AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden Jeg leier ut på airbnb og hadde i dag min 5. dårlige opplevelse med utleie til kinesiske turister. Huset mitt var totalt trashet, masse ødeleggelser, søppel og gris overalt! Måtte ha inn to stykker som jeg måtte betale 3000kr hver, totalt 6000kr for å rydde, kaste og vaske da jeg selv er bortreist. Denne gjesten booket for 1 gjest for 3 dager, men det er brukt 6 sett med sengetøy og 23 håndklær… og det var søppel som fylte to søppelsekker så det er tydelig at det har vært mange der! Denne gjesten hadde 6stk 5-stjerners reviews så jeg skjønner ingenting! Jeg har slik innstilling at dersom gjester har flere 5-stjerners reviews så får de lov å bestille øyeblikkelig, mens de med mindre reviews eller uten reviews får sende forespørsel om å booke, så tar jeg en individuell vurdering. Dersom man velger å ikke godkjenne datoer blir disse blokkert i kalenderen, slik at heller ikke andre får booket. og dersom man kansellerer en allerede godkjent booking får man straffegebyr på flere tusen kroner. Jeg ønsker å høre andres erfaringer med utleie til kinesiske turister. Noen som har tips, hvordan man kan sikre seg mer mot slike dårlige erfaringer? Jeg ser at flere av de dårlige erfaringene jeg har med kinesere ser ut til å være rike kinesere, og tre av de fem tilfellene var fra Hong Kong. Lurer på om det er folk som er vant med å ha hushjelp som gjør alt for de hele tiden… skjønner ikke hvordan det er mulig å skape så mye ødeleggelser, søppel og harme på tre dager?! Lamellene i vinduet var revet ned og ødelagt og revet opp… og de har åpnet alle skuffer og kastet alt rundt i hele stua… mange ting var knust, brent, smeltet og ødelagt. Det er som om de har gått inn for å ødelegge! Jeg lurer veldig på hvordan hotellrommene i Tromsø ser ut under nordlysturismen… de som vasker på hotellene må jo jevnlig få seg sjokk! Anonymkode: 4898b...14b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden Jeg bor i Lofoten og leier ut på Airbnb, og det er mye asiatiske turister her. Jeg leier ikke ut til dem - punktum finale. Jeg godkjenner alle bookingforespørsler, og får jeg en forespørsel fra Asia, så godkjenner jeg ikke. Det er imot Airbnb sine retningslinjer, men det spiller ingen rolle. Jeg risikerer gjerne å miste superhost status for å slippe å leie ut til denne gruppen. Det er ganske vanlig å leie ut på Airbnb her, så mange i min omgangskrets leier ut, og samtlige gjør det på denne måten, etter å ha utelukkende veldig(!!) negative erfaringer med dem. Etter det jeg har hørt, så har de som jobber på restaurantene og hotellene i byen, også tilsvarende dårlig erfaring, men de har jo ikke samme mulighet til å nekte dem adgang. Anonymkode: 9b287...7e7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå