Perine Skrevet i går, 12:35 #1 Del Skrevet i går, 12:35 (endret) Jeg bakte 3 store julebrød tidligere denne måneden, men de forsvant på mystisk måte fra fryseboksen. Derfor slang jeg sammen en deig til i dag. Jeg gikk ned litt på mengden smør og sukker, men det gjorde ingenting. Denne deigen er laget av 2 kg mel, 2 pk tørrgjær, 4 egg, 4 ts kardemomme, 300 g sukker,300 g smør, 1 ts salt, 1 pk rosiner og 12 dl melk. Etter heving og utbaking, så har jeg bare trykket deigen godt ned i formene med vann på hendene. Så etterheves og stekes de en times tid på 200 grader. Jeg pleier å legge et bakepapir over dem etter et kvarters steketid. (Jeg valgte med hell å droppe pensling med egg på toppen før steking, for dette fikk dem til å sprekke veldig under stekingen forrige gang. De gikk også lettere i stykker da jeg skar dem opp .) Ønsker alle en fin lillejulaften Endret 17 timer siden av Perine 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 12 timer siden #2 Del Skrevet 12 timer siden Julebrød er så godt 😁 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Conradi Skrevet 12 timer siden #3 Del Skrevet 12 timer siden Takk for oppskrift, skal prøves❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Del Skrevet 2 timer siden Du har brukt altfor mye gjær… Anonymkode: 098db...28c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå