Gjest gjesta Skrevet 20. mars 2006 #21 Skrevet 20. mars 2006 Grattis med dagbok!! Så deilig å være forbi de 3 første mnd!
Eliza Skrevet 22. mars 2006 Forfatter #23 Skrevet 22. mars 2006 Hei Epica! Fikk ikke skrevet noe i går, var litt travelt på jobben. Formen min er egentlig strålende, men det er altså dette bekkenproblemet da (som jeg ikke vet om skyldes bekkenløsning eller noe annet). Har også begynt å kjenne det på venstre side nå, så det er bra jeg skal til legen i neste uke. Han får vurdere om jeg bør få henvisning til fysioterapaut eller noe. Men ellers er jeg altså i toppform, frisk og opplagt! Er nå i uke 18, og har hittil lagt på meg ca. 2 kg. Synes det er litt lite ift. hvor mye jeg hadde lagt på meg på samme tidspunkt forrige gang, men har hørt at det er vanlig å legge på seg mindre med nr. 2. Er jo mer aktiv nå, siden jeg har en 20 mnd. gammel datter å fly etter til stadighet! Hun er forresten utrolig skjønn for tiden Jeg er så imponert over alle de nye ordene hun lærer seg, og hvordan hun nå greier å sette dem sammen til setninger. I tillegg er hun bare så utrolig kosete av seg, og om ettermiddagene etter barnehagen koser vi oss skikkelig med sitting på fanget og lesing av bøker. Sukk... jeg visste at det skulle bli fantastisk å bli mor, men jeg hadde ikke drømt om at det skulle bli SÅ bra! Akkurat nå kunne jeg gjerne tenkt meg 5 unger, men det kan jo hende jeg skifter mening når jeg står der igjen med en liten en på 4 kg som bare gråter og som bæsjer på seg 10 ganger om dagen... En annen stor forandring som skjer i livet vårt nå er at mannen har fått tilbud om ny jobb. Det er en offshorejobb, med turnus 5-5-5 (dvs. 5 uker på sjøen, 5 uker på kontor og 5 uker fri). Vi har diskutert dette i ukesvis nå, for jeg var jo selvfølgelig litt skeptisk til at han skal være borte i 5 uker i slengen når vi har 2 små barn og i tillegg skal bygge hus... Men etter nøye overveiing har vi kommet fram til at dette egentlig er en gunstig ordning for oss i tiden framover. Det blir helt perfekt at han kan ha 5 uker fri hver 10. uke hvor han kan snekre på huset og passe unger... De 5 ukene han er på sjøen blir sikkert litt tøffe for oss som er hjemme, men jeg har både familie og gode venner i nærheten, så jeg tror det skal gå bra. Vi er uansett villige til å prøve det for en periode, og hvis vi finner ut at det ikke funker så får vi finne på noe annet! Det ble et langt innlegg... Nå må jeg jammen se til å få jobbet litt her! Ha en fin dag alle sammen!
Gjest gjesta Skrevet 22. mars 2006 #24 Skrevet 22. mars 2006 (endret) Får håpe smertene går over snart, og at legen kan hjelpe deg Åå, så koselig det høres ut med små i hus.. Det er da jeg kjenner at jeg får kjempelyst på unger! Da blir de ganske tette, så gøy! Jeg har lagt på meg 3 kg, men gjør ingenting siden jeg er slank fra før. Men syns det er rart, å legge på seg såpass mye allerede nå. Men har nok noe å si at jeg stumpa røyken & har fått dilla på sjokolade! Noe spesielt du har fått dilla på? Eller noe du ikke liker? Jeg hadde brunost her en dag, smakte forferdelig.. Mens sjokolade.... Kunne spist en hel byyy... Uff det må være hardt når han er borte 5 uker... Men tenk så DEILIG når han har fri Dere får tenke på det som midlertidig, så går det nok lettere! Ååå.. jeg vil så gjerne ha denne babyen, og oppleve det du opplever som mor.. Det høres så fantastisk ut! Endret 22. mars 2006 av Epica
Eliza Skrevet 23. mars 2006 Forfatter #25 Skrevet 23. mars 2006 Noe spesielt du har fått dilla på? Eller noe du ikke liker? Jeg hadde brunost her en dag, smakte forferdelig.. Mens sjokolade.... Kunne spist en hel byyy... ← Jeg hadde litt dilla på appelsin i begynnelsen, nå har det gått over til lakris... Hadde dilla på lakris forrige svangerskap også. Ikke så veldig sunt da, men herregud så godt! Brunost har jeg alltid vært glad i, men ikke så mye når jeg er gravid. Ellers har jeg vel egentlig ikke så mange "diller"... Litt kjedelig nesten! I morgest før jeg sto opp lå jeg og kjente på magen. Kunne godt kjenne hvordan den lille romsterte inni der. Nå begynner den beste delen av graviditeten - ferdig med trøttheten, en liten søt mage og skjønne spark fra den lille som blir mer og mer tydelige... Og snart er vinteren over også! :rosasmil:
pondusa Skrevet 23. mars 2006 #26 Skrevet 23. mars 2006 Heisann, skal prøve å svare litt. Det første du trenger er et album, de finnes i flere ulike varianter. Det som heter 12x12 er det største, 8x8 er en utmerket str for et litt mindre album, til å begynne med eller som et lite skrytealbum. Så trenger du litt kartong/papir, jeg pleier å kjøpe slike "pakker" hvor man får litt av hvert. Det finnes også ferdigpyntete papir, hvor du nesten bare trenger sette på et bilde eller to. Litt pynt er også fint, man kan godt bruke kun bokstaver/tall og klistermerker/stickers. Det beste å feste bildene og papiret med er dobbeltsidige tapelapper, du finner de gjerne på bokhandel/fotobutikk. Du finner en del info og mange ideèr inne på scrapping.no Er et scrappeforum, med linker og bilder av det meste. Jeg driver å lager et album med link i dagboka mi, hvor jeg skal legge ut alle LO`ene jeg har laget. LO=layout=en enkel eller dobbelside som du har laget. Jeg er rimelig nybegynner, men føler at jeg begynner å få en viss peiling. Tør å prøve ut forskjellige ting, og ser stadig nye muligheter. Bare spør i vei dersom du lurer på noe, kan alltid prøve å hjelpe!
Gjest gjesta Skrevet 23. mars 2006 #27 Skrevet 23. mars 2006 Nå begynner den beste delen av graviditeten - ferdig med trøttheten, en liten søt mage og skjønne spark fra den lille som blir mer og mer tydelige... Og snart er vinteren over også! :rosasmil: ← Så godt at du koooser deg og nyter det! Ja nå håper jeg at snøen som falt igår smelter helt, og våren kommer for fullt!! Skal du lage scrapbook? Gleeeder meg til det! Først av bryllupet, så av beibissen. Se her, er en bra link, mange som kan svare deg hvis du lurer på noe! http://www.rubberstamps.no/forums/index.php?c=9
Eliza Skrevet 27. mars 2006 Forfatter #28 Skrevet 27. mars 2006 (endret) Vet ikke om det blir noe scrappealbum enda, Epica, men det ser iallefall veldig morsomt ut! Vi skal i gang med husbygging i mai, så det spørs hva jeg får tid til av hobbyaktiviteter framover... Har hatt en fin helg, men ganske slitsom... På lørdag var vi først på formiddagskaffe hos mine foreldre (fast takst på lørdager), deretter satte vi igjen vesla der mens jeg og mannen dro ut på en kort shoppe- og sjekkerunde mtp. husbyggingen. Mannen handlet en kløyveøks (skal felle en del trær på tomta i tiden framover), og fikk demonstrert en automatisk gipsskruemaskin (det er ting som gutta liker vettu! ). Deretter bar det avgårde til Flisekomaniet hvor vi myste litt på flis til hallen i nyhuset. De har nemlig kjørt supertilbud på kalibrert skifer i det siste, men det viste seg at disse flisene var skikkelig stygge! Falt i stedet for en type granittfliser som var bare dritlekre! De kostet riktignok 500/kvm., men vi skal ha dem på såpass lite areale at vi muligens tar oss råd til det likevel. Får holde øynene åpne for gode tilbud på grå granitt fremover! Etter det igjen var vi hos rørleggeren vår og gjorde en deal på en type vegghengt klosett som de kjører supertilbud på nå. Fikk ordnet det sånn at vi får tilbudsprisen inn i totalanbudet vårt, slik at vi slapp å bestemme oss på flekken om vi skulle cashe ut 2 toaletter for til sammen 7000 kroner (litt heftig impulskjøp)... Når vi kom tilbake til foreldrene mine var de ute i hagen alle sammen, og de hadde kost seg skikkelig. Nydelig vær med 3-4 plussgrader, vindstille og sol fra skyfri himmel. Søndag var den store "grille-og-rydde-på-tomta-dagen". Jeg, mannen og vesla dro ned dit i halv-tolv tida, og fyrte opp bål til å grille pølser på. Vesla ble plassert i en campingstol med solbriller og noen ruter melkesjokolade. Gjett om hun koste seg! Etterhvert kom foreldrene mine nedover også, og mannen fikk hjelp av pappa til å sage ned noen av de største furutrærne på tomta. Det blir en del ved til oss ja! Etter tre timer på tomta begynte veslemor å bli rimelig trøtt og lei, så jeg og mamma bestemte oss for å dra hjem mens mannfolka ble igjen enda et par timer for å gjøre seg ferdige. Ble ikke noe søvn på lillejenta i går, så når det var tid for Barne-TV var hun helt ferdig. Tidlig kveld på henne med andre ord. Jeg og mannen bestilte junkfood til middag (fysj så usunt men veldig godt av og til...), og slappet bare av resten av kvelden. Det var en kjapp helgerapport fra oss. På onsdag skal jeg til legen igjen, og da skal jeg høre med ham om det er noe som kan gjøres for å bli kvitt smertene i bekkenet/låret mitt. Endret 29. mars 2006 av Eliza
Eliza Skrevet 29. mars 2006 Forfatter #29 Skrevet 29. mars 2006 2. legesjekk overstått, og alt var bare bra. Det eneste som er irriterende er at vekta på legesenteret viser 3 kg MER enn vekta hjemme, så i papirene mine ble det notert 70,4 kg, mens jeg hjemme veide 67,7 i går. Grrr... håper vekta hjemme er mer korrekt enn den på legesenteret! Fikk også høre hjertelyden, selv om det tok litt tid før legen fant den (mini hadde gjemt seg godt inni der). Spurte litt om smertene i baken/låret, og legen mente det ikke var noen tvil om at dette var bekkenløsning. Han ville imidlertid ikke gi meg noen rekvisisjon til behandling, men jeg fikk heller noen gode råd til hvordan jeg kan unngå at det blir verre. Dvs. ta ned tempoet når jeg går, ikke gjøre husarbeid med fremoverbøyd kropp (f.eks. støvsuging og fylling av vaskemaskinen), ikke gå mer trapper enn nødvendig og ikke bære tunge matposer. Passer meg utmerket, dette er oppgaver mannen kan klare med glans! Neste kontroll er ikke før i begynnelsen av mai, men i mellomtiden skal vi jo på ultralyd. Det er under en uke igjen nå, og det blir bare så utrolig spennende! Ellers er magen ganske flott nå synes jeg! Passe stor og ikke til forveksling lik fett som den var for noen uker siden...
Eliza Skrevet 3. april 2006 Forfatter #30 Skrevet 3. april 2006 En og en halv dag igjen til ultralyd...
Murmelmy Skrevet 4. april 2006 #31 Skrevet 4. april 2006 Vi er jo omtrent like langt, vi! Gøy med husbygging og maaange innkjøp. Jeg hadde gjort meg godt kjent med innkjøpsdelen . Får følge litt mer med her tror jeg God ettermiddag/kveld!
Eliza Skrevet 5. april 2006 Forfatter #33 Skrevet 5. april 2006 Vi er jo omtrent like langt, vi! Gøy med husbygging og maaange innkjøp. Jeg hadde gjort meg godt kjent med innkjøpsdelen . Får følge litt mer med her tror jeg God ettermiddag/kveld! ← Jepp, blir mange innkjøp fremover ja... Følg med, følg med! Nå er det bare 1/2 time igjen til UL, går og venter på at mannen skal komme og hente meg nå... Er så spent! Rapport følger...
Eliza Skrevet 5. april 2006 Forfatter #35 Skrevet 5. april 2006 Innlegget over skulle liksom bety at VI FÅR EN GUTT! Ultralydundersøkelsen gikk kjempebra, og alt så bare fint ut. Vi sa klart i fra om at dersom jordmora så kjønnet, så måtte hun bare fortelle det til oss. Og det så hun ganske kjapt. Ikke mye sjenert den karen der nei... Terminen ble forskjøvet med en uke, så ny termin er 8. september (det skjedde forrige gang også). Er veldig lykkelig for at alt så bra ut, og synes det er veldig morsomt at vesla skal få en lillebror! Artig med en av hver!
Marilla Skrevet 10. april 2006 #38 Skrevet 10. april 2006 Gratulerer med gutt i magen! Det er så artig å lese om deg! Det er nemlig ikke så rent lite vi har til felles. Jeg er også gravid med nummer to. Har termin 5. september og har nettopp fått vite at vi venter en gutt. Fra før har vi ei jente som er 21 måneder gammel.
Eliza Skrevet 10. april 2006 Forfatter #39 Skrevet 10. april 2006 Takk for hilsen, Vinga, Cr@ash og Marilla! Så vittig at vi har så mye til felles Marilla! Skal følge med deg også (skriver du dagbok?)! Her i Trondheim nyter vi påskeferien. Fikk besøk av svigermor og mannens yngste bror på fredag, og de skal være her til i morgen. Vi har bl.a. vært i byen en tur, og i går var vi i Pirbadet. I dag har vi gjort absolutt ingenting, og det er jo sånn det skal være i ferien! Vet ikke helt hva vi skal finne på resten av påska enda, men det blir vel en tur på hytta mot slutten av uka tipper jeg. Pga. begynnende bekkenløsning så har jeg fått beskjed av legen min om å ikke gå på ski, men hvis været blir bra så er det jo fint å bare pusle rundt hytta også. Nå skal jeg se krim på TV!
Fibonacci Skrevet 11. april 2006 #40 Skrevet 11. april 2006 Gratulerer så mye med en liten gutt i magen! Ønsker dere en fin påske!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå