Eliza Skrevet 14. august 2006 Forfatter #81 Skrevet 14. august 2006 Sitter her på kontorstolen min og nyter følelsen av jevnlige kynnere... Tenk hvis dette kunne vært starten på noe (sukk...)! Men jeg håper iallefall at dette er nyttige kynnere som er med på å modne forholdene der nede litt!
Eliza Skrevet 15. august 2006 Forfatter #82 Skrevet 15. august 2006 Kynneren forsvant selvfølgelig rett etter at jeg skrev innlegget i går... Er vel litt for tidlig å håpe på noe enda. Men kynnere er alltid positivt mot slutten, så jeg hilser dem alle velkommen! :bukke: Har ikke gode netter for tida. Det er fryktelig smertefullt å snu seg i senga, for nå er bekkenet mitt virkelig vaklevorent. Ligger med en hel dyne mellom beina for å støtte av litt, men det er som sagt når jeg skal skifte stilling at det gjør vondt. Heldigvis er det litt kjøligere ute nå, så jeg slipper iallefall å svette i hjel om natta. Men nå er det bare 3 uker og 3 dager igjen til termin, så jeg biter tennene sammen! Gleder meg til permisjonen, de første dagene skal jeg bl.a. bruke til å tegne bad (3 stk.) til det nye huset vårt! Det er kreativt og hyggelig arbeid som passer en høygravid godt!
Cr@sh Skrevet 15. august 2006 #83 Skrevet 15. august 2006 Ja, det nærmer seg termin med stormskritt... Kjenner meg igjen i det du forteller om natta.. Jeg også bruker puter og dyner mellom bena for å støtte - men som du sier; det er det å snu seg som er verst... Vi får holde ut den siste tiden... Blir moro å tegne bad da... Vi har lenge sittet og tegnet på kjøkken, og nå er det faktisk på vei opp! Supermoro! Ha en fin dag... Også håper jeg kynnerne dine kommer tilbake og skaper litt modning - kunne tenkt meg noen selv også...
Eliza Skrevet 16. august 2006 Forfatter #84 Skrevet 16. august 2006 37 fullgåtte uker og bare to dager igjen å jobbe! Forrige uke og denne har jeg hatt 20% sykemelding, så jeg har hatt litt kortere dager. 1 time per dag er ikke så mye, men det hjelper faktisk. Slipper å stresse sånn om morgenen. Ellers sliter jeg litt med å sitte lenge stille på kontorstolen, så nå er det veldig greit at det nærmer seg permisjon. I går vasket jeg badekaret i stellekommoden, som ikke har vært brukt på nesten 2 år. Det er jo begrenset hvor lenge det er plass til nurkene oppi det lille karet. Til storesøster begynte vi å praktisere dusjing ganske tidlig, da dette var mye mer praktisk enn å stå bøyd over et babykar. Ellers hadde vi en plastbalje som hun satt i selv når hun var rundt 1 år. Nå er det utelukkende dusjing som gjelder for henne (vi har ikke badekar), og det siste nå er at hun absolutt skal holde i hånddusjen selv... Og hun skal ikke ha dusjdøra lukket, så det blir jo en del vannsøl for å si det sånn... Ellers har jeg en del gjøremål som jeg satser på å få gjort i løpet av den første permisjonsuka mi: 1. Vaske alle vaskbare deler til vogna 2. Gjøre klar softbag 3. Vaske dynene til vogn og vugge 4. Hente vugge m/ madrass som vi skal låne av et vennepar 5. Vaske BabyBjörn bæreselen (min gode, gode venn) 6. Kjøpe inn klorhexidin og bacimycin til navlestell 7. Kjøpe inn bleier På litt lengre sikt må jeg få renset saueskinnsposen jeg og min bror brukte da vi var små (litt for varmt for den i september allerede), og så må jeg nok handle inn litt mer klær til den lille. Men jeg skal vente litt og se hva som evt. dukker opp av presanger den første måneden...
Eliza Skrevet 21. august 2006 Forfatter #85 Skrevet 21. august 2006 Første permisjonsdag er gjennomført! Men må innrømme at jeg var en tur på jobb fra 9-11... Men NÅ skal jeg ikke tilbake mer før jeg skal dit og vise fram knøttet! Er 37+5 i dag, og vagger rundt som en gås... Av og til føles det rett og slett ut som jeg har hodet til babyen mellom lårene, og i tillegg sparker han så infernalsk ned mot blæra mi hele tida (eller rettere sagt stanger, han ligger jo med hodet ned), så det blir litt rar gange på grunn av det også! Den første permisjondagen har jeg brukt særdeles lite effektivt, men det fortjente jeg synes jeg! Har stort sett sittet på verandaen og nytt sola og lest siste nummer av KK. Innimellom har jeg ryddet litt og vasket litt tøy. Jeg får forøvrig mer enn nok tid til meg selv denne uka - mannen dro nemlig på HV-øvelse i morgest, og er ikke tilbake før på fredag. Han fikk heldigvis lov til å ha på mobilen sin under øvelsen, slik at jeg får tak i ham dersom det (mot all formodning) skulle skje noe mens han er borte. Han er bare en liten times tid unna, så han vil kunne komme seg hjem på relativt kort varsel (hvis ikke ville jeg ikke akseptert at han dro). Ellers har vi begynt å legge inn en del egeninnsats på huset nå, og i helga var mannen og min far i full gang med å pusse grunnmuren. Er litt lei meg for at jeg ikke kan bidra sammen med dem (både pga. rygg og bekken og fordi jeg må være barnevakt for storesøster), men jeg får ta det igjen utover høsten! På lørdag gikk jeg til innkjøp av bringebærkapsler, og har begynt å ta dem. Vet ikke helt om det kommer til å funke, men hvis det kan hjelpe livmoren til å forberede seg til fødselen så er det sikkert godt for noe. Merket økt kynneraktivitet etter å ha tatt de første kapslene, så det kan jo ha noe med dem å gjøre. Nå skal jeg se Dagsrevyen!
Cr@sh Skrevet 21. august 2006 #86 Skrevet 21. august 2006 På lørdag gikk jeg til innkjøp av bringebærkapsler, og har begynt å ta dem. Vet ikke helt om det kommer til å funke, men hvis det kan hjelpe livmoren til å forberede seg til fødselen så er det sikkert godt for noe. Merket økt kynneraktivitet etter å ha tatt de første kapslene, så det kan jo ha noe med dem å gjøre. ← Det samme har jeg gjort... og merket det samme som det - økt rieaktivitet og stikkinger i fødekanalen da jeg begynte å ta dem... Men nå har det slappet litt av igjen... Spennende med litt alterantivt.... Kanskje det faktisk har noe for seg...
Eliza Skrevet 22. august 2006 Forfatter #87 Skrevet 22. august 2006 Om det er bringebærkapslene vet jeg ikke, men i går kveld hadde jeg vanvittig med kynnere. De kom jevnlig i minst 2 timer, og var skikkelig kraftige. Trodde en stund at de skulle føre til noe mer, men det gav seg når jeg gikk og la meg. Like greit kanskje, har ikke pakket sykehusbagen enda eller noe... Det skal jeg får gjort i dag, er jo egentlig på høy tid! Men først skal jeg levere lillemor i barnehagen, og stikke ned på tomta en tur for å sjekke at snekkerne er i gang med arbeidet! Nå er det en vanvittig aktivitet i magen her - virker ikke som lillegutt bryr seg noe om at han har dårlig plass der inne...
Eliza Skrevet 22. august 2006 Forfatter #88 Skrevet 22. august 2006 (endret) Har jeg pakket sykehusbagen enda? Nei... Litt komisk i grunn, for før forrige fødsel sto denne klar minst 1 mnd. før termin! Denne andre permisjonsdagen har jeg gjort følgende: * Hatt byggemøte med snekkerne våre * Malt første strøk på vinduslistene på soverommet vårt * Vasket badet * Sovet 20 min i en stol på terrassen * Sovet 50 min på sofaen * Handlet * Kost meg masse med lillemor etter barnehagen! Planen videre for kvelden er å strikke litt på høstgenseren jeg holder på med til lillemor, samt se Grey's Anatomy! I dag har jeg ikke hatt så veldig mye kynnere, og jeg har også hatt en relativt god dag mtp. bekkenet. Men nedtrykksfølelsen blir bare sterkere og sterkere for hver dag. Håper det er et tegn på at ting skjer der nede... Kan ikke huske at jeg følte meg så "sprengt" forrige gang? Eliza 37+6 Endret 22. august 2006 av Eliza
Eliza Skrevet 23. august 2006 Forfatter #89 Skrevet 23. august 2006 38 fullgåtte uker! Bare 2 uker og 2 dager igjen til termin! Jippi! Nå har jeg akkurat lagt lillemor, og skal ha et par timer for meg selv før jeg legger meg. Har hatt en fin dag i dag, og har gjort ferdig det jeg skulle av maling før visning av leiligheten. Vi skal ha fotografering om en uke, så de nærmeste dagene må jeg bruke til å rydde unna stæsj som ikke skal være med på bildene... Tror ikke det blir noe heftig styling av leiligheten før salg, men det skal være ryddig og rent. Vi bor i en veldig lettsolgt leilighet, så jeg tror ikke det er antallet designobjekter som avgjør om vi får solgt eller ikke... Siden mannen er borte denne uka inviterte mamma meg og lillemor på middag i dag, og etterpå fikk lillemor bade i badekaret deres. Det er det morsomste hun vet virker det som... Hadde vanvittig vondt i ryggen og nederst i magen mens vi var der, men nå er det bedre. Jeg har lovt meg selv å ikke ha forhåpninger om noen fødsel før tidligst termindatoen, men det er ikke så lett... Man blir jo gående å kjenne etter tegn til at noe er på gang, om man vil det eller ikke. I dag har jeg vært på apoteket og kjøpt klorhexidin og bacimycin-pudder til navlestell, og jeg kjøpte også med en pakke Klyx. Skal prøve å få tatt det hjemme før jeg drar på sykehuset for å føde. Damen på apoteket trodde først jeg skulle bruke det for å prøve og sette i gang fødselen og så alvorlig på meg at "det anbefaler vi ikke altså". Jeg måtte forsikre henne om at jeg ikke hadde tenkt å bruke det før jeg visste at fødselen var i gang... Sto på nippet til å kjøpe en flaske lakserolje også, men jeg vet ikke om jeg tør å prøve det enda. Får vente til jeg har passert termindatoen iallefall. Inntil videre nøyer jeg meg med bringebærkapsler og et glass Bitter Lemon i ny og ne!
Eliza Skrevet 24. august 2006 Forfatter #90 Skrevet 24. august 2006 Phu... Sliten etter 3 timers vandring i byen i varmen. Men håper det resulterer i masse kynnere til kvelden, hehe! Men nå har jeg fått gjort unna masse ærend, bl.a. kjøpt bursdagsgave til min svigereinne og hamstret perler på Perlehuset! Har noen smykkeidéer jeg må få testet ut i nærmeste framtid... Ellers gjorde jeg et kjempekupp på en mammabutikk i byen, og kjøpte en lilla (høstens store trendfarge) ammetopp fra Boob til 50% avslag! Den er i ganske tynt og delikat stoff, og har lange puffermer. Det er faktisk den første ammetoppen jeg har kjøpt noensinne, greide meg fint uten forrige gang. Men det er jo sikkert kjekt å ha når man skal "ut blant folk" og ikke vil blottlegge puppen fullstendig... Nå skal jeg sette meg til rette ute i sola og kose meg med siste nummer av Maison! Eliza, 38+1
Cr@sh Skrevet 24. august 2006 #91 Skrevet 24. august 2006 Det tar på med byvandring ja... Du skal se det dukker opp kynnere og det som er ikveld... Ammetopp fra Boob har jeg faktisk også kjøpt meg. Også på 50% salg - men riktignok i lys blått. Jeg hadde heller ikke ammetopp med forrige mann, men det må jo være veldig kjekt da... Har brukt min litt i svangerskapet også jeg...og den er virkelig behagelig å ha på... Venter spent på oppdateringer...
Eliza Skrevet 24. august 2006 Forfatter #92 Skrevet 24. august 2006 Virker ikke som byturen funka gitt... Har vært usedvanlig lite kynnere i kveld, men til gjengjeld har jeg fått tidenes elefanttær! Har sittet en del stille i kveld (laget smykker), og når jeg skulle reise meg var tærne helt opphovna... Lekkert! Nå skal jeg bare henge opp en vask før jeg tar kvelden. I morgen kommer mannen hjem fra HV-øvelse, det blir kos! Tipper vi skal kose oss med en bedre middag, og kanskje jeg skal lure ham med på litt ? Kan jo være det funker... God natt!
Eliza Skrevet 25. august 2006 Forfatter #93 Skrevet 25. august 2006 Da nærmer klokka seg halv elleve, og jeg har ikke fått gjort så mye fornuftig i dag bortsett fra å levere vesla i barnehagen... Men planen for dagen er: - vaske klær - opp på loftet for å finne fram dyne og vognmadrass til den lille - kjøpe pappesker slik at jeg kommer i gang med ryddinga før fotografering av leiligheten - vaske skapet under kjøkkenvasken (våtromstest på onsdag) - shine kjøkkenet for fotografering - innom tomta en tur og koordinere helgas egeninnsats med snekkerne - og sist men ikke minst: hente mannen etter HV-øvelsen! Kjenner jeg meg selv rett så får jeg vel bare gjort halvparten av dette, men da skal jeg likevel være fornøyd! Og en ting til: pakke sykehusbagen! Eliza, 38+2
Cr@sh Skrevet 25. august 2006 #94 Skrevet 25. august 2006 Jøss, for en plan for dagen! Håper du ikke har tatt deg helt ut i dag da... Også håper jeg du koser deg med mannen i kveld... Deilig å få dem hjem igjen... Si i fra dersom ser ut til å virke da... Her i huset har det vært litt stopp på den fronten i det siste pga et veldig vrient bekken... Men funker det.. så skal jeg jammen få med mannen på litt sengekos jeg også... God helg!
Eliza Skrevet 26. august 2006 Forfatter #95 Skrevet 26. august 2006 Ble ikke noe av hverken bedre middag eller . Lillemor ble nemlig syk i går ettermiddag, og hadde 40 i feber når hun la seg. Hun våknet etter å ha sovet en times tid, og da var hun kokvarm. Fikk gitt henne en stikkpille med febernedsettende, og da ble formen hennes straks litt bedre. Måtte sette oss litt ute på terrassen med henne for å kjøle henne ned litt, og så satt vi en liten stund i sofaen og leste bok før vi gikk å la oss sammen i senga vår. Der sloknet hun omsider... Resten av natta sov hun heldigvis godt, og når hun våknet i dag tidlig var feberen nesten borte. Stakkar liten... Regner med jeg og hun holder oss mest hjemme i dag og bare slapper av og koser oss. Mannen skal (som vanlig) ned på tomta og jobbe. Det er veldig bra økonomisk for oss at vi kan gjøre litt egeninnsats, så det er viktig at vi får utnyttet helgene godt. Fikk gjort en del av det jeg skrev på lista mi i går, bl.a. hentet fram dyne og madrass til vogna til babyen. Var også en tur på Sparkjøp og kjøpte en ekstra dyne og et par ekstra laken. Så nå er både vogge og vogn klar til den lille! Fikk også kjøpt en haug pappesker, så i dag skal jeg begynne å pakke ned litt stæsj som vi ikke kommer til å trenge før etter at vi har flyttet inn i det nye huset. Er nok ganske mye vi kan greie oss uten... Før vi skulle hente lillemor i barnehagen i går så rakk vi til og med å innom en JKE-forhandler og levere tegninger og underlag til dem slik at de kunne tegne et kjøkkenforslag til oss. Har en følelse av at det kommer til å bli dyrt, for vi har satt på både dampovn og en 90 cm induksjonskoketopp inkl. 30 cm gassbluss... Og en dritlekker Blanco-vask... Men vi får heller plukke vekk litt etter at vi har fått sett prisen. Jeg skal være sååååå glad når vi endelig har bestemt oss for kjøkken - det er nesten det vanskeligste med hele husbyggeprosjektet synes jeg! Nest etter badet kanskje... Nå skal jeg se Pysjpopbaluba sammen med vesla!
Eliza Skrevet 28. august 2006 Forfatter #96 Skrevet 28. august 2006 (endret) Da er helga over og min andre permisjonsuke er i gang. Og dette blir en travel uke! I morgen er det legebesøk, og på onsdag morgen kommer det takstmann og skal utføre våtromstest her. Dvs. badet og kjøkkenet må strigles i løpet av morgendagen. På torsdag blir det fotografering av leiligheten, så onsdagen går nok med til å rydde det siste og kanskje pynte litt med blomster og sånn. Heldigvis vises ikke støv på bildene, så rengjøringa får vi ta når det nærmer seg visning... I går kveld hadde jeg noen heftige kynnere. Kom med ca. 5 min. mellomrom, og dette varte i en to timers tid. Men det tok slutt når jeg la meg, selvfølgelig . Men det er godt at det skjer noe der nede, jeg begynner nemlig å bli veeeeldig klar for å møte det lille nurket i magen. Men siden denne uka er så travel, så hadde det forsåvidt vært praktisk om han holdt seg der inne fram til helga iallefall. Stakkars mannen hvis jeg havner på sykehuset nå, da må han ta seg av både rydding, fotografering og husbygging helt alene... Planen for i dag er å rydde, rydde og rydde, og så skal jeg ut en kjapp tur sammen med mamma for å kjøpe vippestol til den lille (mamma spanderer...). Ha en fin dag alle sammen! Eliza, 38+5 Endret 28. august 2006 av Eliza
Cr@sh Skrevet 28. august 2006 #97 Skrevet 28. august 2006 (endret) Hellu... Så flott med kynnere! Da skjer det i hvert fall noe der nede i fødeavdelingen, som du sier... Her skjer det så godt som ingenting. Noe stikkinger og nedpress, men så å si ingen kynnere (selv etter halvannen uke med bringebærbladkapsler ) Ser du har nok å styre med i forhold til tomt, leilighet og taksering... Vær snill med deg selv den siste tiden da.. og ikke slit deg HELT ut... ... Endret 28. august 2006 av Cr@sh
Eliza Skrevet 28. august 2006 Forfatter #98 Skrevet 28. august 2006 Ja Cr@sh, vi har nok å gjøre vi to... Men i dag ble jeg litt sånn overmannet av "har-så-mye-å-gjøre-at-jeg-ikke-vet-hvor-jeg-skal-starte"-følelsen... Har fått gjort noe fornuftig hittil i dag, men ikke nok! Skulle ha begynt med kjøkkenet nå, men det er litt tiltak... Ingen spesielle fødesymptomer i dag heller, med unntak av noen kynnere og litt stikking nederst i magen. Tipper det skjer det samme denne gangen som forrige gang: ingen spesielle tegn før riene bare plutselig setter inn! Eller kanskje det starter med vannavgang denne gangen? Hadde jo vært litt kult, så har jeg prøvd begge deler liksom (forrige gang måtte jordmor ta vannet når vi kom på sykehuset)... NÅ skal jeg være litt effektiv den siste timen før jeg skal hente lillemor i barnehagen!
Eliza Skrevet 29. august 2006 Forfatter #99 Skrevet 29. august 2006 I dag har det vært full fart fram til nå. Etter å ha levert lillemor i barnehagen kjørte jeg og mannen innom tomta for den daglige praten med håndverkerne våre. Det går framover, men det dukker stadig opp ting som må løses på stedet. Snekkerne klager på for dårlig underlag fra arkitekten, mens arkitekten klager over uerfarne snekkere... Sikkert ikke noen uvanlig problemstilling! Jeg og mannen prøver å gjøre så godt vi kan med å være meglere imellom disse to... Kl 10 hadde jeg legetime, og det gikk greit (som vanlig). Ingenting å utsette på hverken urin, blodtrykk eller liv i magen. Hodet ligger langt ned, men er ikke festet enda (så det skjer nok ikke). Skal tilbake onsdag om en uke, og da vil jeg være 40+0 (dersom jeg ikke har født da). Da har legen lovt meg stripping dersom forholdene ligger til rette for det. Spennende! Etter dette igjen var jeg på Plantasjen og på Ikea for å handle inn litt småtteri som jeg skal pynte leiligheten med før fotograferingen i overmorgen. Og så kjørte jeg innom en peisforhandler som annonserte opphørssalg i dag for å se om jeg kunne gjøre et kupp på peisovn til det nye huset. Og det gjorde jeg! Kjøpte en Scan 53 peisovn med front i rustfritt stål til 30% rabatt! Her er bilde! Stilig ja??? Nå skal jeg slappe av litt før jeg skal hente lillemor i barnehagen og mannen på jobb! Tror det ligger an til middag på Burger King i dag...
Cr@sh Skrevet 29. august 2006 #100 Skrevet 29. august 2006 Kan godt tenke meg det er en jobb i seg selv å være mellommenn og megleren mellom snekkere og arkitekt... Men så blir det sikkert veldig bra til slutt da... Fint å lese at legetimen gikk bra... Nå nærmer det seg virkelig med stormskritt. Bare en uke igjen! Egentlig kan det jo skje når som helst nå - og kanskje spesielt med det tempo du holder... Slappe av litt hørtes lurt ut nå Har hatt en meget slækk dag i dag selv... og det har vært lenge siden sist... Kos deg... og du... Burger King hørtes "lurt" ut... til deg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå