AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #41 Del Skrevet 22. desember 2024 hvaduikkeser skrev (Akkurat nå): Må være flere grunner til ufør enn bare overgangsalder? «Bare» overgangsalder, hva tror du egentlig overgangsalder er? Anonymkode: 91abe...753 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #42 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De fleste i overgangsalder har både jobb og mange har hjemmeboende barn. Det er virkelig ikke så ille. Høres mer ut som du sliter psykisk Anonymkode: 45b64...ba9 1/3 av kvinner med overgangsalder har invalidiserende plager. Du har nok bare ikke opplevd det selv eller hørt om de. Det er dessverre svært underkommunisert. Du ser bare i tråden her, flere som ikke tror på TS eller noen andre her som forteller at de rett og slett er syke av mangler og ubalanser i hormoner . Anonymkode: 91abe...753 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvaduikkeser Skrevet 22. desember 2024 #43 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): «Bare» overgangsalder, hva tror du egentlig overgangsalder er? Anonymkode: 91abe...753 Det er i hvert fall ikke en grunn til det være ufør. Kjære vene, så lite folk tåler. Jobber med mange som enten akkurat er ferdig eller er midt i overgangsalder. Hadde noen sagt til de at de burde blitt uføre pga det, så hadde de blitt helt satt ut🤣🤣 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #44 Del Skrevet 22. desember 2024 Anbefaler dere å lese på forskning.no eller andre nettsider om overgangsalder. Jo, noen blir så syke at de ikke fungerer. Noen kvinner har knapt hatt en sykedag hele sitt liv, og blir helt knekt av overgangsalder. Nesten trist at flere av dere unge kvinner kan så lite om kvinnekroppen. Anonymkode: 4b3ae...b29 4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #45 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): «Bare» overgangsalder, hva tror du egentlig overgangsalder er? Anonymkode: 91abe...753 Det er en midlertid tilstand. Man er altså ikke varig ute av stand. Man får selvsagt ikke ufør kun fordi man er i overgangsalderen Anonymkode: 45b64...ba9 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #46 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 1/3 av kvinner med overgangsalder har invalidiserende plager. Du har nok bare ikke opplevd det selv eller hørt om de. Det er dessverre svært underkommunisert. Du ser bare i tråden her, flere som ikke tror på TS eller noen andre her som forteller at de rett og slett er syke av mangler og ubalanser i hormoner . Anonymkode: 91abe...753 Det er fortsatt midlertidig og ikke noe som kan vare resten av livet Anonymkode: 45b64...ba9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #47 Del Skrevet 22. desember 2024 hvaduikkeser skrev (Akkurat nå): Det er i hvert fall ikke en grunn til det være ufør. Kjære vene, så lite folk tåler. Jobber med mange som enten akkurat er ferdig eller er midt i overgangsalder. Hadde noen sagt til de at de burde blitt uføre pga det, så hadde de blitt helt satt ut🤣🤣 Det er ikke diagnosen som sier noe om du blir ufør, men inntektsevnen. Noen med MS fungerer greit og noen er invalidiser f.eks. samme med andre diagnoser -så også overgangsalder. Anonymkode: 91abe...753 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #48 Del Skrevet 22. desember 2024 Folk har virkelig sluttet å bare ta seg litt sammen. Tenk å klage over å få besøk av sine egne barn🙈 Anonymkode: e3337...aea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #49 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er fortsatt midlertidig og ikke noe som kan vare resten av livet Anonymkode: 45b64...ba9 En uføretrygd er en midlertidig ytelse uansett diagnose, om man er i stand til å skaffe seg inntektsgivende arbeid så er alle på trygd pliktig til det. «Varig» hos nav betyr ett 7 års perspektiv. Anonymkode: 91abe...753 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #50 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke diagnosen som sier noe om du blir ufør, men inntektsevnen. Noen med MS fungerer greit og noen er invalidiser f.eks. samme med andre diagnoser -så også overgangsalder. Anonymkode: 91abe...753 Det er ikke bare diagnosen. Det er også om en er: Varig ute av stand. Overgangsalder er ikke en varig tilstand. Bare tull og troll at man får uføre KUN pga. overgangsalder Anonymkode: 45b64...ba9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #51 Del Skrevet 22. desember 2024 hvaduikkeser skrev (Akkurat nå): Må være flere grunner til ufør enn bare overgangsalder? Altså, skal prøve å forklare. Alle mine plager startet med og stammer fra hormonendringer. Var først sengeliggende i 6 mnd, utviklet panikklidelse med agorafobi (som er diagnosen på mine uførepapirer), har fått sterk tinnitus, nedsatt hørsel, svimmelhetsanfall og dårlig balanse Jeg er utredet opp og i mente, og konklusjonen er at alt skyldes hormonsvingninger. Men diagnosen for å bli ufør er ikke "overgangsalder", men det er den som er grunnen til mine plager. Kanskje blir jeg helt bra igjen en gang, og da kan jeg gå tilbake i jobb Anonymkode: 59035...9d0 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #52 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke bare diagnosen. Det er også om en er: Varig ute av stand. Overgangsalder er ikke en varig tilstand. Bare tull og troll at man får uføre KUN pga. overgangsalder Anonymkode: 45b64...ba9 Men hva tror du overgangsalder er? For mange kvinner er ikke overgangsalder «bare». De blir svært syke og ute av stand til å fungere. Hva er det du ikke forstår med det? Anonymkode: 91abe...753 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #53 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): En uføretrygd er en midlertidig ytelse uansett diagnose, om man er i stand til å skaffe seg inntektsgivende arbeid så er alle på trygd pliktig til det. «Varig» hos nav betyr ett 7 års perspektiv. Anonymkode: 91abe...753 Nettopp og overgangsalder varer svært sjelden i 7 år. For de fleste varer det 2-5 år. En er sykemeldt og mulig AAP resten. Anonymkode: 45b64...ba9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #54 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Altså, skal prøve å forklare. Alle mine plager startet med og stammer fra hormonendringer. Var først sengeliggende i 6 mnd, utviklet panikklidelse med agorafobi (som er diagnosen på mine uførepapirer), har fått sterk tinnitus, nedsatt hørsel, svimmelhetsanfall og dårlig balanse Jeg er utredet opp og i mente, og konklusjonen er at alt skyldes hormonsvingninger. Men diagnosen for å bli ufør er ikke "overgangsalder" Anonymkode: 59035...9d0 Akkurat Anonymkode: 45b64...ba9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #55 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nettopp og overgangsalder varer svært sjelden i 7 år. For de fleste varer det 2-5 år. En er sykemeldt og mulig AAP resten. Anonymkode: 45b64...ba9 Noen kommer aldri over de du funkjsonsnedsettelsene som kommer av overgangsalder. Du må nok bare akseptere det selvom du ikke forsår. Ingen fasit på dette. Anonymkode: 91abe...753 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #56 Del Skrevet 22. desember 2024 dame på 56. Midt i driten.. hetetokter og fryser omhverandre. Sover dårlig. Våkne mange ganger per natt. Tørrere slimhinner.. Jeg jobber 100% og hadde nok ikke stelt til jul hvis ungene hadde kommet hjem ja. Ja det er ubehaglig.. men man får gå i t-skjorte når andre går fullt påkledd jeg driter i det.. jeg må avkjøle meg bare. Jeg kan ikke bruke hormoner så bruker kun reseptfritt starta på noe nytt nå for å se om det hjelper på nattsvetting og hetetokter.. men tar 2 uker før de virker sto det på pakken. Så at noen kan bli ufør pga av det høres rart ut. Men ja overgangsalderen går ikke over til alle, noen må slite med den resten av livet. Hørt om flere som er ferdig som har fått det igjen senere .. slutten av 60 årene. Så den slår ut så forskjellig på damer. Jeg har aldri tatt OA seriøst før jeg havna midt oppi den selv. Ja den kan gi masse plager ... så at noen kan bli rimelig slått ut kan jeg forstå. Anonymkode: aa579...1b1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravleberta Skrevet 22. desember 2024 #57 Del Skrevet 22. desember 2024 (endret) AnonymBruker skrev (16 minutter siden): De fleste i overgangsalder har både jobb og mange har hjemmeboende barn. Det er virkelig ikke så ille. Høres mer ut som du sliter psykisk Anonymkode: 45b64...ba9 😂😂😂 Ja, men jeg skriver jo at jeg sliter psykisk, PGA overgangsalderen 😂 Endret 22. desember 2024 av Skravleberta 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #58 Del Skrevet 22. desember 2024 Så mye uforstand i denne tråden! Hvert år rammes over 10.000 norske kvinner i overgangsalderen av så sterke plager, at de står i fare for å havne utenfor arbeidslivet. Likevel snakkes det ikke om, hverken på arbeidsplassen eller i samfunnet for øvrig. https://tendens.no/alarmerende-uvitenhet-om-overgangsalder/ Anonymkode: 397f6...8eb 2 1 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #59 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er du klar over hvor dårlig man kan bli av mangler og ubalanser av hormoner, man blir rett og slett veldig sjuk. Ikke noe man kan skjerpe seg fra. Jeg er helt slått ut og sengeliggende pga dette og gruer meg til besøk i jula. Anonymkode: 91abe...753 Dette blir bare for mye. Anonymkode: e411c...eb5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #60 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): dame på 56. Midt i driten.. hetetokter og fryser omhverandre. Sover dårlig. Våkne mange ganger per natt. Tørrere slimhinner.. Jeg jobber 100% og hadde nok ikke stelt til jul hvis ungene hadde kommet hjem ja. Ja det er ubehaglig.. men man får gå i t-skjorte når andre går fullt påkledd jeg driter i det.. jeg må avkjøle meg bare. Jeg kan ikke bruke hormoner så bruker kun reseptfritt starta på noe nytt nå for å se om det hjelper på nattsvetting og hetetokter.. men tar 2 uker før de virker sto det på pakken. Så at noen kan bli ufør pga av det høres rart ut. Men ja overgangsalderen går ikke over til alle, noen må slite med den resten av livet. Hørt om flere som er ferdig som har fått det igjen senere .. slutten av 60 årene. Så den slår ut så forskjellig på damer. Jeg har aldri tatt OA seriøst før jeg havna midt oppi den selv. Ja den kan gi masse plager ... så at noen kan bli rimelig slått ut kan jeg forstå. Anonymkode: aa579...1b1 Mange sliter med masse symptomer -det kan jo slå ut på alle kroppens systemer. Lunger, fordøyelse, syn, hørsel, hjerne. Noen får bare alt på en gang. Jeg er helt slått ut, gått ned 12 kg og funker ikke. Anonymkode: 91abe...753 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå