AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #41 Skrevet 23. desember 2024 Tror seriøst dere får en fin JUL😭 Anonymkode: da437...862 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #42 Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): sikkert derfor det er 5 unger i hele barnehagen her av normalen på 100. Anonymkode: da437...862 Fortsatt en vanlig arbeidsdag. At folk har tatt fri er en annen sak Anonymkode: 15407...183 3 1
Pippi Lotta Skrevet 23. desember 2024 #43 Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvis hun aldri spiser frokost eller brødmat ellers, og han også har sett at hun spiste grøt. Da risikerer han jo å komme hjem til en dritsur kjerring fordi han har kastet bort penger på noe hun ikke har lyst på. Anonymkode: f914b...ce5 Om han var red for å gjøre feil kune han jo spurt hene? Virker mer som han bare tenkte på seg selv. Det er sikert fort gjort, men da er det vel vanlig høfelighet å beklage etter på.... 3
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #44 Skrevet 23. desember 2024 Veldig merkelig å bare kjøpe frokost til seg selv. Egoistisk Anonymkode: 25ef1...79b 3
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #45 Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg sa vi måtte kjøpe brød fordi det er tomt. Nei, det skulle vi ikke fordi min mann ville kjøpe ferskt i dag. Hvorfor gjorde han ikke som han sa? Kjøpte ferskt brød i dag Han høres ikke helt til å stole på, han der Anonymkode: d3754...05e 4
Pippi Lotta Skrevet 23. desember 2024 #46 Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja dette kunne der fint klart før i dag, seriøst? Var sikkert mange å leke med i barnehagen i dag Jisses Passe på å huske hente før 17 da😅🙈 Anonymkode: da437...862 Det er jo nettopp det som er stas med slike dager for barna. De voksne får mye bedre tid til dem og kan fine på ekstra mye gøy.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #47 Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): I går handlet hele familien. Jeg sa vi måtte kjøpe brød fordi det er tomt. Nei, det skulle vi ikke fordi min mann ville kjøpe ferskt i dag. I dag leverte han i barnehagen og kom hjem med påsmurt fra bakeren til seg selv. Jeg ble irritert og spurte hva han hadde kjøpt med til meg. Nei, det var da merkelig at jeg plutselig skulle ha brød på morgenen, jeg som aldri spiser brød, var hans svar. Han var spydig og frekk fordi jeg krever service. Lagde mat til barna i dag tidlig, og da gikk det mengder med havregryn. Jeg presset fersk juice og yder masse service til barna for å få de mette. Ofte spiser jeg bare rester av kald grøt fra kjelen for å ha noe i magen, noe min mann aldri hadde spist. Han skal kun ha «god» mat. Jeg synes ikke det er så mye å forlange at han kjøper med noe til meg også på lille juleaften når vi begge har fri og skal pakke til tur. Anonymkode: 34472...40a Be drittsekken dra og hente det ferske brødet han skulle ha i dag. Æsj, nå fikk jeg flashback til eksen min, og han var en kontrollerende idiot som ødela alle merkedager, høytider osv enten med krangling som han fremprovoserte og klikket helt på meg for, eller ved å være sur og stille. Dette høres ut som en måte å provosere deg på. Anonymkode: 3fd7a...7c6 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #48 Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): kom hjem med påsmurt fra bakeren til seg selv. 1. Bare økonomisk analfabeter betaler bakeren for å smøre på mat til seg for å ta med hjem. 2. Å bare kjøpe til seg selv uten å spørre kona om hun vil ha noe er egoistisk 3. Ts er ikke urimelig som reagerer på dette og nå er jeg ørlitt bekymret for hvordan juleferien skal utarte seg for servicemedarbeideren og egoisten. God jul, dere vil trenge det Anonymkode: e94bd...03d 3 1
Hactar Skrevet 23. desember 2024 #49 Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Min man klarer hvert fall ikke å huske på slik vi snakka om at vi trengt i går. Han må ha en konkret handleliste hvis han skal handle for meg. Som han sier. Det surrer tusen tanker oppi hodet konstant. Så for å eliminere at jeg blir skuffet så sier jeg hva jeg trenger. Man trenger ikke å legge all skyld på andre folk. Hun styrer selv hvordan hun reagerer. Hun er den eneste som kan endre det. Ingen andre. Man får ikke til å endre andre folk. Men man kan endre hvordan man selv reagere. Mannen sier vi fikk et helt annet liv etter jeg begynte med det. Ja gikk i terapi. Når jeg ikke hakker mere på han fordi jeg forventer det og det. Så ble han faktisk flinkere til å se selv hva jeg trengte. For jeg hakka ikke lenger. Og da slappa han å mere av. Anonymkode: edfd5...e6e Men altså, om mannen vet han trenger liste for å huske ting, må han lage seg en liste, da? Når han sier «jeg vil ikke gjøre det i dag, jeg gjør det i morgen» er det vel rimelig at han tar ansvar for å huske det i morgen? Ja, TS styrer hvordan hun reagerer, men det gjør mannen også. Misforståelser skjer, og det burde ikke være den helt store krisen. Mannen kan dra ut igjen med en gang, eller de kan dele det mannen kjøpte til seg og handle mer senere. Men jeg synes ikke det er rimelig at det skal være TS sitt ansvar å være mannens hukommelse, og at han skal bli spydig mot henne fordi han ikke skjønte at hun mente det hun sa. 4 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #50 Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Fortsatt en vanlig arbeidsdag. At folk har tatt fri er en annen sak Anonymkode: 15407...183 Akkurat og hvorfor velger man ta fri når unga ikke får fri, i dag lillejulaften ikke alle andre dager Anonymkode: da437...862
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #51 Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han vet godt at vi ikke har mye mat her. Det er kun havregryn til barna her. Jeg spiser havregryn når jeg må, men det er ikke noe jeg liker godt heller. Han spiser det ALDRI. Han skal ha ferskt brød helst hver dag, hvis ikke lar han være å spise. Jeg sa tydelig i fra i går at vi trenger brød. Jeg tok hånd og barna og han handlet. Han sa nei, jeg kjøper i morgen. Jeg storhandler i morgen, sa han og overbeviste meg om å utsette det til i dag. Jeg syns det er rart å da dra innom bakeren å handle til seg selv, komme hjem, lukke døren bak seg og spise i skjul. Anonymkode: 34472...40a Men ts da. Du sier jo i hovedinnlegget at dere handlet - hele familien - i går. Hva handlet dere i går som gjør at dere «ikke har mat» i dag? Uansett: om det er et tilbakevendende problem at han stadig lager eller skaffer mat kun til seg selv så må du si fra om at det ikke er greit. Og dersom han stadig sier en ting og gjør noe annet så må du si fra om at man ikke lyver. Og dersom han ikke bryr seg om at det ikke er greit for deg så må du avslutte forholdet. Det, ts, kalles grensesetting. Du kan ikke få andre til å gjøre som du vil. Det er umulig. Grensesetting handler ikke om å påtvinge andre din vilje. Det handler om å fjerne deg selv fra situasjoner der andre mennesker velger å ikke respektere deg. Å gå og gnage som du velger hjelper ingen. Og det skaper dårlig stemning for barna. Da er alle parter bedre tjent med å kvitte seg med «ballasten» - han som ikke bidrar. Anonymkode: 679d1...b89
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #52 Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Ja dette kunne der fint klart før i dag, seriøst? Var sikkert mange å leke med i barnehagen i dag Jisses Passe på å huske hente før 17 da😅🙈 Anonymkode: da437...862 Vi kommer ut av en helg. Oppegående småbarnsforeldre har brukt kvalitetstid med barna, dratt på aktiviteter, vært på natursti, julenissebesøk, julemarked. Sett juleserier og julefilm sammen, spist god mat sammen. Dratt på besøk, og hatt besøk. Utvekslet gaver. Og det skal man også gjøre de neste 10 dagene. Så hvorfor ikke bruke noen effektive timer nå på å vaske huset, gjøre klar mat, bake, og kjøre noen siste ærender? Anonymkode: f914b...ce5 3 3
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #53 Skrevet 23. desember 2024 TS høres ut som en klassisk blir-sint-uansett-hva mannen-gjør. Var sammen med en slik. Aldri mer! Anonymkode: 96495...2b8 1
NiceOrNothing Skrevet 23. desember 2024 #54 Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han vet godt at vi ikke har mye mat her. Det er kun havregryn til barna her. Jeg spiser havregryn når jeg må, men det er ikke noe jeg liker godt heller. Han spiser det ALDRI. Han skal ha ferskt brød helst hver dag, hvis ikke lar han være å spise. Jeg sa tydelig i fra i går at vi trenger brød. Jeg tok hånd og barna og han handlet. Han sa nei, jeg kjøper i morgen. Jeg storhandler i morgen, sa han og overbeviste meg om å utsette det til i dag. Jeg syns det er rart å da dra innom bakeren å handle til seg selv, komme hjem, lukke døren bak seg og spise i skjul. Anonymkode: 34472...40a Kunne f eks ringt fra bakeren å spurt om du ville ha( hvis han var usikker ) . Høres veldig ego ut, å egoistiske mennesker er turn off for min del. Høres ut som en utrolig god investering i en hyggelig julefeiring ( ironi ) . 4
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #55 Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Men ts da. Du sier jo i hovedinnlegget at dere handlet - hele familien - i går. Hva handlet dere i går som gjør at dere «ikke har mat» i dag? Uansett: om det er et tilbakevendende problem at han stadig lager eller skaffer mat kun til seg selv så må du si fra om at det ikke er greit. Og dersom han stadig sier en ting og gjør noe annet så må du si fra om at man ikke lyver. Og dersom han ikke bryr seg om at det ikke er greit for deg så må du avslutte forholdet. Det, ts, kalles grensesetting. Du kan ikke få andre til å gjøre som du vil. Det er umulig. Grensesetting handler ikke om å påtvinge andre din vilje. Det handler om å fjerne deg selv fra situasjoner der andre mennesker velger å ikke respektere deg. Å gå og gnage som du velger hjelper ingen. Og det skaper dårlig stemning for barna. Da er alle parter bedre tjent med å kvitte seg med «ballasten» - han som ikke bidrar. Anonymkode: 679d1...b89 Vi handlet, men mannen ble stresset og sur av alle menneskene og ble sur fordi jeg hadde en del ting på listen jeg mente vi skulle handle. Han satte ned foten og sa det IKKE ble noe storhandlig i går. Han skulle handle i dag. Han orket ikke handle mer enn middag i går. Vi kom hjem og manglet det meste, inkludert brødet jeg sa vi skulle kjøpe, men som han ikke ville kjøpe i går fordi han må ha ferskest mulig brød som da uansett skal fryses Anonymkode: 34472...40a 1
NiceOrNothing Skrevet 23. desember 2024 #56 Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): TS høres ut som en klassisk blir-sint-uansett-hva mannen-gjør. Var sammen med en slik. Aldri mer! Anonymkode: 96495...2b8 Nei høres mer ut som en som ofrer seg uten å få noe tilbake. Å tar martyr-rollen isteden for å stille krav .
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #57 Skrevet 23. desember 2024 Mener ikke å være noe offer, men han kom hjem fra storhandling nå. Han bruker kjeften og slang brødet på benken med « her er brødet ditt, og her har prinsessen fått smoothie også. Er divaen fornøyd» Så pakket han varer og brukte kjeften på meg fordi han selv er superstresset. Vi reiser om 2 timer og han ligger langt bak skjemaet. Slenger med dører og bråker. Jeg har pakket klær og kjørt tørk. Har også e-poster som må besvares som jeg tar innimellom. Han så jeg satt ved pc’en og sier jeg får se til å hjelpe til. Jeg blir ikke veldig effektiv av å sitte på KG, men kjenner jeg er så irritert og fortvilet. Han tåler ikke det minste stress. Anonymkode: 34472...40a 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #58 Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Mener ikke å være noe offer, men han kom hjem fra storhandling nå. Han bruker kjeften og slang brødet på benken med « her er brødet ditt, og her har prinsessen fått smoothie også. Er divaen fornøyd» Så pakket han varer og brukte kjeften på meg fordi han selv er superstresset. Vi reiser om 2 timer og han ligger langt bak skjemaet. Slenger med dører og bråker. Jeg har pakket klær og kjørt tørk. Har også e-poster som må besvares som jeg tar innimellom. Han så jeg satt ved pc’en og sier jeg får se til å hjelpe til. Jeg blir ikke veldig effektiv av å sitte på KG, men kjenner jeg er så irritert og fortvilet. Han tåler ikke det minste stress. Anonymkode: 34472...40a Hvis vi skulle dratt noe sted om to timer og huset stod på hodet så hadde det vært alle mann på dekk. Hvis dama hadde sittet på KG og live-rapportert fra vårt dårlige forhold i stedet for å bidra, hadde hun også fått høre det. Anonymkode: 96495...2b8 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #59 Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Mener ikke å være noe offer, men han kom hjem fra storhandling nå. Han bruker kjeften og slang brødet på benken med « her er brødet ditt, og her har prinsessen fått smoothie også. Er divaen fornøyd» Så pakket han varer og brukte kjeften på meg fordi han selv er superstresset. Vi reiser om 2 timer og han ligger langt bak skjemaet. Slenger med dører og bråker. Jeg har pakket klær og kjørt tørk. Har også e-poster som må besvares som jeg tar innimellom. Han så jeg satt ved pc’en og sier jeg får se til å hjelpe til. Jeg blir ikke veldig effektiv av å sitte på KG, men kjenner jeg er så irritert og fortvilet. Han tåler ikke det minste stress. Anonymkode: 34472...40a Gitt antall innlegg du har skrevet i dag så får han min fulle sympati 😂 Anonymkode: f914b...ce5 1
Lønnesirup01 Skrevet 23. desember 2024 #60 Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mener ikke å være noe offer, men han kom hjem fra storhandling nå. Han bruker kjeften og slang brødet på benken med « her er brødet ditt, og her har prinsessen fått smoothie også. Er divaen fornøyd» Så pakket han varer og brukte kjeften på meg fordi han selv er superstresset. Vi reiser om 2 timer og han ligger langt bak skjemaet. Slenger med dører og bråker. Jeg har pakket klær og kjørt tørk. Har også e-poster som må besvares som jeg tar innimellom. Han så jeg satt ved pc’en og sier jeg får se til å hjelpe til. Jeg blir ikke veldig effektiv av å sitte på KG, men kjenner jeg er så irritert og fortvilet. Han tåler ikke det minste stress. Anonymkode: 34472...40a For en drittunge. Du er nok inne på problemet - han takler stress dårlig, og lar det gå utover sine omgivelser. Han bebreider alle andre for å ha disponert sin tid dårlig og synes han har det verre enn deg. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå