AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #1 Skrevet 25. desember 2024 Jeg ønsker å bytte ut plast og stålkjøkkenredskap mine. Og kjøpe i tre istedenfor. Er det noen som har tips til gode kjøp? Har sett reklame på Instagram etc., Men ser at det er dårlig kvalitet og/eller svindel. Anonymkode: 43d81...26e
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #2 Skrevet 25. desember 2024 Bruk opp det du har først, det er bedre for miljøet. Og så hvis du skal kjøpe nytt, pass på at det ikke er regnskogtømmer i det du kjøper. Jeg har fra Aanonsen, kjøpt på få matbutikker. Funker fint Anonymkode: 202c3...0fa 5
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #3 Skrevet 25. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg ønsker å bytte ut plast og stålkjøkkenredskap mine. Og kjøpe i tre istedenfor. Er det noen som har tips til gode kjøp? Har sett reklame på Instagram etc., Men ser at det er dårlig kvalitet og/eller svindel. Anonymkode: 43d81...26e Jeg byttet ut alt jeg hadde i sort plast nylig, til tre og rustfritt stål. Jeg kjøpte noe fra Aanonsen som nevnt over her. Det er rimelig og god kvalitet og de har det overalt, f.eks på Jernia. Jeg unngikk de instagramannonsene som du nevner, og gikk heller til nettbutikkene til Kitchn, Bakeren og kokken, Jernia, Tilbords og Christiania Glasmagasin. Det er seriøse butikker med bredt utvalg og skikkelig informasjon om produktene. Ikea har også litt. Men hvorfor vil du bytte ut stålredskapene dine? Anonymkode: 42b29...f19 2 1
Cinnamon83 Skrevet 19. desember 2025 #4 Skrevet 19. desember 2025 Ja skogshjerte og norvo har iallefall temu-varer.. men jeg har funnet bra og ubehandlet tre redakaper på tilbords. Billigere på clas ohlson men er litt dårlig kvalitet / fliser seg og sprekker . 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar #5 Skrevet 3. januar Er jo helt sykt at mange ikke skjønner at Skjogshjerte er dropshipping! Anonymkode: 27dbf...36c 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar #6 Skrevet 3. januar Når det fliser seg er det bare å pusse og sette inn med olje etterpå. Anonymkode: 8dfa7...b27 1
BareMay Skrevet 3. januar #7 Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (På 25.12.2024 den 12.50): Jeg ønsker å bytte ut plast og stålkjøkkenredskap mine. Og kjøpe i tre istedenfor. Er det noen som har tips til gode kjøp? Har sett reklame på Instagram etc., Men ser at det er dårlig kvalitet og/eller svindel. Anonymkode: 43d81...26e Hvorfor bytte ut stål? 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar #8 Skrevet 3. januar BareMay skrev (Akkurat nå): Hvorfor bytte ut stål? Stål kan ødelegge gryter og stekepanner med teflonbelegg. Men… det bør man ikke ha i hus uansett. Anonymkode: 8dfa7...b27 1
BareMay Skrevet 3. januar #9 Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Stål kan ødelegge gryter og stekepanner med teflonbelegg. Men… det bør man ikke ha i hus uansett. Anonymkode: 8dfa7...b27 Bytt nå ut teflon da. Jeg har byttet ut all teflon, plast etc. Og veldig forsiktig med hva jeg kjøper av klær etc. Skyr plast som pesten. 3
AnonymBruker Skrevet 3. januar #10 Skrevet 3. januar BareMay skrev (1 minutt siden): Bytt nå ut teflon da. Jeg har byttet ut all teflon, plast etc. Og veldig forsiktig med hva jeg kjøper av klær etc. Skyr plast som pesten. Ja det var jo hele poenget mitt. Anonymkode: 8dfa7...b27 1
Elle Melle Skrevet 3. januar #11 Skrevet 3. januar Ikea har rimelig og gode alternativer: Denne koster 19 kroner. Vi kjører våre i oppvaskmaskinen og hittil har de holdt bra. Disse 4 koster 129 kroner Man kan lett bytte ut det aller meste av plast med en ikke for kostbar tur på Ikea. 3
BareMay Skrevet 3. januar #12 Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja det var jo hele poenget mitt. Anonymkode: 8dfa7...b27 Så hvorfor bytte ut stål? 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar #13 Skrevet 3. januar Elle Melle skrev (2 minutter siden): Ikea har rimelig og gode alternativer: Denne koster 19 kroner. Vi kjører våre i oppvaskmaskinen og hittil har de holdt bra. Disse 4 koster 129 kroner Man kan lett bytte ut det aller meste av plast med en ikke for kostbar tur på Ikea. Og alle har en IKEA-butikk i nabolaget? Anonymkode: e68e0...e48
AnonymBruker Skrevet 3. januar #14 Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Og alle har en IKEA-butikk i nabolaget? Anonymkode: e68e0...e48 Du vet det er mulig å bestille fra IKEA uansett hvor du bor i landet? Anonymkode: b50f0...625 4
AnonymBruker Skrevet 3. januar #15 Skrevet 3. januar BareMay skrev (1 time siden): Så hvorfor bytte ut stål? Nei det må du ikke spørre meg om? Anonymkode: 8dfa7...b27
AnonymBruker Skrevet 3. januar #16 Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Når det fliser seg er det bare å pusse og sette inn med olje etterpå. Anonymkode: 8dfa7...b27 Dette er viktig. Tre kan flise seg over tid, særlig hvis det blir liggende fuktig. Da er det bare å pusse og olje, så blir det like fint igjen! Hjelper ikke miljøet å bytte til tre hvis man ikke tar vare på treredskapene. Anonymkode: 6a7e6...6d4
BareMay Skrevet 3. januar #17 Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Dette er viktig. Tre kan flise seg over tid, særlig hvis det blir liggende fuktig. Da er det bare å pusse og olje, så blir det like fint igjen! Hjelper ikke miljøet å bytte til tre hvis man ikke tar vare på treredskapene. Anonymkode: 6a7e6...6d4 Uansett så er det jo greit å redusere mikroplasten i maten..
AnonymBruker Skrevet 3. januar #18 Skrevet 3. januar BareMay skrev (17 minutter siden): Uansett så er det jo greit å redusere mikroplasten i maten.. Helt enig i det! Men man kan jo ta vare på treredskapene også! Anonymkode: 6a7e6...6d4
BareMay Skrevet 4. januar #19 Skrevet 4. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Helt enig i det! Men man kan jo ta vare på treredskapene også! Anonymkode: 6a7e6...6d4 Selvsagt. Ta vare på tingene sine må en jo gjøre..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå