AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #121 Del Skrevet 30. desember 2024 Tenker jeg begynner nedpakkingen 1 januar. Vil ikke starte nytt år med nisser og jul. Anonymkode: 237d8...d48 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #122 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Tenker jeg begynner nedpakkingen 1 januar. Vil ikke starte nytt år med nisser og jul. Anonymkode: 237d8...d48 Hvorfor ikke? Anonymkode: d796d...781 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #123 Del Skrevet 1. januar Fame skrev (På 28.12.2024 den 11.37): For meg er hele desember, frem til 23. en oppvarming til jul. Jeg setter opp juletreet og pynten 1. desember. Ventetiden før 23.-26. desember er den koseligste tiden, synes jeg. Den 27. er jula over men jeg lar ofte treet stå til nyttårsaften Helt enig, sånn føler jeg det også. Førjulstiden er den beste, på mange måter. Julaften er hyggelig, 1.juledag er sløvedag, 2.juledag besøk hos familie. Deretter er julefølelsen over for min del, da er det noen hverdager igjen, mens man begynner å se frem til nyttårsaften. 1.nyttårsdag er sløvedag igjen, og 2.nyttårsdag er det hele over for min del. Skal begynne å ta bend julepynten gradvis over de neste dagene, men lar lysene på verandaen være på i hele januar✨ Anonymkode: 184ab...deb 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #124 Del Skrevet 2. januar Når vi er kommet over juledagene som for meg er 23,24,25 og 26 så er jeg ferdig, uavhengig av om jeg pyntet i midten av november eller i midten av desember. I vår familie har vi for øvrig alltid pyntet tidlig rett før 1 desember og tatt det vekk på første hverdag i januar. Kjenner jeg gleder meg til å få vekk ALT utenom lyslenkene ute i morgen. For meg føles det mest naturlig å starte de nye året med å rydde vekk det gamle. Anonymkode: e2cd5...534 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #125 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Når vi er kommet over juledagene som for meg er 23,24,25 og 26 så er jeg ferdig, uavhengig av om jeg pyntet i midten av november eller i midten av desember. I vår familie har vi for øvrig alltid pyntet tidlig rett før 1 desember og tatt det vekk på første hverdag i januar. Kjenner jeg gleder meg til å få vekk ALT utenom lyslenkene ute i morgen. For meg føles det mest naturlig å starte de nye året med å rydde vekk det gamle. Anonymkode: e2cd5...534 Jeg spurte (over) fordi jeg selv overhode ikke føler det slik. Det er lite jeg synes høres mindre trist ut enn å ta vekk all julestemning nå for å ta tak på en grå, tung og kjedelig hverdag igjen. Ikke bare er det slutt på ferien, nå skal det være slutt på kos om ettermiddagen også. La oss få ta med litt magi og hygge inn i det nye året også! Anonymkode: d796d...781 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 2. januar #126 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg spurte (over) fordi jeg selv overhode ikke føler det slik. Det er lite jeg synes høres mindre trist ut enn å ta vekk all julestemning nå for å ta tak på en grå, tung og kjedelig hverdag igjen. Ikke bare er det slutt på ferien, nå skal det være slutt på kos om ettermiddagen også. La oss få ta med litt magi og hygge inn i det nye året også! Anonymkode: d796d...781 Ikke meg du siterer men jeg pakket allt vekk i går, fikk vasket juleduker og putetrekk så de skal bare legges på plass i dag, fikk pakket ned juletreet og drukket opp julebrusen etter iherdig innsats. Jeg har noen brune pinner jeg skal trøkke i meg i januar men ellers er det over for denne gang. Jeg trenger ikke juletre og jul rundt meg for å hygge meg, tvert derimot. Jeg har mye fin hverdsgspynt, jeg har lyslenker hele året og det er magi og kos å ta frem igjen allt det fine jeg ellers har av hverdagsdekor og pynt. Jeg har et hjem jeg trives godt i også utenom jul og påske og andre høytider. Det kjennes godt å ta fatt på hverdagen igjen, få rutiner på plass og kaste julen ut. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dame1993 Skrevet 2. januar #127 Del Skrevet 2. januar Jeg elsker jula, er en skikkelig juleperson. Klarer nesten ikke vente til desember for å pynte huset med rødt og gull, høre på julesanger/julesalmer og gjøre klart til jul. Jeg pynter som oftest fra første søndag i advent, eller første desember (avhengig av hva som kommer først). Jeg er fra hjemme vant til mer lilla advent, men da jeg flytta ut for å studere valgte jeg å pynte hybelen min fra starten av desember siden jeg dro hjem til jul. I tillegg har jeg lilla hele året, så da er lilla advent ikke noe spesielt. Jeg pleier å ha julepynten framme til midten av januar og gruer meg hvert år til å rydde bort jula. Det varmer så godt med alt det røde. I midten av januar (før 13.desember) pakkes det som er jul, jul vekk. Det som er mer vinter-pynt får bli ut februar. Samtidig bytter jeg alt rødt med mørkegrønn og hvit 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #128 Del Skrevet 2. januar Jepp, jippi. Julehelvete er ferdig. Anonymkode: 4dc37...c53 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #129 Del Skrevet 2. januar Hadde det ikke vært for at ungene begynte og mase og hadde plutselig fri fra skolen, så var denne forbanna jula over oss igjen. Jeg har begynt å mute all reklame, så får aldri med meg hva de sier lengre. Anonymkode: 4dc37...c53 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #130 Del Skrevet 2. januar mommyaka skrev (På 27.12.2024 den 18.56): Fordi jeg har jul fra midten av november til 26 desember. Da er MIN jul over. Og min jul varer fra julaften til den 15. februar. Anonymkode: 39eee...a77 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #131 Del Skrevet 2. januar For de som starter å feire jul i november så er den kanskje over nå, men for min del varer den til 20. dag jul. Da går juletreet og pynt ut. Hos oss startet ikke julepyntingen før 23. desember. Anonymkode: 8a4d0...d28 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 2. januar #132 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): For de som starter å feire jul i november så er den kanskje over nå, men for min del varer den til 20. dag jul. Da går juletreet og pynt ut. Hos oss startet ikke julepyntingen før 23. desember. Anonymkode: 8a4d0...d28 Jeg også pyntet til jul 23. desember. Kjenner likevel det er deilig å pakke julen vekk den 1. januar😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #133 Del Skrevet 2. januar mommyaka skrev (På 27.12.2024 den 18.56): Fordi jeg har jul fra midten av november til 26 desember. Da er MIN jul over. Beklager, men det høres trist ut. Å være lei julen når den begynner. Når julefreden endelig senker seg så da skal treet og julen ut... Husk at det er ikke jul før det er jul. Flere og flere lar seg presse av handelsstanden og begynner å pynte og feire jule lenge før julen tradisjonelt begynner. Det er synd. Anonymkode: 8a4d0...d28 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #134 Del Skrevet 2. januar skreppamedleppa skrev (3 minutter siden): Jeg også pyntet til jul 23. desember. Kjenner likevel det er deilig å pakke julen vekk den 1. januar😊 Deg om det. Anonymkode: 8a4d0...d28 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Misanthropis Skrevet 2. januar #135 Del Skrevet 2. januar Ja nå er jula over, alt skal ryddes vekk i dag. Orker ikke begynne nytt år og hverdag med gammel julepynt 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 2. januar #136 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Deg om det. Anonymkode: 8a4d0...d28 Og du om å ha julen til 20. dag jul. Jeg hadde aldri orket å ha julen så lenge inn i det nye året men helt greit vi er forskjellige😉 Til det nye året vil jeg ha et julefritt hus og det er jo så greit at det bestemmer vi jo selv 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #137 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Beklager, men det høres trist ut. Å være lei julen når den begynner. Når julefreden endelig senker seg så da skal treet og julen ut... Husk at det er ikke jul før det er jul. Flere og flere lar seg presse av handelsstanden og begynner å pynte og feire jule lenge før julen tradisjonelt begynner. Det er synd. Anonymkode: 8a4d0...d28 Synd for deg, kanskje. Vedkommende du siterer foretrekker tydeligvis noe annet enn du gjør. Så fortsetter du sånn som du vil, ingen grunn til å sippe over hva andre gjør. Anonymkode: 0aa48...166 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #138 Del Skrevet 2. januar Det meste er ryddet bort nå. Juletreet derimot får stå til batteriene må byttes igjen. Og det skjer vel lørdag eller søndag. Anonymkode: 31382...40b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 2. januar #139 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Beklager, men det høres trist ut. Å være lei julen når den begynner. Når julefreden endelig senker seg så da skal treet og julen ut... Husk at det er ikke jul før det er jul. Flere og flere lar seg presse av handelsstanden og begynner å pynte og feire jule lenge før julen tradisjonelt begynner. Det er synd. Anonymkode: 8a4d0...d28 Nei...det er ikke trist...nå begynnen skolen og jobb igjen. Kanskje julen. Begynner for deg etter nytt år. Mens ikke for meg og mange andre. Jeg presses ikke...jeg har mine egne tradisjoner 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #140 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (36 minutter siden): For de som starter å feire jul i november så er den kanskje over nå, men for min del varer den til 20. dag jul. Da går juletreet og pynt ut. Hos oss startet ikke julepyntingen før 23. desember. Anonymkode: 8a4d0...d28 Det henger ikke sammen... Da jeg pyntet 23.desember, så gikk likevel julepynten ned 27. desember. Var derfor mye bedre å begynne å ha den oppe fra tidlig desember. Da mine foreldre så dette, så endret de også sine tradisjoner, og i år pyntet de faktisk treet før oss til og med. Anonymkode: e01f1...eea 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå