166 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #149 Del Skrevet 2. januar skreppamedleppa skrev (9 timer siden): Ikke meg du siterer men jeg pakket allt vekk i går, fikk vasket juleduker og putetrekk så de skal bare legges på plass i dag, fikk pakket ned juletreet og drukket opp julebrusen etter iherdig innsats. Jeg har noen brune pinner jeg skal trøkke i meg i januar men ellers er det over for denne gang. Jeg trenger ikke juletre og jul rundt meg for å hygge meg, tvert derimot. Jeg har mye fin hverdsgspynt, jeg har lyslenker hele året og det er magi og kos å ta frem igjen allt det fine jeg ellers har av hverdagsdekor og pynt. Jeg har et hjem jeg trives godt i også utenom jul og påske og andre høytider. Det kjennes godt å ta fatt på hverdagen igjen, få rutiner på plass og kaste julen ut. Jeg syns bare det er så snodig. I november sier alle at det er så mørkt og kaldt og trist at det er på tide å få opp julepynten for å muntre opp. Men i januar, når det er enda mørkere og kaldere og tristere, da skal man ta alt sammen bort, for det er så fint uten julepynt. Det er helt snudd på hodet! Det er noe annet med de som generelt ikke er så glade i julepynt (og andre julegreier) og bare vil ha minst mulig av det. Det har jeg stor forståelse for. Jeg er en minimal julepynter selv, men gidder ikke å gå over til striskjorte og havrelefse med en gang kalenderen bikker januar av den grunn. Anonymkode: d796d...781 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #150 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Vittig, mens jeg har bare hørt om folk som knuger på jul frem til 13. januar, på KG. Hvorfor så snurt? Du må da feire jul så lenge du vil, så gjør andre sånn som de vil. Anonymkode: 0aa48...166 Har du noen gang snakka med folk utenfor KG? Anbefales,for da kanskje du vil lære noe. Anonymkode: 12894...9b9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #151 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg syns bare det er så snodig. I november sier alle at det er så mørkt og kaldt og trist at det er på tide å få opp julepynten for å muntre opp. Men i januar, når det er enda mørkere og kaldere og tristere, da skal man ta alt sammen bort, for det er så fint uten julepynt. Det er helt snudd på hodet! Det er noe annet med de som generelt ikke er så glade i julepynt (og andre julegreier) og bare vil ha minst mulig av det. Det har jeg stor forståelse for. Jeg er en minimal julepynter selv, men gidder ikke å gå over til striskjorte og havrelefse med en gang kalenderen bikker januar av den grunn. Anonymkode: d796d...781 Det er ikke nødvendigvis de samme som sier det der. Jeg er en av dem som pynter til 1. desember, men begrunnelsen har aldri vært at det er mørk og trist. Begrunnelsen er helt enkelt at hele desember er jul for meg. Anonymkode: c4f8d...719 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 2. januar #152 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg syns bare det er så snodig. I november sier alle at det er så mørkt og kaldt og trist at det er på tide å få opp julepynten for å muntre opp. Men i januar, når det er enda mørkere og kaldere og tristere, da skal man ta alt sammen bort, for det er så fint uten julepynt. Det er helt snudd på hodet! Det er noe annet med de som generelt ikke er så glade i julepynt (og andre julegreier) og bare vil ha minst mulig av det. Det har jeg stor forståelse for. Jeg er en minimal julepynter selv, men gidder ikke å gå over til striskjorte og havrelefse med en gang kalenderen bikker januar av den grunn. Anonymkode: d796d...781 Jeg pynter i midten av november og har jul hele november og desember. For dette er 2 mnd som går mot julaften og ferie. Så når jeg nå har tatt ned er pga julen er over...det er ikke mer ferie eller noe spesielle dager å telle ned til 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 2. januar #153 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (På 26.12.2024 den 12.23): Er jula over for deg? Evt når er den over? Anonymkode: 12894...9b9 Jula er da ikke over 2.juledag! Romjula er over 1.januar, men 13.dag jul og 20.dag jul varer jo litt ut i januar. Men i senere år har endel folk og influensere især, hoppet over advent og gått rett på jul og pyntet hele huset inkl. juletreet allerede i november, og da er de drittlei jula, når den egentlig så vidt har begynt. Jula begynner julaften kl 17, når jula ringes inn; ikke i november. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 2. januar #154 Del Skrevet 2. januar Grüner skrev (Akkurat nå): Jula er da ikke over 2.juledag! Romjula er over 1.januar, men 13.dag jul og 20.dag jul varer jo litt ut i januar. Men i senere år har endel folk og influensere især, hoppet over advent og gått rett på jul og pyntet hele huset inkl. juletreet allerede i november, og da er de drittlei jula, når den egentlig så vidt har begynt. Jula begynner julaften kl 17, når jula ringes inn; ikke i november. Sier hvem? Du? Da er det bra vi er forskjellige og ikke alle går etter "tradisjon" og hva andre gjør. Jula for deg begynner kanskje julaften...min jul begynner i desember 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #155 Del Skrevet 2. januar Grüner skrev (2 minutter siden): Jula er da ikke over 2.juledag! Romjula er over 1.januar, men 13.dag jul og 20.dag jul varer jo litt ut i januar. Men i senere år har endel folk og influensere især, hoppet over advent og gått rett på jul og pyntet hele huset inkl. juletreet allerede i november, og da er de drittlei jula, når den egentlig så vidt har begynt. Jula begynner julaften kl 17, når jula ringes inn; ikke i november. Jada bestemor, men sånn er ikke samfunnet lenger. Anonymkode: c4f8d...719 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 2. januar #156 Del Skrevet 2. januar Jula er som språket, stadig i endring. Noen takler endringer bedre en andre. Samfunnet har flyttet julen framover, mens noen tviholder på tradisjonene. Sånn blir det nok til denne generasjonen er dau og de nye tar over. Da er jula ferdig når januar kommer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #157 Del Skrevet 2. januar Med alle de pengene jeg har brukt på lekker julepynt, så får det jammen være oppe til tjuendedagen! Januar er nitrist, så litt ekstra lys inne gjør bare godt🤩🎄🌟 Anonymkode: ba086...d8e 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 2. januar #158 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Med alle de pengene jeg har brukt på lekker julepynt, så får det jammen være oppe til tjuendedagen! Januar er nitrist, så litt ekstra lys inne gjør bare godt🤩🎄🌟 Anonymkode: ba086...d8e Har ikke tenkt å fjerne lysa ute ennå iallefall. Pynten inne tar vi i helga 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #159 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har du noen gang snakka med folk utenfor KG? Anbefales,for da kanskje du vil lære noe. Anonymkode: 12894...9b9 For en moroklump du er. Selvsagt har jeg det. Jeg har også observert med egne øyne at folk ikke har julepyntet hus frem til 13. januar. Anonymkode: 0aa48...166 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 2. januar #160 Del Skrevet 2. januar Jeg hadde flyttet noen få deler av juleserviset mitt fra skapet i stua til kjøkkenskapet for å bruke det til hverdags rundt jul. Dette satte jeg bort igjen i dag. Jeg kastet en død juleblomst også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå