Gå til innhold

Wegovy - Hvordan gikk det med juleribba?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg går på Wegovy, og spiste julemiddag i går. Vi har både svineribbe og pinnekjøtt, men jeg spiste likevel mye mindre enn alle andre. Ble fort mett. Men utpå kvelden begynte jeg å bli skikkelig uvel, og det endte med oppkast rundt 6 timer etter middag. Jeg mistenker at jeg rett og slett ikke har taklet den fete julematen, selv om jeg spiste lite. Hvordan har dette gått med dere andre på Wegovy? Flere som har reagert på julematen?

Anonymkode: 85700...819

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg klarer ikke å få i meg noe særlig… spiser, men blir fort mett og blir sittende og gulpe i noen timer. Forsyner meg med under halvparten av vanlig, tar en liten medisterkake, en pølsebit og en smal ribbebit (1 cm bred), 2 små mandelpoteter, spiste halvparten bare… knapt det. 

Anonymkode: a424c...983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spiste lite for vet hva som skjer med feit mat. Da spyr jeg 🤢

Anonymkode: c5e91...3ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spiste litt ribbe og julepølser. Endte opp vanvittig kvalm. Holdt på maten, men angret veldig på ribba.. hjelper ikke at jeg skeia skikkelig ut å spiste bacon til frokost. Hvor jeg var når jeg forsynte meg vet jeg ikke.. bacon har jeg tålt tidligere. Men det blir ikke noe mer ribbe!

Anonymkode: 7dbe6...f14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Jeg klarer ikke å få i meg noe særlig… spiser, men blir fort mett og blir sittende og gulpe i noen timer. Forsyner meg med under halvparten av vanlig, tar en liten medisterkake, en pølsebit og en smal ribbebit (1 cm bred), 2 små mandelpoteter, spiste halvparten bare… knapt det. 

Jeg går ikke på noen midler. Men synes dette var ganske mye. Er det jeg spiser som normalvektig 40-åring, minus potetene, pluss en del grønnsaker. En liten ribbebit, en grov medister, surkål, en god del rosenkål, og litt saus på ribben. 

Er det ikke bedre å lære seg normale porsjoner, enn å gå på medisiner som får dere til å ha det slik? 

Anonymkode: e4729...fa8

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde ribbe til middag, spiste bare ett medium stykke og hadde litt av alt tilbehør.

Hadde lakris konfekt og hjemmelaget karamellpudding med krem til dessert. 

Jeg blir ikke kvalm av fet mat, eller så klarer jeg ikke å spise nok til å bli kvalm, en av to. Jeg lytter til kroppen og spiser ikke mer når jeg kjenner meg mett, ikke den siste lille biten en gang. Jeg tror det hjelper. 

Anonymkode: 91421...8ab

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg går ikke på noen midler. Men synes dette var ganske mye. Er det jeg spiser som normalvektig 40-åring, minus potetene, pluss en del grønnsaker. En liten ribbebit, en grov medister, surkål, en god del rosenkål, og litt saus på ribben. 

Er det ikke bedre å lære seg normale porsjoner, enn å gå på medisiner som får dere til å ha det slik? 

Porsjonen jeg tok var under halvparten av hva som serveres dersom en bestiller ribbetallerken ute, så at du spiser så lite til vanlig, er ikke helt normalen. Jeg er på nedtrapping av W nå og klarer faktisk å få i meg _ noe _ mat, det er nydelig. Har man vært overvektig hele/halve livet, har det ingenting med å lære seg «normale porsjoner» (wtf?) 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg går på Wegovy, og spiste julemiddag i går. Vi har både svineribbe og pinnekjøtt, men jeg spiste likevel mye mindre enn alle andre. Ble fort mett. Men utpå kvelden begynte jeg å bli skikkelig uvel, og det endte med oppkast rundt 6 timer etter middag. Jeg mistenker at jeg rett og slett ikke har taklet den fete julematen, selv om jeg spiste lite. Hvordan har dette gått med dere andre på Wegovy? Flere som har reagert på julematen?

Til dere som kommenterer innlegget, kan dere si hvor mange mg dere bruker i dose?

Anonymkode: eefcf...0fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tåler maten, men spiser generelt veldig små porsjoner. Er sleeveoperert tidligere, så det har ikke endret seg så mye med wegovy.

Anonymkode: a398c...9d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Porsjonen jeg tok var under halvparten av hva som serveres dersom en bestiller ribbetallerken ute, så at du spiser så lite til vanlig, er ikke helt normalen. Jeg er på nedtrapping av W nå og klarer faktisk å få i meg _ noe _ mat, det er nydelig. Har man vært overvektig hele/halve livet, har det ingenting med å lære seg «normale porsjoner» (wtf?) 

Om du sammenligner en normal porsjon med hva man får servert på restaurant i førjulstiden, så er det ganske sprøtt. Der er det jo overflod. Selv ikke mannen (som løper hver dag) klarer en full slik tallerken. 

Er det slik at medisiner skal erstatte det å ha et godt forhold til hva en normal porsjonsstørrelse er? 

Hva tror dere skjer i det dere går av medisinen igjen? 

Og ja, det er faktisk så lite en kvinne på 40+, som er passe aktiv, kan spise til et julemåltid. Og likevel ha en vekt i øvre sikt av normal BMI. Det samme gjelder venninner. Forbrenningen er virkelig ikke som den var. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg går ikke på noe medisiner , og jeg tok en vanlig porsjon , dvs 1 mandelpotet, litt kålrabi, en liten pølsebit og en pinnekjøtt.. spiste heller ikke opp alt.. har vært slank hele livet :) 

Anonymkode: f8a7b...ffa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg går ikke på noe medisiner , og jeg tok en vanlig porsjon , dvs 1 mandelpotet, litt kålrabi, en liten pølsebit og en pinnekjøtt.. spiste heller ikke opp alt.. har vært slank hele livet :) 

Anonymkode: f8a7b...ffa

Det finnes ikke noen virkelighet hvor en mandelpotet og det du beskriver her er en vanlig porsjon. 

Anonymkode: 8b3ee...111

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det finnes ikke noen virkelighet hvor en mandelpotet og det du beskriver her er en vanlig porsjon. 

Ikke meg du siterer. Men om kålrabi er laget med fett og fløte, og gitt at det er medisterpølse det er snakk om, samt pinnekjøtt. Så er dette en porsjon på 600+ kalorier. Ca 1/3 av det en kvinne midt i livet trenger for å holde omtrent normalvekt. 

En dag der du gjerne også vil ha noe godt i glasset. Spise litt multekrem og krumkake. Har spist en god julefrokost. Mulig også litt grøt og spekeskinke til lunsj. Så synes jeg dette høres ganske normalt ut. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Typisk tynning å kommentere sånt. Hahahah du er rar.

Anonymkode: 5bd15...9ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har visst ikke effekt mer, kan spise nesten like mye som før. Får vel trappe opp da. 

Anonymkode: 765d6...24c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Typisk tynning å kommentere sånt. Hahahah du er rar.

Anonymkode: 5bd15...9ae

Jeg er normalvektig+, om du ser på BMI. 

Har slitt før. Derfor jeg har et veldig bevisst forhold til dette. Riktige valg hver dag, alt for å unngå å komme tilbake, alt for å unngå medisiner. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg setter sprøyta på torsdager, spiste et lite ribbestykke, minus svor, en medisterkake, rosenkål, surkål, poteter og litt saus. Spiste senere litt pinnekjøtt (kun det, ikke noe tilbehør). 
Ble også en god frokost, lunsj og annet julegodt og dessert, men jeg slapp heldigvis unna noe som helst ubehag, utrolig nok.
Faktisk overraskende, men tror jeg kanskje er litt reddet av hvilken dag sprøyten settes, erfart fra tidligere at jeg er mer mottagelig for reaksjon de fire første dagene.

Anonymkode: 03f59...96c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du fortjener egentlig ikke svar, men dette vitner om ekstrem mangel på kunnskap. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke meg du siterer. Men om kålrabi er laget med fett og fløte, og gitt at det er medisterpølse det er snakk om, samt pinnekjøtt. Så er dette en porsjon på 600+ kalorier. Ca 1/3 av det en kvinne midt i livet trenger for å holde omtrent normalvekt. 

En dag der du gjerne også vil ha noe godt i glasset. Spise litt multekrem og krumkake. Har spist en god julefrokost. Mulig også litt grøt og spekeskinke til lunsj. Så synes jeg dette høres ganske normalt ut. 

Det er riktig at julemiddagen er mer kaloritett enn annen, vanlig middag. Porsjonsstørrelsen endrer seg ikke av den grunn. Man regner 150 gram mandelpotet per porsjon. Det du beskriver er under halvparten av det og kan knapt regnes som en barneporsjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gikk helt fint. Spiste meg mett og glad i magen. :) 

Anonymkode: 4d48f...b7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...