AnonymBruker Skrevet i går, 12:30 #1 Del Skrevet i går, 12:30 Jeg har angst for blod, nåler, beinbrudd etc og antakeligvis angst for angsten som også slår inn. Dette gjør at jeg får blodtrykksfall, blir kjempesvimmel slik at jeg må sette/legge meg ned, kaldsvetter så svetten siler. Vet at dette ikke er helt uvanlig, så kanskje noen har erfaring med å bli kvitt denne reaksjonen? Finnes det noe behandling som kan fungere? Anonymkode: 7762e...c1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:38 #2 Del Skrevet i går, 12:38 Ja, som de fleste typer angst/fobier så finnes det behandling. De fleste har nytte av kognitiv terapi og eksponeringsterapi. Men, avhengig av hvor mye det hemmer deg i hverdagen er det mulig du må ta det hos privat psykolog. Det offentlige tar i liten grad spesifikk fobier, med unntak av sosial fobi. Anonymkode: 114c0...973 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:44 #3 Del Skrevet i går, 12:44 Jeg har det ikke like ille som deg, men kan bli uvel og få blodstrykksfall når jeg tar blodprøver eller sprøyter/vaksiner. Sist gang fikk jeg et godt tips fra hun som satte vaksinen - spenn alle musklene i hele kroppen (absolutt alle, så hardt du kan) i noen sekunder, og slipp opp. Gjenta 2-3 ganger før sprøytestikket. Gjør det samme etterpå hvis du begynner å føle deg svimmel, det skal visst motvirke blodtrykksfallet. Kanskje litt placebo, men funket for meg! Anonymkode: edd3f...813 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:34 #4 Del Skrevet i går, 18:34 Det finnes neppe noen angst som er så spesiell at det ikke finnes behandling for den. Det går mye i det samme for alle typer angst. Jeg fikk behandling på DPS for min angst med kognitiv og metakognitiv terapi. Jeg var veldig syk! Greide ikke fungere. Brukte medisiner i starten, men trappet ned ganske kjapt. Måtte ikke ha eksponering. Det er faktisk ikke alle det er anbefalt for. Anonymkode: d55da...060 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #5 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (16 timer siden): Det finnes neppe noen angst som er så spesiell at det ikke finnes behandling for den. Det går mye i det samme for alle typer angst. Jeg fikk behandling på DPS for min angst med kognitiv og metakognitiv terapi. Jeg var veldig syk! Greide ikke fungere. Brukte medisiner i starten, men trappet ned ganske kjapt. Måtte ikke ha eksponering. Det er faktisk ikke alle det er anbefalt for. Anonymkode: d55da...060 Det er et godt poeng. Har ikke erfaring med behandling av andre angstlidelser heller. Anonymkode: 7762e...c1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå