Fibonacci Skrevet 3. mars 2006 #1 Skrevet 3. mars 2006 Noen som kan hjelpe meg her? Jeg mista mobiltelefonen min forleden og den må anses som tapt. Jeg ringte til Telenor, der jeg har abonnement, og de sendte meg nytt SIM-kort og ny kode, og siden mannen min nylig har fått ny jobb-telefon tenkte jeg å overta hans gamle Sony Ericsson. Når jeg putter inn SIM-kortet mitt og taster koden, kommer det en melding om "Sett inn riktig SIM-kort" og det hjelper ikke å ta ut og sette inn SIM-kortet igjen, har prøvd mange ganger. :klø: Hvorfor funker det ikke? Mannen min hadde NetCom-abonnement på sin mobil, men bindingstiden har for lengst gått ut. Kan det være noen innstillinger som må forandres på? Kunne selvfølgelig ha ringt Telenors kundeservice, men det er så kjedelig å stå i kø, så jeg prøver her først.
Superlammet Skrevet 3. mars 2006 #2 Skrevet 3. mars 2006 Jeg vil tippe at telefonen er låst til en operatør, i dette tilfellet Netcom. Da må du isåfall ta kontakt med Netcom og spørre om kode for å låse opp mobiltelefonen.
Superlammet Skrevet 3. mars 2006 #4 Skrevet 3. mars 2006 En ting til: En operatørlås forsvinner ikke av seg selv. Man må selv hente en kode og låse den opp manuelt.
Gjest Gjesta Skrevet 3. mars 2006 #5 Skrevet 3. mars 2006 Ta ut batteriet til mobilen din. IMEI-nummeret finner du under en strekkode og er på totalt 15 siffer. Du kan også taste *#06# på mobilen for å få frem koden. Gå så hit https://netcom.no/privat/kundeservice/koder.html Legg inn imeikoden der og du får kode for opplåsing.
Fibonacci Skrevet 3. mars 2006 Forfatter #6 Skrevet 3. mars 2006 Tusen takk for hjelpen! Dere er supre altså
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå