AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #1 Skrevet 25. desember 2024 Fikk panikkangst for mange år siden så har hatt det en del, men nå sliter jeg med at jeg føler jeg får illebefinnende også kommer det svetting og frysing på en gang. Jeg blir livredd og det kjennes virkelig ut som jeg dør. Det er den vondeste følelsen… Kan ikke beskrives. Det kommer helt ut av det blå. Sliter mye med kaldsvetting generelt. Begynner å lure på om jeg er alvorlig syk, eller skyldes dette angst? Jeg har vært belastet psykisk og stressende over to måneders tid nå. Kan det være ettervirkninger, eller hva skjer? Kan skje flere ganger daglig.. Anonymkode: 7b433...53d
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #2 Skrevet 25. desember 2024 Det kan godt være ringvirkninger av å ha stått i stress over tid. Kroppen din prøver nok å fortelle deg, på mange ulike måter, at du må stresse ned. Hvor gammel er du? Anonymkode: ca837...d94
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #3 Skrevet 25. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det kan godt være ringvirkninger av å ha stått i stress over tid. Kroppen din prøver nok å fortelle deg, på mange ulike måter, at du må stresse ned. Hvor gammel er du? Anonymkode: ca837...d94 34 år… Jeg blir liggende å fryse lenge etterpå og det kjennes ut som nye anfall kommer hele tiden, så jeg blir så redd. Anonymkode: 7b433...53d
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #4 Skrevet 25. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): 34 år… Jeg blir liggende å fryse lenge etterpå og det kjennes ut som nye anfall kommer hele tiden, så jeg blir så redd. Anonymkode: 7b433...53d Har du prøvd denne? Mot angst og depresjon. https://touchthebutton.app/ Anonymkode: 45913...322
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #5 Skrevet 25. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): 34 år… Jeg blir liggende å fryse lenge etterpå og det kjennes ut som nye anfall kommer hele tiden, så jeg blir så redd. Anonymkode: 7b433...53d Jeg har i perioder hatt det likt som deg, og det har spesielt vært når jeg endelig kan slappe av etter stressende perioder. Jeg har også "flashes" av angst flere ganger i løpet av en dag. Akkurat som om kroppen kommer på at jeg har glemt å sjekke om jeg er i livsfare. Jeg er ingen lege, som kan si om du er syk eller ikke, jeg kan bare fortelle at jeg kjenner meg igjen i det du skriver. Anonymkode: ca837...d94
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #6 Skrevet 25. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har i perioder hatt det likt som deg, og det har spesielt vært når jeg endelig kan slappe av etter stressende perioder. Jeg har også "flashes" av angst flere ganger i løpet av en dag. Akkurat som om kroppen kommer på at jeg har glemt å sjekke om jeg er i livsfare. Jeg er ingen lege, som kan si om du er syk eller ikke, jeg kan bare fortelle at jeg kjenner meg igjen i det du skriver. Anonymkode: ca837...d94 Har tatt masse blodprøver hos legen også, og de finner jo aldri noe, men denne intense frysingen og kaldsvettingen som plutselig kommer er insane. Mister helt fotfestet… Anonymkode: 7b433...53d
Irak Skrevet 25. desember 2024 #7 Skrevet 25. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har tatt masse blodprøver hos legen også, og de finner jo aldri noe, men denne intense frysingen og kaldsvettingen som plutselig kommer er insane. Mister helt fotfestet… Anonymkode: 7b433...53d Da må du i hvertfall sørge for å ha det så bra som mulig mens dette pågår. Ta deg en varm dusj om du kan klare det. Pakk deg inn. Lytt til mindfulness. Håper for din del at det blir bedre 🙏💕 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #8 Skrevet 25. desember 2024 Irak skrev (3 minutter siden): Da må du i hvertfall sørge for å ha det så bra som mulig mens dette pågår. Ta deg en varm dusj om du kan klare det. Pakk deg inn. Lytt til mindfulness. Håper for din del at det blir bedre 🙏💕 Ligger i senga under dyna, men fryser, og da blir jeg enda mer engstelig.. Anonymkode: 7b433...53d
Irak Skrevet 25. desember 2024 #9 Skrevet 25. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ligger i senga under dyna, men fryser, og da blir jeg enda mer engstelig.. Anonymkode: 7b433...53d Det er det som er grunnen til at jeg nevner dusj eller et varmt bad. Det er jo beroligende..
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #10 Skrevet 25. desember 2024 Hva er de mest redd for. Nytt panikkanfall, eller at du er alvorlig syk? Anonymkode: ca837...d94
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #11 Skrevet 25. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva er de mest redd for. Nytt panikkanfall, eller at du er alvorlig syk? Anonymkode: ca837...d94 Begge deler, for det er uansett vondt..Men mest for at det er noe alvorlig og at jeg stryker med ja. Anonymkode: 7b433...53d
Irak Skrevet 25. desember 2024 #12 Skrevet 25. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Begge deler, for det er uansett vondt..Men mest for at det er noe alvorlig og at jeg stryker med ja. Anonymkode: 7b433...53d Da hadde jeg ringt mental helsehjelp på tlf nr 116 123. Det kan hjelpe å snakke med noen. 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #13 Skrevet 25. desember 2024 Da kan jeg trøste deg med at den kaldsvetten og frysingen, har jeg hatt siden jeg fikk panikklidelse i 20-årene. Nå er jeg godt over 50 år, og lever enda. Kanskje det også kan være en bivirkning av medisiner? Anonymkode: ca837...d94
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #14 Skrevet 25. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da kan jeg trøste deg med at den kaldsvetten og frysingen, har jeg hatt siden jeg fikk panikklidelse i 20-årene. Nå er jeg godt over 50 år, og lever enda. Kanskje det også kan være en bivirkning av medisiner? Anonymkode: ca837...d94 Kan hende, jeg aner ikke. Det er i hvert fall jævlig, og jeg blir liggende å fryse i timesvis. Kjennes ut som kroppen er i ubalanse. Anonymkode: 7b433...53d
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #15 Skrevet 25. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan hende, jeg aner ikke. Det er i hvert fall jævlig, og jeg blir liggende å fryse i timesvis. Kjennes ut som kroppen er i ubalanse. Anonymkode: 7b433...53d Men hvis du tar deg en varm dusj, får du ikke varmen i deg da heller? Anonymkode: ca837...d94
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #16 Skrevet 25. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men hvis du tar deg en varm dusj, får du ikke varmen i deg da heller? Anonymkode: ca837...d94 Nei, eller den kommer tilbake stort sett. Helt til neste gang:( Anonymkode: 7b433...53d
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #17 Skrevet 25. desember 2024 Sjekk om det finnes ett akutt psykisk hjelp tilbud i din kommune! Kanskje det hjelper å snakke med noen om dette? Anonymkode: c2463...0a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå