AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #81 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men den hjelper legen deg med. Hvorfor har du ikke søkt hjelp, om problemet plager deg? Anonymkode: 42d69...715 Jeg har da vel søkt hjelp? Tror du jeg har vært syk i flere år og til slutt blitt ufør, uten å ha vært innom helsevesenet? Anonymkode: 59035...9d0 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #82 Del Skrevet 22. desember 2024 Kvinner er så flinke til å støtte hverandre og vise forståelse 😃 Man kan begynne å få symptomer på overgangsalder allerede i 30 årene. Da har du gode 20 år med søvnproblemer, angst, uro, stress, hetetokter, hodepine, pms, fatigue, muskel og leddplager, bekkenplager, tørre slimhinner, depresjon, humørsvingninger, tåkesyn, glemsomhhet... Anonymkode: 4c8c8...e2d 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #83 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk! Jeg snakker med ungene, og de er greie og forståelsesfulle. Jeg bare følte meg litt nedfor, kjente et behov for å klage litt og kanskje høre at vi er flere i samme situasjon. Ikke visste jeg at jeg satte i gang et jordskjelv her inne. Anonymkode: 59035...9d0 Du sterke kvinne! Du har min største forståelse for problemstillingen din og jeg tenker at bare noen som selv har kjent dette på kroppen forstår hvor vanskelig dette er. Mange kjenner seg litt bedre når de kan sparke nedover og det er årsaken til dette jordskjelvet. Vi er mange som har det slik og det er en kroppslig funksjon som er ute av balanse. Å ha lav energi pga uførhet og overgangsalder er den perfekte storm. Prøv det den som våger. Anonymkode: a8b14...d15 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #84 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): TS her. Det er en del damer her inne som kommer til å få seg et aldri så lite sjokk, når den herlige overgangsalderen melder seg 😂 Anonymkode: 59035...9d0 Heldigvis ferdig med min Nå tåler jeg mye og klarer å fungere på tross av plager så det gikk helt fint Anonymkode: 45b64...ba9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #85 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): TS her. Det er en del damer her inne som kommer til å få seg et aldri så lite sjokk, når den herlige overgangsalderen melder seg 😂 Anonymkode: 59035...9d0 O yes! Jeg satt på min høye hest helt til jeg bikket 57 og kom i overgangsalderen nesten over natta. Ydmykelsen kom sammen med hetetokter fra helvete, og en psyke som raste fra å tenke at jeg kunne lede oljefondet til å ende i angst for å ikke sortere skittentøyet riktig. Anonymkode: a8b14...d15 3 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 22. desember 2024 #86 Del Skrevet 22. desember 2024 Jeg vet at enkelte kan bli så plaget av overgangsalder at de blir midlertidig arbeidsuføre, i tillegg til at allerede eksisterende plager som blir forsterket av OA. TS, er det uaktuelt med HRT? Jeg var faktisk så utafor pga søvnmangel, hetetokter, hjernetåke og humørsvingninger at jeg ikke klarte å utføre jobben min skikkelig, men HRT ble redningen. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #87 Del Skrevet 22. desember 2024 Rekk opp hånda alle som har svart i denne tråden uten å ha vært i overgangsalderen 😉. De aller fleste av oss klarer seg fint, ved å leve litt roligere osv. Noen har milde hetetokter og elendig søvn, slik som meg. Andre blir skikkelig dårlige. Trodde ærlig talt at dette var allmennkunnskap, men tydeligvis mange kunnskapsløse kvinner her. Det er jo egentlig en skam. Det burde prates mer om kvinnesykdommer, og forskning på det. Nettopp derfor er det så viktig at sånne som TS prater om overgangsalder! Man skal ikke rakkes ned på av det, tvert i mot! Anonymkode: 4b3ae...b29 5 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #88 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Rekk opp hånda alle som har svart i denne tråden uten å ha vært i overgangsalderen 😉. De aller fleste av oss klarer seg fint, ved å leve litt roligere osv. Noen har milde hetetokter og elendig søvn, slik som meg. Andre blir skikkelig dårlige. Trodde ærlig talt at dette var allmennkunnskap, men tydeligvis mange kunnskapsløse kvinner her. Det er jo egentlig en skam. Det burde prates mer om kvinnesykdommer, og forskning på det. Nettopp derfor er det så viktig at sånne som TS prater om overgangsalder! Man skal ikke rakkes ned på av det, tvert i mot! Anonymkode: 4b3ae...b29 Det skjer heldigvis mye nå når det gjelder kunnskap og opplysning. Anonymkode: 8c05e...c07 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #89 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det skjer heldigvis mye nå når det gjelder kunnskap og opplysning. Anonymkode: 8c05e...c07 Og det er bra 🙂. Det snakkes og forskes alt for lite om kvinnehelse. Og det ser man jo tydelig av mange svar her. Overgangsalder har i alle år vært en sånn hysj hysj greie som ikke skal snakkes om. Det må vi snu på 🙂. Det blir like lite snakket om som det at mange menn blir impotente. Anonymkode: 4b3ae...b29 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #90 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og det er bra 🙂. Det snakkes og forskes alt for lite om kvinnehelse. Og det ser man jo tydelig av mange svar her. Overgangsalder har i alle år vært en sånn hysj hysj greie som ikke skal snakkes om. Det må vi snu på 🙂. Det blir like lite snakket om som det at mange menn blir impotente. Anonymkode: 4b3ae...b29 Jeg hadde ei venninne en gang som sa hun ikke "trodde på pms", at det var en unnskyldning for damer å bli gale og sykemelde seg. Håper kjerringa får overgangsalder fra helvete Anonymkode: 2103a...53a 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #91 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): TS her. Det er en del damer her inne som kommer til å få seg et aldri så lite sjokk, når den herlige overgangsalderen melder seg 😂 Anonymkode: 59035...9d0 Hvorfor tenker du at vi ikke er / har vært i overgangsalderen? Ikke alle legger seg ned og bare gir opp. Anonymkode: 6cc52...246 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 22. desember 2024 #92 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Herreli, snakk om å ta ting bokstavlig 😂 Ok da, jeg opplyser mine døtre, bedre nå? Anonymkode: 59035...9d0 Tenker du syter og tyter. Og de er sikkert skitlei. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #93 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor tenker du at vi ikke er / har vært i overgangsalderen? Ikke alle legger seg ned og bare gir opp. Anonymkode: 6cc52...246 Pga at det er svar her det lyser uvitenhet av. Noen merker ingenting av overgangsalder. Andre klarer ikke å jobbe. Også har du alle som er midt i mellom et sted. Helt vanlig å f.eks måtte skifte sengetøy et par ganger hver natt fordi alt er klissvått. Men ingen snakker om det..... Anonymkode: 4b3ae...b29 6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #94 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor tenker du at vi ikke er / har vært i overgangsalderen? Ikke alle legger seg ned og bare gir opp. Anonymkode: 6cc52...246 Ikke alle får betydelig funksonssvikt, mange får nesten ingen symptomer eller veldig mildt forløp. Og TS har da ikke lagt seg ned og gitt opp? TS er allerede kronisk syk/ufør, og fått kraftige plager som følge av overgangsalderen oppå dette. Å beskylde henne for å legge seg ned og gi opp er veldig nedlatende. Anonymkode: 2103a...53a 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #95 Del Skrevet 22. desember 2024 BobbySocks skrev (5 minutter siden): Tenker du syter og tyter. Og de er sikkert skitlei. 😅 Anonymkode: 59035...9d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #96 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvorfor tenker du at vi ikke er / har vært i overgangsalderen? Ikke alle legger seg ned og bare gir opp. Anonymkode: 6cc52...246 Fordi damer som har vært eller er i overgangsalderen er såpass opplyste om OA-plager, at de ikke rakker ned på sine medsøstre. Selv om de ikke er plaget selv, har de innsyn i hva OA innebærer og er mer empatiske enn en del av dere her inne. Anonymkode: 59035...9d0 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #97 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke alle får betydelig funksonssvikt, mange får nesten ingen symptomer eller veldig mildt forløp. Og TS har da ikke lagt seg ned og gitt opp? TS er allerede kronisk syk/ufør, og fått kraftige plager som følge av overgangsalderen oppå dette. Å beskylde henne for å legge seg ned og gi opp er veldig nedlatende. Anonymkode: 2103a...53a Vel, hun har selv skrevet at det er på grunn av overgangsalderen at hun er ufør. Og det er jo egentlig ikke den hun klager på, men at hennes VOKSNE BARN er hjemme!!! Daaaaaaaakars TS! Altså, hvem er det som ikke er glad for det da? Da får man jo hjelp, i tillegg til at det er glede og humør i huset. (Eller kanskje TS har helt ufyselige barn?) Da mener jeg man er totalt innsauset i selvmedlidenhet…TS får vel gi beskjed om at barna ikke er velkommen hjem da, hvis det er så ille. De merker det nok uansett, så hun blir sikkert kvitt dem for godt når de finner seg partnere. Anonymkode: 6cc52...246 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #98 Del Skrevet 22. desember 2024 Roci skrev (1 time siden): Jeg vet at enkelte kan bli så plaget av overgangsalder at de blir midlertidig arbeidsuføre, i tillegg til at allerede eksisterende plager som blir forsterket av OA. TS, er det uaktuelt med HRT? Jeg var faktisk så utafor pga søvnmangel, hetetokter, hjernetåke og humørsvingninger at jeg ikke klarte å utføre jobben min skikkelig, men HRT ble redningen. Jeg har prøvd ut ulike HRT-behandlinger, tåler de dessverre ikke. Anonymkode: 59035...9d0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #99 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi damer som har vært eller er i overgangsalderen er såpass opplyste om OA-plager, at de ikke rakker ned på sine medsøstre. Selv om de ikke er plaget selv, har de innsyn i hva OA innebærer og er mer empatiske enn en del av dere her inne. Anonymkode: 59035...9d0 Jeg har vært/er der selv og nei, jeg har ingen empati med folk som mener livet er grusomt fordi voksne barn er hjemme noen få dager. Anonymkode: 6cc52...246 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #100 Del Skrevet 22. desember 2024 Jeg er i peri-menopause nå og har begynt å få en smakebit på det TS beskriver, da spesielt i form av sterkere PMS-symptomer. Jeg leste et tips om å bruke antihistamin i PMS dagene. Synes det hjelper meg mye! Dette er snakk om andregenerasjons allergitabletter, det vil si Cetirizin/Zyrtec. Tar en om kvelden siden jeg blir litt trøtt av det. Er jo ganske ufarlige greier som selges uten resept, kanskje du har brukt denne medisinen før, har en liggende og vil gi det et forsøk hvis du synes beroligende blir å ta litt hardt i. Anonymkode: c72c5...80e 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå