Gå til innhold

dekorative ting til hjemmet :) hjelp !:)


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har observert litt i forskjellige hjem jeg har vært på besøk

Det ene var en som hadde noe slags form for kaffebønnelignende saker ( kan ha vært mokka?) på ett champagne glass..

Det andre var rett og slett tørkede strå o.l på glass..

forklarer meg litt rotete nå men..

noen tips til sider der man kan finne , ideer og inspirasjon.. eller har dere noen ideer? _:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Minnie Emmerdale

Jeg kjøpe slike kvister på IKEA som jeg satte i en stor urne på gulvet og dekorerte den med julelys, slike bittesmå lys på slynge. Den ble veldig vakker og er veldig koselig nå i mørketiden.

I stuen har jeg også en samling glasskrukker som jeg har fylt med glasspærler og med lys bak hyllen slik at det skinner gjennom. Enkelt med gir flott effekt.

Sånn ellers så anbefaler jeg masse planter, jeg har en samling med bonsaitrær som er dekorative. I tillegg gir de god luft og gir masse trivsel.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe

Enig med Milla om sånne kvister med lys, det har mamma og pappa hjemme, men de bruker det kun fra advent og utover. Men pent er det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vi har masse telysestaker med kaffebønner i - når lysene brenner, blir en lun kaffelukt i rommet. Vi bruker vanlige enkle telysestaker kjøpt på IKEA for en tier stykket og kaffebønnene er sånne med smak (sjokolade eller karamell), da blir det mest markant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Kan du ikke fortelle litt mer om hva slags stil du har hjemme Jasmin, så blir det enklere og tenke seg til hva som passer inn- og hva som ikke gjør det.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel..vi leier en leilighet som er bygget på begynnelsen av 1900 tallet... så det er litt gammel stil her ( tjenesteinngang , 3 meter høyt under taket, svær hvit kakkelovn) . 2 meter høye vinduer ( delt i 6 ruter) som jeg har litt fargerike gardiner til , samt oldemorsgardiner på utsiden.

Har en skinn chesterfieldsofa..( tror jeg det heter ) som er burgunderrød, med et snev svart i seg. Samt gamle malerier på veggene..

og litt for mye heng -meg -hvor -du- vil planter ;/

Hvor dyre er bonzai tre og tåler de litt lite lys? eller er de kresne?

Stuen er malt rød..

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

En slik kvistdekorasjon ville nok blitt flott hos deg, men de gardinene dine høres litt på trynet ut, om jeg får være ærlig.

Jeg er veldig tilhenger av at du tilpasser innredningen din til leiligheten. Både du og jeg bor i klassiske "gamle" leiligheter og da er det ikke allitd det passer inn med "funky" interiør.

Smale vinduer kler best lange rene klassiske linjer. Men det er nå min mening.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å gå på loppemarked Jasmin.

Enkelte ganger er det som om tingene skriker navnet mitt, må bare kjøpe dem. Men fordelen er jo at det ikke er dyrt da.

Mange av disse tingene er veldig dekorative. Har selv en gammel vev, noen gamle glass med tilhørende karaffel og et par gamle flasker stående.

Hovedsaken er at du finner noe som DU liker og som appellerer til deg. Hva andre mener er ikke viktig i det heletatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Hovedsaken er at du finner noe som DU liker og som appellerer til deg. Hva andre mener er ikke viktig i det heletatt!

Går ut i fra at den var til meg.

Men nå spurte hun om hjelp da, og siden vi begge bor i lignende leiligheter så vet jeg endel om innredning av denne typen bolig. "Fargerike gardiner" i slike klassiske vinduer høres litt.... vel.... hva skal jeg si.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ut i fra at den var til meg.

Men nå spurte hun om hjelp da, og siden vi begge bor i lignende leiligheter så vet jeg endel om innredning av denne typen bolig. "Fargerike gardiner" i slike klassiske vinduer høres litt.... vel.... hva skal jeg si.

Milla

Den var da til Jasmin.. ikke til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Sikker på det?

Uansett så er det en utfordring og innrede en leilighet med høyt tak. Det tok meg lang tid og finne ut hva som passet og ikke. En slik leilighet tillater ikke "ville påfunn".

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ut i fra at den var til meg.

Men nå spurte hun om hjelp da, og siden vi begge bor i lignende leiligheter så vet jeg endel om innredning av denne typen bolig. "Fargerike gardiner" i slike klassiske vinduer høres litt.... vel.... hva skal jeg si.

Milla

Litt fargerike da :) ..ikke glorete :) de er olivenfarget, beige, en smule rød og passer egentlig perfekt ..synes nå jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minnie Emmerdale
Litt fargerike da :) ..ikke glorete :)  de er olivenfarget, beige, en smule rød og passer egentlig perfekt ..synes nå jeg :)

Ah, nå ble jeg lettet, jeg så for meg noe helt heslig nemlig :-)

Men jeg tror du skal forsøke kvister med lys i. Noen kirkelys med smijernsfester høres heller ikke dumt ut.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på det?  

Uansett så er det en utfordring og innrede en leilighet med høyt tak. Det tok meg lang tid og finne ut hva som passet og ikke. En slik leilighet tillater ikke "ville påfunn".

Milla

Jada Milla, jeg fikk inntrykk av at Jasmin var ute etter dekorative ting til hjemmet. Og mange føler seg litt bundet av moter og sånt.

Bare tipset henne om loppemarked som er fin inspirasjonskilde jeg!

Hadde ikke noe med høyt tak, lave vegger eller lange gulv å gjøre.

*Kooozzzer Milla fordi hun er så morsom!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja kvist tipset skal jeg prøve..tror også jeg skal prøve meg fram med litt kaffebønner..det så innmari stilig ut hos hun jeg så det hos..:)

jeg kan svært lite om interiør så det er bare pese på med ideer og prøve å gi meg inspirasjon :)

takk for de som allerede har kommet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Minnie Emmerdale
*Kooozzzer Milla fordi hun er så morsom!*

Råfestlig er vel det rette ordet. Jeg er litt nazi på akkurat det med innredning skjønner du.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også en del slike "kaffe-ting" hjemme hos oss. Noe jeg synes er innmari stilig er å kjøpe store cocktail-glass på IKEA (19 kr stk) og fylle de opp med kaffebønner. Oppi der igjen setter jeg et telys og rundt stetten på glasset knytter jeg sløyfebånd i bruntoner, slik at det står i stil til kaffebønnene. Det er billig, lett å lage (flotte gaver også) og dekorativt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest NastyNice

Jeg har en innredningstips som er helt gratis...

Etter hvert som man drikker opp vinflaskene i jula er det bare å legge flaskene i varmt såpevann, skrubbe av etikettene (de er enkle å få av) og sette de i vinduskarmen. Jeg har en liten samling med tre blanke flasker i soveromskarmen, og ett sett med brune BlackTower flasker i kjøkkenet.

Det er kjempe stilig, særlig når fargen på flaska passer til innredningen. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...