Gå til innhold

Hva spiser dere julaften?

Hva spiser du på julaften?  

13 stemmer

1. 1. Hva spiser du på julaften?

• Annet
      12
    • Fisk
      1
    • Pinnekjøtt
      27
    • Ribbe
      21

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spiser pinnekjøtt, kan ikke tenke meg noe annet....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fra barndommen av er jeg vant med svineribbe, men både min mann og jeg er veldig glad i pinnekjøtt så vi har innført det som vår julemiddag.

Deilig mat, gleder meg allerede. Spiser det ikke før på julaften - det er da det er best :lol:

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

I min familie har vi Ribbe med medisterpølser og medisterkaker, mandelpoteter, surkål, rødkålsalat, rørte tyttebær, saus & sjy- til dessert er det enten hjemmelaget karamellpudding eller multekrem med krumkake til.

Lille Julaften koser vi oss med grøt.

Milla

Skrevet

I år blir det mange til middag så da blir det både ribbe og Pinnekjøtt. Dessert: multekrem. :lol:

Skrevet

Vi pleier å ha reinsdyrstek. Når julen feires hjemme hos oss lager jeg reinsdyrfilet. Og så har vi kjempenydelig viltsaus til, med masse kalorier og smak av einebær. Resten av tilbehøret er mandelpoteter, rosenkål, andre grønnsaker som varierer litt fra år til år, hjemmelaget rognebærgele og rørte tyttebær.

Til dessert har vi de siste årene hatt multekrem, da pleier jeg å la bærene få godgjøre seg i litt alkohol og krydder før de blandes med kremen. Til den har vi hjemmelagede krumkaker og/eller kransekake.

Gjest Zalomine
Skrevet

Pinnekjøtt ja, uten tvil. I år skal jeg feire jul hos svigers for første gang, men min sambo har beroliget meg med at det er pinnekjøtt som serveres der også, så det går nok bra :)

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Pinnekjøtt julaften. Lutefisk lillejulaften, og ribbe første juledag.

I tillegg har jeg bursdag i jula, og da bestemmer jeg menyen! Reinsdyrsteiken til Orakel frister i år.... :)

Skrevet

Ribbe på julaften, med poteter, gulrøtter, ertestuing og brun saus. Særingene i familien bruker også surkål.. :ler:

Vi er vanligvis innom pinnekjøtt i løpet av julen, alternativt saltkjøtt og kålstappe.

Sannsynligvis blir det fruktcoctail og is til dessert.

Skrevet

Vi spiser skinkestek, ribbe, medisterpølser og medisterkaker med poteter, surkål, sånne små kålhoder som jeg aldri husker hva heter, brun saus, tyttebærsyltetøy, juleøl, julebrus og akkevitt! Til dessert er det riskrem og mandelkjernepudding, eller is! mmmm gleder meg jeg!!!

Skrevet

Vi har pinne kjøtt og ribbe på julaften.Hjemme hos mine foreldre har vi alltid pinne kjøtt og hjemme hos svigers er det alltid ribbe som står på menyen julaften.Med alt tilbehør selvfølgelig :lol:

Skrevet

Vi har risengrynsgrøt til formiddagsmat, og senere på kvelden har vi nydelig dampet og mørt pinnekjøtt med hjemmelaget kålrotstappe og melne gode poteter...og akevitt da selvfølgelig...og nordlandspils...mmmm..får vann i munnen jeg!! :ler:

Skrevet

Julaften: Risgrøt til formiddagsmat her også. På kvelden spiser vi herlig dampet pinnekjøtt av både lam og svin (oftest røkt), med poteter, kålrotstappeog litt fett som har dampet av kjøttet. Nammenamm! Til dessert har vi både riskrem og fruktcoctail med både jordbær og bananer i :)

1. Juledag: Svinestek med gulrøtter, erter, poteter, surkål og masse brun saus! Dessert samme som julaften

2. Juledag: Forskjellig, men ofte ribbe

Nyttårsaften: Pinnekjøtt eller kalkun.

Det varierer veldig med hvor jeg har feiret jul i disse dagene. I år er det litt usikkert om jeg får pinnekjøtt eller ribbe på julaften. Vi skal nemlig feire jul sammen med min sambo's familie ;) En ting er i alle fall sikkert, og det er at pinnekjøtt blir det en eller annen gang :ler:

Skrevet

Vi spiser (og har alltid spist....)

Rekecoctail

Kalkun

Is med barme bjørnebær og hjemmelaget karamellsaus

.. eller av og til karamellpudding

Skrevet

Pinnekjøtt og svineribbe med alskens tilbehør; poteter, surkål, rødkål, kålrabistappe, julesaus (til ribba). Til maten drikker vi juleøl eller en god rødvin.

Til dessert har vi som regel både multekrem med krumkaker, og riskrem med rød saus. Og selvfølgelig kaffe og en god likør.

Skrevet

Vi har svineribbe, fåreribbe, dampa svinemør, kålrabistappe, potet, rødkål og surkål...

Mine foreldre bruker itillegg til dette også dampa fårerull.

Godt å ha mye å velge i...

Er vant til fruktcoctail med vaniljekrem, hakka nøtter og krumkaker til dessert hjemmenfra, men tror jeg dropper desserten iår. Laga til jul selv ifjor og da var det bare jeg som spiste dessert. Blir vel nok med julesnop, kaffi, konjakk eller likør...

Skrevet

Vi spiser pinnekjøtt,potet og kålrabistappe. ÅÅÅÅ,gleder meg sånn!!! Til dessert har vi multekrem. :D

Gleder meg veldig til jul i år, håpe den blir hvit her i Bergen!

Skrevet

Pinnekjøtt forever! Med kålrabistappe og dampede pølser( vossakorv, medisterpølser, svinemør/ alternativt hjemmelagede om vi ikke finner det).

En jul uten pinnekjøtt ville vært en sommer uten sol etc.

Amarone

Skrevet

Ser ut som om over halvparten spiser pinnekjøtt julaften :)

Kan vel tilføye at vi bruker å spise multekrem til dessert..(puh er kvalm nå, så det er vel ikke det rette å tenke på... :( )

Ellers så spiser foreldrene mine lutefisk lille-julaften, mens jeg spiser risengrynsgrøt... Takler ikke den gele-aktige fisken.... 1. juledag spiser vi ribbe :) På nyttårsaften spiser vi kalkun med bl.a. waldorfsalat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...