Gå til innhold

Eliza again...

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Kan jeg forresten spørre hvilken megler dere har valgt?

Veldig mange har så mange meninger om hvilken megler som er "best i by'n" ... hadde vært moro å visst hvem dere valgte... ;)

Notar og Eiendomsmegler1 er veldig poppis her omkring...

Vi har valgt Terra Eiendomsmegling. De er små, men likevel ganske tydelige her i Trondheim. Valgte de utelukkende pga. den meget sympatiske megleren som var her og møtte oss. Eldre, hyggelig dame som har drevet i bransjen i 30 år. I tillegg kjenner hun området vi bor i veldig godt, siden hun bor i nærheten selv. Vet at Eiendomsmegler 1 er populære her i byen også, mens Notar har et noe frynsete rykte...

Endret av Eliza
Videoannonse
Annonse
Skrevet

40 fullgåtte uker i dag! Dvs. bare 2 dager igjen til termin... Ingen fødetegn enda, bortsett fra litt diaré i morgest (har hørt at hos enkelte starter fødselen med nettopp det). Var hos legen halv ti, men det ble ikke noe av den bebudede undersøkelsen der nede. Det var så kaos på legesenteret at det ble liksom ikke tid. Så da sparte jeg meg iallefall for den smerten... :forvirret:

Etter legetimen ble det litt løping i byen for å ordne opp i noen greier med megleren vår, og så var jeg kjapt hjemom for å smøre lunsj og koke kaffe til mannen som jobber på tomta i dag. Når jeg kom hjem halv ett var jeg rimelig pumpa, for da hadde det gått i ett kjør fra vi sto opp kl 7. Så da unnet jeg meg en liten time på sofaen gitt... :sjarmor:

Nå er jeg imidlertid i ship shape igjen, fyker rundt i huset og rydder mens jeg hører på Voice TV. Nå skal jeg gjøre noen forberedelser til middag slik at maten blir fort ferdig når jeg har hentet resten av familien!

Skrevet

Har virkelig vært i tvil i ettermiddag om det kan være noe på gang... Fra i halv tre-tida har jeg hatt skikkelig murring i ryggen og en del kraftige kynnere. Men det blir liksom ikke noe rieaktig over det. Ble litt mindre når jeg satte meg ned for å se Barne-TV sammen med lillemor i sted, så jeg får bare se utover kvelden hvordan det utvikler seg. Hadde vel vært for godt til å være sant om jeg fødte før termin... :ler:

Jeg og lillemor fikk såvidt med oss mannen hjem for å spise middag i dag, så bar det rett ned på tomta igjen for å jobbe... :ler: Han er virkelig ivrig, og jeg er veldig stolt av ham som står på sånn for at vi skal få maksimal framdrift på husbygginga! Nå har jeg ryddet og ordner her, så nå skal jeg sette meg ned med strikketøyet mitt og se om det blir noe mer av disse murringene i "fødeavdelingen" (som Cr@sh kaller det - veldig bra navn egentlig...)!

Skrevet

Så spennende med murringer i fødeavdellingen... :sjarmor: Tenk om det skjer noe i natt! :hoppe: FØR termin ja... det hadde gjort seg! Hadde likt det jeg også... men jeg tror det er å be om for mye for min egen del... :roll:

Flink mannen din er som står på nede på tomta. Egeninnsatse er jo uvurderlig! Dere er flinke! :klappe:

Lykke til i kveld/natt.... ;)

Skrevet (endret)

Neida, ingen fødsel enda :sur: I natt har jeg faktisk hatt rier, iallefall 2-3 stykker... Har sovet skikkelig dårlig i natt på grunn av dette. Våknet i 02-tida av at det var masse "merkelig" som skjedde der nede. Vekselvis kynnere, smerter i korsryggen, smerter i lårene og så noen av disse "takene" som liknet veldig på riene jeg hadde forrige fødsel. Men etter et par timer forsvant alt som dugg for solen, og jeg fikk sove godt fra 04-07. Nå har jeg levert lillemor i barnehagen, og skal straks ta en dusj. Så må jeg virkelig rydde litt her. Hvor kommer alt rotet fra??? Begynner å få litt panikk her, for på onsdag har vi visning, og vi er definitivt ikke helt klare for det enda! Og dersom jeg skulle være så heldig å havne på sykehuset før den tid må jo mannen rydde og ordne til visning alene! Hm... Tror det blir noen travle dager framover (igjen)!

Eliza, 40+1

Endret av Eliza
Skrevet

Med alle disse tegnene du har hatt i natt... så tipper jeg du føder til termin jeg... ;)

Er kjempespennende å kikke inn her når jeg ser du har skrevet! :hoppe: Når som helst nå, Eliza! Når som helst! :hoppe:

:klem:

Skrevet

Takker for ivrig hopping, Cr@sh! Ser ikke ut til at det hjelper så mye foreløpig da... Har hatt murringer i magen i hele dag, og noen kynnere. Men that's it. Mannen er veldig opptatt av at det er fullmåne i kveld da... :ler: Er jo lov å håpe. Mamma har hele tiden vært sikker på at jeg kommer til å føde i dag, for hun fødte 14 dager over termin med sin første, og dagen før termin med sin andre... Men hvis jeg skal rekke å føde i dag så må det snart begynne å skje noe her! :legrine:

Jaja, nå er det straks på tide å hente lillemor i barnehagen - men først må jeg smelle over en vaffelrøre slik at jeg har noe å by på til kaffen når vi får besøk i ettermiddag!

Skrevet (endret)

******************** T E R M I N ! ! ! ********************

Ja, da er altså den "magiske" datoen her! I dag har jeg UL-termin, men har for første natt på lenge sovet veldig godt uten noen merkbare kynnere eller vondter! Ikke vært på do en gang! Deilig å våkne kl 07 og føle seg helt uthvilt. Har nettopp sagt farvel til mannen og lillemor, lillemor var litt lei seg når hun skulle i barnehagen i dag, men det pleier heldigvis å gå over så fort hun ser de andre ungene... :) Fikk klar beskjed fra mannen om at når han kom hjem fra jobb så skulle vi på sykehuset og føde! Jaja, får se på det... :ler:

Siden natta har vært så rolig uten noen "fødetegn", så er jeg veldig spent på hvordan dagen blir. Har jo hatt en del murringer i magen og ryggen i går og forgårs, og jeg lurer på om dette kommer tilbake i dag. Mulig jeg går meg en tur i høstværet for å se om jeg kan få litt fart i kynnere og andre "vondter"... :sjarmor: Ellers er planene for dagen å rydde i boden. Har fått beskjed av mannen om å kaste ukritisk alt av skrot og skrammel, og det skal jeg vel klare. Det får bli et heldagsprosjekt, for det er såpass mye rot der inne at jeg kommer til å trenge flere pauser innimellom...

Men først: en dusj og en kopp kaffe! :tommel:

Endret av Eliza
Skrevet

:hoppe: !!! TERMIN !!! :hoppe:

Ja, tenk nå er datoen her... :sjarmor: Selv om du ikke har hatt noen tegn i natt - så er dagen ennå ung - og det er lang tid å føde på... ;)

Håper du får en fin dag... Hørtes absolutt ut som et heldagsprosjekt det med å rydde boden :Nikke: Ikke slit deg helt ut da - du vet jo aldri når du får brukt for ekstra krefter... :Hehe:

:klem:

Skrevet

Ingen fare for at jeg skal slite meg ut, Cr@sh... Har blitt altfor lat til det de siste dagene... :ler: Har ikke begynt enda - mye morsommere å surfe her inne på KG!

Skrevet
Ingen fare for at jeg skal slite meg ut, Cr@sh... Har blitt altfor lat til det de siste dagene... :ler: Har ikke begynt enda - mye morsommere å surfe her inne på KG!

:ler2: Jeg sitter her og utsetter støvsuginga jeg... er jo så mye annet å ta seg til... :roll: ...som KG... ;)

Skrevet

Tja, hva har jeg fått gjort hittil i dag da... Brettet et tørkestativ med tøy, hengt opp en vask og ryddet 75% av boden...

Hvis jeg kjapper meg nå så rekker jeg å rydde ferdig 90% av boden før jeg må hente i barnehagen! :sprettoy:

Skrevet

Flink du har vært da! 90% av jobben må jo nesten sees på som fullendt da? ;) I hvert fall nå... :sjarmor:

Ble med støvsuging av 2/3 av huset her... ryggen sa stopp, så jeg tok en time på sofaen i steden... :Hehe:

Ha en deilig fredagskveld! :klem:

Skrevet (endret)

Jeg rakk faktisk å bli ferdig med boden i går, og det er jeg godt fornøyd med! Resten av dagen ble ganske rolig. Spiste kylling tikka masala til middag (nam-nam), og etter Barne-TV kom foreldrene mine en tur på besøk. Lillemor synes det er stor stas med besøk av besteforeldrene, og siden det er helg fikk hun være oppe helt til kl 21... Når hun hadde lagt seg spanderte mannen whisky på sin svigerfar, og han tok et par glass selv også. Jeg kommenterte at han burde kanskje ikke bøtte nedpå med alkohol på termindatoen min, men jeg ble nedstemt... :ler: Hadde vel uansett kjent det da dersom det skulle ha skjedd noe i natt. La oss rundt midnatt, noe som er rekordsent til oss å være! Ble en runde med :humpe: også, og kombinert med den sterke middagsmaten så hadde jeg visse forhåpninger til at ting skulle skje... :sjarmor: Våknet av litt ubehag i 06-tida, men det har ikke utartet seg noe mer. Føler meg imidlertid skikkelig uggen i dag, på en uforklarlig måte... Har vanvittig nedtrykksfølelse, og en del kynnere. Er litt kvalm også. Mannen og lillemor dro nettopp ned på tomta, hvor de skulle få hjelp av broren min og dama til å pusse muren i garasjen. Jeg skulle egentlig være med jeg også, men jeg måtte rett og slett kapitulere og holde meg hjemme. Skal iallefall drøye et par timer for å se om jeg føler meg litt bedre da. Nå skal jeg drikke et stort glass vann og legge meg litt på senga. :tristbla:

Hilsen Eliza, T+1

Endret av Eliza
Skrevet

Kanskje det er sterk mat og :humpe: som skal til... :sjarmor:

Unner deg ikke vondter som ikke har noe med forestående fødsel å gjøre... :kose: ...men kanskje det faktisk er det det er... Hørt at noen blir kvalme evt. får diare før fødsel. Selv fikk jeg veldig mageknip hele kvelden i forvegen forrige gang, og fløy på do konstant... Morgenen etter viste det seg at det faktisk var små-rier... ;)

Håper formen tar seg opp... eller at det evt. blir fødsel i dag!

Skal tenke på deg! Stor :klem: ... og god (føde-) helg!

Skrevet (endret)

La meg ned og hvilte en times tid i formiddag, og da ble formen bedre. Faktisk så bra at jeg gikk ned til tomta (ca. 3 km) og var sammen med de andre der nede et par timer. Deretter tok jeg med lillemor hjem, og vi koste oss med boklesing og Brio-bane til mannen, broren min og dama kom hjem i 18-tida. Da lagde vi oss lasagne til middag, og resten av kvelden har vi bare sett på TV og spist godteri... :sjarmor: Har imidlertid vært veldig rar i magen i hele dag, og vært på do flere ganger. Nå har jeg jevnlige kraftige kynnere, så gudene vet hva som skjer i natt... :overrasket:

Endret av Eliza
Skrevet

Jeg ser jeg var innom her da dagboka var ny og du nygravid, og nå er det jo virkelig action på gang så jeg fant ut jeg måtte tasse innom igjen :ler:

Lykke til med det forestående :blomst:

Skrevet (endret)

Hyggelig at du stakk innom igjen, Alwa!

Fikk heldigvis en rolig natt (trenger det nå), men nå er det på'n igjen med kynnere. Hva er dette da? :grine: Er det dette som kalles maserier? Opplevde ikke dette i forrige svangerskap. Men nå har jeg hatt så utrolig mange "nær-fødselen-opplevelser" den siste uka at jeg synes jeg fortjener "the real thing" snart...

Jaja, nå skal jeg hale mannen ut av senga og sette ham i gang med frokostlaging, mens jeg selv tar en dusj. Lillemor sitter glad og fornøyd ved bordenden her og tegner. Perfekt søndagsmorgen, med andre ord... :)

Eliza, T+2

Endret av Eliza
Skrevet

Hei Eliza! :klem:

Når jeg leser her om de siste dagene dine så minner det meg veldig om hvordan jeg hadde det de siste dagene før Ylva ble født! Håper det skjer noe mer snart! :tommelsmil:

Ha en fin søndag! :kose:

Skrevet

Takk for hilsen, La Traviata! Godt å høre at du kjenner igjen symptomene mine fra da Ylva ble født - håper bare jeg slipper en like rask fødsel som deg da... ;)

I nesten hele dag har jeg vært nesten 100% sikker på at natten skulle tilbringes på St Olavs. Men nå er jeg ikke så sikker lenger... Dagen startet jo med kynnere, og de varte helt fram til i 16-tida. Jevne og kraftige. Gikk en trilletur med lillemor i formiddag, og da "reiv" det skikkelig både i magen og ryggen. Men så var jeg så uheldig å legge meg nedpå en liten halvtime etter middag, og da var det gjort. Nå er det rolig igjen, og jeg holder nesten på å bli gaaaal! Ikke det at jeg så absolutt vil oppleve fødselssmerten fortest mulig, men jeg blir så utslitt (mest mentalt) av at kroppen driver og lurer meg sånn hele tida!

Jaja, er jo ikke mer enn 2 dager over termin enda, så sammenliknet med sist er det jo ingenting. Men nå håper jeg virkelig at jeg slipper mer av disse falske fødselstegnene.

Ha en fin søndagskveld alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...