Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Så den går i ventemodus...

Og hvorfor? Hva er lurt?

Videoannonse
Annonse
Gjest -eline-
Skrevet (endret)

Jeg bare lukker min jeg, slår bare av (evt rebooter) dersom jeg installerer programvare som krever det eller når jeg reiser med fly.

Ser ingen grunn til å slå av maskina når jeg vet at jeg vil bruke den snart uansett.

Endret av -eline-
Skrevet

Jeg slår av. Men kan ikke gi noen god grunn - vet ikke selv hva som er best. Så her venter jeg spent å høre hva andre sier.

Gjest Gjest
Skrevet

For meg er det en selvfølge å slå den av. Ser ikke hvorfor den skal være på når jeg ikke bruker den.

Skrevet

Min Står på i ukedagene siden jeg er på jobb.. Skrur den ikke av når jeg dram hjem heller - siden jeg er veldig stresset om morgenen og trenger rask tilgang til email etc...

Skrur den av i helgene når jeg drar hjemover og når jeg ikke bruker den..

En PC har godt av å være avslått av og til, men skal tåle å være på hele døgn..

Skrevet (endret)

Lukker lokket når jeg ikke skal noen plass... Slår den av hvilemodus når jeg drar på jobb.. Skal jeg ha med PC på reise, skrur jeg den helt av.

Viktig å skru av PC når man skal noen steder, slik at harddisken ikke blir ødelagt. Ikke bare ta den under armen og løpe.

Noen PC-er har programvare/HW som beskytter harddisken mot nettopp dette. Men jeg har bare sett det på IBM sine laptoper.

Endret av jordbær
Gjest gotthard
Skrevet

setter den i dvalemodus, da går ingen ting men du slipper og starte på nytt og vente til den har surra ferdig hver gang.

skrur den av helt en gang i uka eller ved behov.

Skrevet

Dvalemodusen min fungerer ikke lenger av en eller annen merkelig grunn som ingen skjønner noe av, så jeg slår den derfor av.

Gjest -eline-
Skrevet
Viktig å skru av PC når man skal noen steder, slik at harddisken ikke blir ødelagt. Ikke bare ta den under armen og løpe.

Noen PC-er har programvare/HW som beskytter harddisken mot nettopp dette. Men jeg har bare sett det på IBM sine laptoper.

Apple har det på alle laptop'er. Synes det er supergreit å kunne lukke maskina, ta den med seg (har second skin til den) og så bare lukke den opp på nøyaktig samme sted som jeg var før jeg dro hjemmefra. Hvis ikke det er vanlig på pc så har jeg nok en grunn til at jeg aldri skal gå tilbake igjen.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg bare lukker lokket. Men rett som det er skrur den seg av siden jeg stadig glemmer å sette den på lading...

Gjest Virvel
Skrevet

Jeg skrur den alltid av, jeg. Ingen spesiell grunn til det, jeg er bare vant til å skru av datamaskiner når jeg forlater dem.

Skrevet

Jeg slår den av når jeg skal være borte lenge eller om natta.

Er litt småhysterisk for brann, så jeg forlater ikke elektriske artikler over lengre tid.

Skrevet

Den står alltid på, bortsett fra når jeg reiser bort. Lukker lokket om natten, men den går ikke i hvilemodus, det er kun for å få mindre støv på skjermen.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg slår den av.

Og drar ut strømledningen både i maskina og i stikkontakten.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har bærbar mac og klapper den igjen så den setter seg i hvilemodus. Tar jeg ikke helt feil skal mac maskiner helst ikke slåes av men settes i dvale.

Skrevet

Slår den aldri av. Lukker den om jeg skal ta den med eller setter den i dvale om jeg skal sove ;-)

Gjest Gjest
Skrevet

Det beste er å la maskinen stå i dvalemodus framfor å skru den helt av. Da opprettholdes strøm i kretesene som gjør at maskinen holder seg lenger. Dette er noe en datanerd har fortalt meg. Jeg har selv hatt maskinen gående i flere uker uten å ta omstart. Innimellom må jeg imiderltid ta omstart, det gjør at det blir en oprydning på HD (iallefall med mitt OS).

En maskin bruker jo ekstremt lite strøm når den står i dvalemodus. Tror det er andre enoktiltak man heller burde sette i gang (utfra å ha lest mange av innleggene her på KG kunne sikkert en del spart strøm ved å vasket klærne sine litt sjeldnere).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...