Gå til innhold

Eliza again...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Glemte jo helt å skryte av peisovnen! Den var utrolig stilig! Og heldig med kjøpet var du jo også... Sånt liker vi... :sjarmor:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk Cr@sh, ganske fornøyd selv også... :sjarmor:

I dag er jeg 39 fullgåtte uker! Har sovet utrolig godt i natt for en gangs skyld, og har ikke vært oppe på do engang! :overrasket: Lite kynneraktivitet i går og hittil i dag, men har en vanvittig nedtrykksfølelse nå. I tillegg kommer det litt slim nå og da, men det er definitivt ikke noen slimpropp enda. Lillegutt er fremdeles veldig aktiv i magen, og har sørget for at jeg har fått et innvendig blåmerke rett under puppen på venstre side. Det opplevde jeg aldri ved forrige svangerskap, så det er nok litt mer kraft i beina til denne krabaten ja! Ser for meg at det kommer ut en skikkelig hyper og rampete gutt... :ler:

Sitter her og venter på at en takstmann skal komme og foreta våtromstest kl 9. Er veldig spent på det, det hadde vært så kjipt om det var fukt på badet! Heldigvis er det da store muligheter for at borettslaget dekker reparasjon av skadene, men det vil jo uansett ikke se helt bra ut i et salgsprospekt.

Nå skal jeg ta fatt på dagens ryddeøkt!

Skrevet

Virkelig en aktiv krabat ja... Blåmerke... :ler:

Ikke slit deg ut med all ryddinga da... Håper takstmannen har gode nyheter! :Nikke:

Gratulerer så masse med 39 uker også! Nærmer seg veldig nå! :legrine:

:klem:

Skrevet

Jippi! :hoppe: Takstmannen er nettopp ferdig, og han fant ingen feil! Nå er jeg kjempelettet altså! Da skulle det ikke være noen ting i veien for at vi får solgt denne leiligheten til en god pris. Fotografering i morgen, og da regner jeg med at det blir visning om et par uker. Og innen den tid har jeg vel også rukket å bli 2-barnsmor! Rart å tenke på i grunn...

Men nå skal jeg ta en dusj! Kunne ikke dusje i morgest siden takstmannen skulle måle fukt på badet, og jeg er bare heeeelt avhengig av en dusj før jeg starter dagen! Videre blir det enda litt mer rydding (hvor kommer alt dette rotet fra?), og så tror jeg rett og slett at jeg skal gå meg en tur i finværet. Føler meg i veldig fin form i dag, så det må jeg utnytte.

So long!

Skrevet

I dag har jeg faktisk menstermin! Hadde nesten glemt det jeg, men ut fra siste menstruasjon så er det altså 31. august som er termindatoen. Ser dessverre ikke ut til at det hjelper noe... Har absolutt ingen tegn som tyder på nært forestående fødsel, annet enn den samme nedtrykksfølelsen som jeg har kjent en stund nå. Har også vært relativt lite kynneraktivitet de siste par døgnene.

Har allerede rukket å gjøre masse i dag! Levert lillemor i barnehagen, kjørt mannen på jobb, vært innom 3 forskjellige byggvarehus for å kjøpe stæsj til i ettermiddag når mannen og pappa skal mure opp sportsbod på tomta, samt handlet mat. Nå burde jeg egentlig satt i gang og pynte til fotograferingen med en gang, men jeg vurderer å ta en liten time på sofaen først... Er så utrolig trøtt nemlig. Merker at jeg trenger litt mer søvn nå - kan det være tegn på noe tro? Når barnet er født er det jo tross alt leeeeenge til jeg kan håpe på en helt natts sammenhengende søvn...

Tror jeg velger sofaen jeg! :Gjesp:

Skrevet (endret)

Utslitt... Sov riktignok i halvannen time på sofaen i formiddag, men etter det har det vært full fart. Hadde siste ryddeøkt fra 12-14 før fotografen kom, og da var det bare å fotfølge ham og flytte unna ting og tang mens han tok bilder og sånn 360 graders "film". Han var her i litt over en time, og på slutten fikk jeg være med og velge ut hvilke bilder som skal være med i prospektet. Tror det ble et brukbart resultat. Så bar det avgårde for å hente mannen på jobb, og vi rakk en kjapp tur innom tomta før vi hentet lillemor i barnehagen. Pizza til middag i dag - vi måtte være raske for jeg og mannen skulle på byggemøte kl 17. Lillemor ble levert til bestemor, og vi var på møte fra 17-18. Så kjørte jeg mannen ned på tomta igjen, hvor han skulle mure sammen med min far. Stakkars menn - nå står de der nede i tussmørket og murer mens regnet høljer ned... Håper bare de ikke blir syke! Jeg for min del skal sette meg ned i en stol og puste ut - er ganske sliten nå kjenner jeg. Lillebror har vært helt turbo i magen i dag, så hvis det stemmer det de sier om at barnet er roligere dagene før fødsel så blir det iallefall ingen fødsel på meg i natt/i morgen heller! Men det er godt å kjenne at han er der, selv om det begynner å bli j..... ubehagelig med de store bevegelsene hans nå.

Megleren vår ringte forresten i dag og lurte på når vi ville ha visning av leiligheten. Vi sa om et par ukers tid, så hvis vi er heldige så er leiligheten solgt om 2 uker fra nå av! Megleren mente nemlig at leiligheten vår er såpass attraktiv i markedet at den vil bli solgt på en ettermiddag. Og i tillegg ville hun skru opp prisantydningen ytterligere 50.000! Ikke meg imot... Gjenstår jo å se om vi får så mye for den, men det er jo verdt et forsøk!

Endret av Eliza
Skrevet

Superspennende med salg av leiligheten da... Moro at megler tror det vil gå kjapt og smertefritt for seg - og til en høy pris... det hadde jo ikke vært å forakte... :sjarmor:

Menstermin i dag, ja... Kan skje når som helst nå... :hoppe:

Det er superspennende å følge med her inne. Håper du får tid til å oppdatere dersom noe er på gang... ;)

Skrevet (endret)

Takk for hilsen Cr@sh! Ja, nå er det virkelig spennende dager! Selv om jeg ikke er overtidig før om 3 uker enda, så håper jeg virkelig at det skjer noe før den tid! Hadde en veldig rar natt i natt - våknet stadig av vondter nederst i magen og ryggen, og kraftige kynnere. Men det gav seg på morgenkvisten. I dag har jeg bare en sinnsyk smerte i symfysen - tydelig at det begynner å bli tungt å bære nå. Så i dag er jeg rimelig trøtt... Nå skal jeg til byen på linsekontroll, og etterpå skal jeg møte en god venninne. Regner med vi skal lunsje, og kanskje shoppe litt etterpå :sjarmor: .

Endret av Eliza
Skrevet

Nå er det ikke noe morsomt å være gravid mer... :sur: Skal innrømme at jeg har mye vondt nå, og nattesøvnen blir dårligere og dårligere (med unntak av en og annen natt som er OK). Det største problemet mitt er at hodet til babyen av og til ligger og trykker på en nerve i lysken, som igjen forårsaker sterke smerter nedover det ene låret. Det er faktisk så ille at jeg må rope høyt "Au!" hver gang det skjer. Folk på gata tror sikkert jeg er halvgal... :forvirret: I tillegg er alle sparkene til lillegutt skikkelig vonde nå, han er virkelig sterk den gutten! Det sparkes i alle retninger, mot ribbein, symfyse og blære... I tillegg er mannen stort sett opptatt hele ettermiddagen og kvelden på tomta, så jeg blir helt alene med middagslaging, leking og kveldsstell med lillemor. Har ikke vært mulighet til å hvile på dagtid denne uka heller, så i dag er jeg faktisk helt pumpa.

Nei, nå ble det mye syting gitt. Dagen i dag har i grunnen vært fin, jeg har vært i byen og møtt en venninne. Vi trasket rundt fra 11-14, så jeg har iallefall fått dagens trim! Jeg fikk handlet en nydelig fleecedress til babyen, samt en body og en hjelmlue. Lillemor fikk nye hårspenner og hårstrikk (hun har endelig fått såpass til lengde på håret at det går an å pynte det litt). Og til meg selv: en mascara...

Jaja, nå skal jeg oppdatere meg litt på KG og SM, og så blir det vel gullrekka på NRK mens jeg venter på at mannen skal komme hjem fra tomta. Har ingen tro på fødsel i natt heller, har ingen spesielle tegn som skulle tyde på det...

Skrevet

Hei.

Har ikke tid til å skrive så mye nå - men jeg skjønner hvordan du har det. Har hatt en sånn litt tung dag i dag jeg også. Plutselig kjenner jeg at jeg er høygravid... :roll:

Prøv å ta vare på deg selv så fort du har mulighetene... Vi trenger jo noen ekstra krefter framover.... :kose:

Skrevet

Fikk et lite anfall av desperasjon her... Har akkurat inntatt den berømte "Malimi-grøten" som beskrevet på SM. Altså en porsjon havregrynsgrøt med 2 ss lakserolje. Smakte ikke noe særlig, men hvis det kan sette i gang fødselen så er det jo verdt det... :) Verdt et forsøk iallefall. Den skal visstnok kun funke dersom man begynner å være moden, og det vet jeg jo ikke om jeg er. Så nå får vi se...

Skrevet

Er her fremdeles jeg... Men grøten fungerte definitivt ved at den gav en masse kynnere! Hadde kraftige og jevne kynnere fra ca. kl 20 i går kveld. De toppet seg med noe som lignet to rier i natt i 03-tida, men så gav deg seg igjen... :frustrert:

Men grøten fungerte altså til en viss grad, så jeg tror jeg kommer til å ta en ny porsjon om et par dager! Må bare la livmorhalsen få en sjanse til å modnes litt mer først.

Nå er det Stå Opp på Barne-TV...

Skrevet

Fryktelig rolig dag i dag... Mannen har jobbet på huset i hele dag, og jeg og lillemor har bare vært hjemme og kost oss. Dvs. lillemor har sikkert kjedet seg da, med en mor som ikke greier å sitte på gulvet sammen med henne i mer enn 10 minutter i slengen... :forvirret: Jeg prøver å finne på aktiviteter som foregår i sofaen eller ved kjøkkenbordet da, så det blir mye boklesing, Elias på DVD og tegning. "Heldigvis" har det vært regn i hele dag, så jeg har ikke dårlig samvittighet for at vi ikke har vært ute og lekt...

Skal innrømme at jeg har tatt 1 ss lakserolje i dag også, men nå tør jeg ikke ta mer (iallefall ikke på noen dager). Fikk jo så god effekt av det i går kveld... I dag har jeg hatt kraftige og jevnlige kynnere (5-10 min mellomrom) siden i 18-tida. Men fremdeles kjenner jeg ikke smerte ned mot underlivet og i ryggen, så det er ikke snakk om ekte rier.

Nå skal jeg ha litt kveldsmat, og så blir det tidlig kveld. Har vært oppe siden 8 i dag, og sov dårlig i natt (bombe).

Eliza, 39+4

Skrevet

Ser det røyner på for deg også nå... Kjenner meg godt igjen i det du skriver... hvis det er noen trøst... ;)

Lakserolje ja... gir kynnere og greier... Ikke verst. Jeg tør ikke prøve meg på noe sånt jeg... Holder meg til bringebærbladkapslene mine... også får vi kanskje prøve med litt :humpe: en dag... :sjenert:

Håper du har det bra til tross for at du begynner å bli sliten... Nå har vi ikke lenge igjen...

Skrevet

Takk for oppmuntrende ord, Cr@sh... Jeg er jo egentlig ikke i så verst form da, men jeg blir litt gal av å ikke kunne gjøre alt det jeg har lyst til... Ser jo at det er desperat behov for arbeidskraft på husbygginga, og i tillegg føler jeg ikke at jeg er noen god mor for 2-åringen lenger siden jeg er så lite mobil. Men nå er det bare snakk om dager igjen, så jeg skal vel greie å holde ut! I dag er formen veldig bra, så i dag er jeg positiv igjen :) .

Hadde en times arbeidsøkt på huset fra kl 8-9 i morgest (dvs. mannen jobbet mens jeg løp rundt og fotograferte litt og jabbet med snekkerne... :sjenert: ). Så kjørte jeg mannen på jobb, og så var jeg innom en blomsterbutikk og bestilte en oppsats til mine foreldre som har bryllupsdag i dag. Det er det minste vi kan gi dem etter alt de har gjort for oss... Nå har jeg bare sløva et par timer (lest Kamille og sovet litt), så nå skal jeg komme i gang med noe fornuftig her. Skal støvsuge og vaske badet, og så må jeg på butikken å levere en haug med tomflasker samt få kvittet meg med glass- og metallavfall. Stort mer enn det hadde jeg ikke tenkt å gjøre...

Regner med mannen blir opptatt med huset i kveld også, så da blir det vel tid til litt strikking og TV-kikking etter at lillemor har lagt seg... Vi har en liten "helvetes-uke" på huset nå, men når onsdagen er over så blir alt så meget bedre. Da kan babyen bare komme!

Skrevet

Nå er endelig lillemor i seng, ble litt sent i kveld. Har vært hos mamma og pappa og spist kake, for de hadde bryllupsdag i dag. Ble sittende litt for lenge, men jeg har jo fri om dagene så da kan jeg heller levere litt senere i barnehagen i morgen slik at vesla får sovet ut.

Kom litt slim på papiret i sted når jeg var på do... Men helt fargeløst, så det betyr sikkert ikke noe. Har hatt veldig lite kynnere i dag, og heller ingen andre "tegn". Det som er litt pussig er at både bestyreren i barnehagen OG min svigermor har hatt en merkelig følelse i dag av at jeg kommer til å føde ganske snart! Hadde en del slike spådommer forrige svangerskap også, men ingen av dem slo til dessverre! Får håpe de får rett denne gangen! :ler:

Nå må jeg rydde litt her før jeg tar kvelden!

Skrevet

Så koselig med feiring av bryllupsdagen hos foreldrene dine... Litt kake er jo ikke å forakte... :sjarmor:

Ble de glade for blomstene?

Vi liker slim gjør vi ikke? :ler: Snart kommer hele proppen skal du se... og plutselig er du i fødsel. Kanskje det er noe i spådommene denne gangen... ;)

Skrevet (endret)

Mamma og pappa ble veldig glade for blomstene! Blir jo masse sånn "det skulle dere ikke gjort" og sånt, men jeg håper de skjønner at vi faktisk prøver å fortelle dem at vi setter veldig pris på at de hjelper oss så mye!

I dag har jeg vært skikkelig tiltaksløs. Har nesten ikke gjort en døyt, bortsett fra å vaske litt tøy... Får litt dårlig samvittighet da, siden mannen suser rundt som en snurrebass for tida og jobber dobbelt opp (kontoret om dagen, tomta om kvelden). Men jeg lover at jeg skal ta det igjen når babyen kommer (både i form av nattevåk og mer innsats på tomta). Merker at jeg trenger ganske mye søvn om dagen, og en liten dupp på formiddagen har nesten blitt et must for meg nå.

Før jeg skulle hente lillemor i barnehagen gikk jeg meg en halvtimes tur i hurtig tempo (dvs. så hurtig som bekkenet mitt tillater) for å se om det kunne få i gang noen kynnere. Men det var ganske resultatløst gitt... Skjønner ikke det her, jeg har jo mindre kynnere nå enn jeg hadde for 4 uker siden! Men det var litt sånn før forrige fødsel også - veldig variabel kynneraktivitet, og faktisk ingenting dagen før fødselen.

I morgen er jeg 40 uker på vei, og skal til legesjekk. Legen har lovt å sjekke modning i morra, og dersom forholdene ligger til rette skal han muligens strippe meg. Er litt spent på det da... Har jo hørt at det kan gjøre ganske vondt, men dersom det kan sette i gang rier så...

Ellers er leiligheten vår lagt ut på finn.no i dag! Har oppdaget noen småfeil i annonsen som vi har bedt megleren rydde opp i så fort som overhode mulig, men ellers ser det veldig bra ut. Visning om 1 uke! Da håper jeg nesten at jeg ligger på sykehuset og har helt andre ting å tenke på - blir altfor nervepirrende å være hjemme da!

Nå skal jeg kose meg med nyinnkjøpt Bonytt!

Eliza, 39+6

Endret av Eliza
Skrevet

Superspennende med leilighetssalg og kommende visning... Det går sikkert radig å få solgt, tror du ikke...

Syntes det virker som om du er ved godt mot så nærme termin... :Nikke: Og hvis det er noen trøst - så har det ikke vært mye kynnere her i det siste heller. Littergranne i stad, det er alt... Men man vet jo aldri - som du skrev selv, så bør man jo ikke ha kynnere før fødselen i det hele tatt... ;)

Skrevet

Kan jeg forresten spørre hvilken megler dere har valgt?

Veldig mange har så mange meninger om hvilken megler som er "best i by'n" ... hadde vært moro å visst hvem dere valgte... ;)

Notar og Eiendomsmegler1 er veldig poppis her omkring...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...