Gå til innhold

Hvilket kamera er best til videoskaping?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal lage en dokumentar men mangler kamera og har liten peiling på det området der. Så jeg lurer på hvilket videokamera jeg bør velge. Her er litt info.

Jeg ser etter et kamera som er enkelt å sette seg inn i og som har god bildekvalitet. Iom at dette er mitt første prosjekt innen film ønsker jeg et rimelig men samtidig bra kamera i første omgang.

Om du har peiling innen feltet tar jeg gjerne imot andre tips vedr både selve skapelsen av prosjektet eller tips om tilbehør som mikrofon ol.

Takker på forhånd og krysser fingrene for god respons 🤞🤞

Anonymkode: a7b6c...c55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er et ganske vanskelig spørsmål å svare på, siden det spørs veldig på hvilke krav du har til egenskaper, hvor mye du er villig til å bruke, og ikke minst hva budsjettet er på. Ting som oppløsning, framerate, lys, etc. er jo ganske relevant info. Skal det stå på stativ, eller er det snakk om håndholdt? Autofokus, eller manuell? Er det kun snakk om video, eller skal det brukes til foto også?

Skal jeg komme med en anbefaling sånn helt uten mer info, tenker jeg at kanskje Sony ZV-E10 er noe dumt valg. Det støtter ikke 4k/60, og objektivet som følger mer et så som så, men ellers har det "alt." Sony er best i klassen på autofokus, det er et helt greit fotokamera, og objektivutvalget er enormt.

Ellers er det ofte verdt å se på bruktmarkedet. Har kjøpt godt over halvparten av mitt fotoutstyr på Finn, og aldri hatt en dårlig opplevelse, verken med kjøp eller salg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.12.2024 den 21.57):

DJI Osmo. Absolutt alt du trenger og ikke spesielt dyrt.

Anonymkode: b4402...259

Altså tusen takk for tips. Denne går jeg for!

Anonymkode: a7b6c...c55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...