Gå til innhold

Hva spiser dere julaften?


Hva spiser du på julaften?  

13 stemmer

  1. 1. Hva spiser du på julaften?

    • Annet
      12
    • Fisk
      1
    • Pinnekjøtt
      27
    • Ribbe
      21


Fremhevede innlegg

Skrevet

Julaften

Vi har Risengryngrøt på formiddagen og ribbe,medisterkaker,pølse,(sossiser),kotletter og stek med poteter,gulerot,saus,surkål og rødkål og tyttebær syltetøy kl 17.00.

Drikke er enten juleøl eller brus.

Til dessert har vi multekrem og krumkake

Nyttårsaften

Kalkun,rosenkål,poteter,rødkål og saus.

Dessert: IS eller multekrem

Ellers i jula spiser vi rester fra julaften,da jeg lager masse.Er så redd for at det skal bli for lite mat....

koldbruna 8)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil ha KALKUN på julaften. Min samboer er vant til ribbe og alt det tilbehøret som skal være med. I år skal vi derimot bort på julaften, og da får vi pinnekjøtt. Men alt er jo like godt, og heldigvis er det maaaange dager i julen det går an å spise snadder mat... :P

Skrevet

Familien min pleier å ha kalkun på julaften (pga faren min er britisk).

Skrevet

Familien min pleier å ha kalkun på julaften (pga faren min er britisk). Jeg har overhode ikke noe forhold til ribbe, multekrem, pinnekjøtt osv

Skrevet

Familien min pleier å ha kalkun på julaften (pga faren min er britisk). Jeg har overhode ikke noe forhold til ribbe, multekrem, pinnekjøtt osv. Men har selv vært vegetarianer i mange år, så har spist alt fra fisk og maiskolber(!!!) til grønnsaksuppe- alt ettersom hva jeg har hatt lyst på.

Skrevet

Høhøhøhø- maskinen gikk litt i surr (eller var det meg :oops: ?) så jeg la visst inn tre innlegg jeg. Faktisk tok jeg på endre på det første men...Det er et annet tema!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er vant til pinnekjøtt både julaften og nyttårsaften fra mitt barndomshjem.

Feirer vi julen hos min manns familie blir det ribbe, svinesteik, medisterpølser som står på menyen.

Neste jul skal vi feire julaften hjemme for første gang. Blir vel litt diskusjon da regner jeg med hva vi skal kokkelere :ler:

Blir vel antakeligvis både pinnekjøtt og ribbe.

Men mens vi er inne på det; Har dere noen gode forslag til tilbehør til pinnekjøtt for en som ikke liker kålrotstappe? (liker ikke ertestuing heller)

Nyttårsaften er vi en vennegjeng som rulerer på å be til fest, og da serveres det alltid kalkun.

Får vann i munnen av å tenke på dette jeg :blunke:

Kos fra Hanna

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er vant til pinnekjøtt både julaften og nyttårsaften fra mitt barndomshjem.

Feirer vi julen hos min manns familie blir det ribbe, svinesteik, medisterpølser som står på menyen.

Neste jul skal vi feire julaften hjemme for første gang. Blir vel litt diskusjon da regner jeg med hva vi skal kokkelere :ler:

Blir vel antakeligvis både pinnekjøtt og ribbe.

Men mens vi er inne på det; Har dere noen gode forslag til tilbehør til pinnekjøtt for en som ikke liker kålrotstappe? (liker ikke ertestuing heller)

Nyttårsaften er vi en vennegjeng som rulerer på å be til fest, og da serveres det alltid kalkun.

Får vann i munnen av å tenke på dette jeg :blunke:

Kos fra Hanna

  • 2 uker senere...
Gjest Anonymous
Skrevet

i år blir det stek fra reinkalv, og ribbe og pinnekjøtt. vi liker å ha litt å velge i :) til dessert blir det is og min hjemmelagde moltelikør. mulig vi dropper isen..

som vanlig lager lillebror all maten, og jeg står for underholdningen.

grei arbeidsfordeling..

1.juledag lever vi på rester og vandrer mye rundt i silkeslåbroker, og leker med de nye tingene våre.

*ravna*

Skrevet

Ribbe med medisterkaker og surkål :D

Mange forskjellige desserter. (Alle får det de liker aller best)

Skrevet

Mmmmmmmm!!!!

Ribbe, medisterkaker, pølse, svisker, epler, poteter, surkål og rødkål (ikke så veldig godt kanskje) + + +

Og iskake til dessert.

Gleder meg!!!!!!!!!!!

Trifolii :)

  • 5 år senere...
Skrevet

Jeg har vokst opp med ribbe til julemiddag og riskrem til dessert. Min mann er vant med pinnekjøtt, og jeg synes det er bedre enn ribbe, så derfor har vi innført pinnekjøtt her. Og desserten er hjemmelaget sitronfromasj. :)

Skrevet

Nå ble jeg seriøst i tvil om hva jeg skulle svare. I omtrent alle år har jeg spist bare risgrøt (er vant til det fra barndomshjemmet - vi hadde heller stor middag 1. juledag), men i år har jeg lagt om planen.

Jeg har nemlig fått smaken på pinnekjøtt (som ikke var noen stor slager i barndomshjemmet), og dermed blir det det i år. Skal naturligvis ha kålstappe til - og så blir det riskrem til dessert. Dermed ble svaret "pinnekjøtt".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...