Gjest Gjesta Skrevet 4. mars 2006 #21 Skrevet 4. mars 2006 Jeg lukker den bare, selv om jeg antakeligvis burde slå den av.
Cata Skrevet 4. mars 2006 #22 Skrevet 4. mars 2006 Slår den av hver kveld, men skal jeg bare vekk en liten tur setter jeg den i dvalemodus.
Quirky Skrevet 5. mars 2006 #24 Skrevet 5. mars 2006 Jeg skrur den av med jevne mellomrom, men har egentlig hatt litt dårlig samvittighet fordi den står på så mye, er redd for å slite den ut.. Dere som har den på 24/7, tar dere ut batteriet når den går på strøm?
Gobi Skrevet 9. mars 2006 #25 Skrevet 9. mars 2006 (endret) Oki. Først en liten oppklaring. En bærbar pc som står konstant på er ikke bra. Grunnen er at prosessoren, harddisk og skjermkort utvikler varme (for å si det pent). I en vanlig pc er det greit nok, da det er god plass og masse vifter som sørger for kjøling til prosessor og harddisker, mens det i en laptop er trangt om plassen (dvs dårlig plass til luftsirkulasjon) lite med vifter (1 eller 2 stk totalt) og og 'svakere' deler enn i en stasjonær pc (ikke så robuste). Laptop'en vil fungere leenge med å bare la den gå i dvalemodus, men i det lange løp er det definitivt best å slå den av. Man sparer både batteri/prosessor og harddisker på dette. (Ja, jeg er data"nerd" jeg og, og jobber med drift i ett miljø der det er 75% laptop'er) Er omtrent som å la bilen stå på tomgang utenfor huset fordi du skal bruke den i neste uke en gang.... Å ikke skru den av fordi man skal forflytte seg ett vist stykke er greit nok, men skal du være lengre borte fra den, eller på en lengre reise, så skru den av. La den få hvile litt og.. . Endret 9. mars 2006 av Gobi
Knøttet Skrevet 9. mars 2006 #26 Skrevet 9. mars 2006 bare lukker den når jeg ikke bruker den. Og så slår jeg den av om natta
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå