AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #41 Del Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei. Menn klikker nesten aldri etter mange år. Hvis det klikker for dem så har det ofte vært tegn. Ærlig talt. Skjerp deg og oppsøk psykolog. Anonymkode: ecf79...875 Så kvinner skal alltid lete etter små tegn på at mannen plutselig skal klikke? Da er det ofte for sent. Menn er farlige. Anonymkode: 46ede...777 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gregarious Skrevet 21. desember 2024 #42 Del Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har aldri nevnt verken miljø eller biologi. Kanskje du vil prøve å lese det jeg skriver? Det er ingenting i menns natur som tilsier at de må voldta og/eller drepe. Anonymkode: bd8aa...4c0 "Det er ingenting i menns biologi som tilsier at de må voldta og drepe mer enn kvinner, eller i det hele tatt." Prøv igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #43 Del Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Helt enig og tenker nøyaktig det samme. Ser tendensene i flere menn jeg snakker med i løpet av en dag. Vold ligger så naturlig for mange av dem. Hver femte mann i fengsel sitter for eksempel inne for seksuelle overgrep. Det er så mange menn som er tilbøyelige til vold og overgrep at det er mer unormalt med «normale» menn enn gærninger. Dessverre. Anonymkode: b55d1...f01 Nei, flertallet av menn er "normale", men det er jo ikke oss du får se i overskriftene til Dagbladet. Anonymkode: c9ec8...a8a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #44 Del Skrevet 21. desember 2024 Gregarious skrev (2 minutter siden): "Det er ingenting i menns biologi som tilsier at de må voldta og drepe mer enn kvinner, eller i det hele tatt." Prøv igjen. Du må gjerne utdype i større grad hva du mener. Gjerne forsøk å benytte fullstendige setninger når du skriver, mange vil nok mene at det er lettere å diskutere da. Er du uenig i utsagnet, eller mer interessert i å krangle? Anonymkode: bd8aa...4c0 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gregarious Skrevet 22. desember 2024 #45 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du må gjerne utdype i større grad hva du mener. Gjerne forsøk å benytte fullstendige setninger når du skriver, mange vil nok mene at det er lettere å diskutere da. Er du uenig i utsagnet, eller mer interessert i å krangle? Anonymkode: bd8aa...4c0 Jeg konstaterer at du enda ikke har klart å bli enig med deg selv. I det ene innlegget så skriver du at det ikke er i menns biologi i det neste skriver du at du aldri har skrevet om biologi. Men prøv gjerne å forklare hva årsaken er? Eller mener du at vi er mer en biologi og miljø, i så fall hva? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #46 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, flertallet av menn er "normale", men det er jo ikke oss du får se i overskriftene til Dagbladet. Anonymkode: c9ec8...a8a Hvordan kan du si det? Det er ekstremt mange menn som begår overgrep. Bare se på den franske saken nå, hvor femti (!!!!) menn har voldtatt en kvinne. Menn fra alle samfunnslag i alle aldre. Menn som nok for mange har fremstått som «normale», sikkert fordømt overgrep i samtaler med andre. Bare se i hver.eneste.sak som publiseres i nyhetene om overgrep og vold mot kvinner: det er NULL kommentarer fra menn. Helt stille. Men saker om strømpriser eller politikere som gjør noe ubetydelig eller kjendiser som ytrer seg: kommentarfeltene er FULLE av engasjerte menn. Menn er enten overgripere/voldelige, eller de bryr seg ikke om at andre menn er det (og derfor er det selv). Anonymkode: b55d1...f01 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lt.Dan Skrevet 22. desember 2024 #47 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor vil damer være sammen med menn egentlig? Anonymkode: b7459...8d6 Fordi bortsett fra scrolling på mobilen, så gjør ikke ting seg selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #48 Del Skrevet 22. desember 2024 Gregarious skrev (Akkurat nå): Jeg konstaterer at du enda ikke har klart å bli enig med deg selv. I det ene innlegget så skriver du at det ikke er i menns biologi i det neste skriver du at du aldri har skrevet om biologi. Men prøv gjerne å forklare hva årsaken er? Eller mener du at vi er mer en biologi og miljø, i så fall hva? Det er mulig jeg var utydelig, men forsøker igjen. Om det er biologi, miljø, eller andre årsaker til vold, er ikke så viktig. Poenget mitt er at det er ingenting i menns natur eller biologi som tilsier at de må voldta og drepe. Er du uenig i dette? Å diskutere om det er miljø eller biologi er for meg hensiktsløst, da ingen av delene unnskylder volden. Anonymkode: bd8aa...4c0 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #49 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan kan du si det? Det er ekstremt mange menn som begår overgrep. Bare se på den franske saken nå, hvor femti (!!!!) menn har voldtatt en kvinne. Menn fra alle samfunnslag i alle aldre. Menn som nok for mange har fremstått som «normale», sikkert fordømt overgrep i samtaler med andre. Bare se i hver.eneste.sak som publiseres i nyhetene om overgrep og vold mot kvinner: det er NULL kommentarer fra menn. Helt stille. Men saker om strømpriser eller politikere som gjør noe ubetydelig eller kjendiser som ytrer seg: kommentarfeltene er FULLE av engasjerte menn. Menn er enten overgripere/voldelige, eller de bryr seg ikke om at andre menn er det (og derfor er det selv). Anonymkode: b55d1...f01 50 menn, ja. Men det bor over 68 millioner mennesker i Frankrike. Så selv om de 50 er avskyelige, og det selvfølgelig finnes langt flere voldsmenn i landet, er det likevel LANGT fra alle. Hallo i luken, liksom. Anonymkode: c19cf...6b0 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #50 Del Skrevet 22. desember 2024 Gregarious skrev (28 minutter siden): Men dette er ikke rasjonell frykt, er du redd for å dø på vei til butikken i en møte ulykke? Menn har utvilsom signifikant mye mer positivitet i livet ditt en negativitet. Det bare merkes ikke på samme måte siden samfunnets kompleksitet ikke har et tydelig ansikt. Absolutt! Jeg har mange menn i livet mitt som gir meg mye. Men, det betyr ikke at jeg ikke mener det jeg mener. Jeg syns "Det gjelder ikke alle menn" kommentaren alle kommer med er tull. For jeg tror det gjelder alle menn. Man må bare trykke på "riktig" knapp for å utløse raseriet. TS Anonymkode: ec44d...c8e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wilma89 Skrevet 22. desember 2024 #51 Del Skrevet 22. desember 2024 Jeg tror nok de tingene du beskriver ligger latent i veldig mange menn, men absolutt ikke alle. Det er jo menn der ute som håndterer gjentatte kriser gjennom livet uten å begå de lovbruddene du beskriver. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #52 Del Skrevet 22. desember 2024 Tankene dine er veldig overdrevne og generaliserende. Å si en så grusom ting som at alle menn ville vært voldtektsmenn om det ikke var noen risiko for å bli tatt, er jo helt sinnssykt. Anonymkode: df5f0...d56 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #53 Del Skrevet 22. desember 2024 Mange har psykiske problemer som ligger latent, og livskriser kan få mange til å klikke. Men er dere klar over hvor mange mennesker vi er på planeten? Tror dere ærlig talt at ALLE disse (mennene) har potensiale til å klikke og drepe halve slekta? I så fall burde dere flytte langt inn i skogen. Skjønner ikke at dere tør å bevege dere utenfor huset i det hele tatt, for ikke å snakke om å bo med en mann eller oppfostre en sønn. Anonymkode: c19cf...6b0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #54 Del Skrevet 22. desember 2024 Wilma89 skrev (3 minutter siden): Jeg tror nok de tingene du beskriver ligger latent i veldig mange menn, men absolutt ikke alle. Det er jo menn der ute som håndterer gjentatte kriser gjennom livet uten å begå de lovbruddene du beskriver. Absolutt, men da tror jeg ikke det er trykket på riktig knapp. Kanskje det var andre ting i livet som gjorde at han holdt seg stabil? Et godt nettverk, god psykisk helse eller sunne livsvaner. Jeg tror alle menn har det latent i seg. Men, det å være riktig knapp som trykkes på. TS Anonymkode: ec44d...c8e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Traktor Skrevet 22. desember 2024 #55 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har aldri sagt at mine påstander er bevist eller fakta. Jeg sier gjentatte ganger i innlegget mitt at dette er mine opplevelser og hva jeg tror. Men, når noen kommer med prosentangivelser og blander inn statistikk som ikke henger på greip så er det vel lov å spørre om kilder? TS Anonymkode: ec44d...c8e Jeg har ikke kommet med prosentangivelser eller statistikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #56 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Mange har psykiske problemer som ligger latent, og livskriser kan få mange til å klikke. Men er dere klar over hvor mange mennesker vi er på planeten? Tror dere ærlig talt at ALLE disse (mennene) har potensiale til å klikke og drepe halve slekta? I så fall burde dere flytte langt inn i skogen. Skjønner ikke at dere tør å bevege dere utenfor huset i det hele tatt, for ikke å snakke om å bo med en mann eller oppfostre en sønn. Anonymkode: c19cf...6b0 Det tror jeg er fordi de fleste menn klarer å holde seg stabile så lenge de har det de trenger rundt seg. Men alle har en trigger som en aldri vet når evnt. kan utløses. Eller hva som utløser dette. Det kan være skam, avvisning, mennesker som tar avstand fra en, helseutfordringer, miste jobben o.l. Problemet er at jeg tror triggerne kan være forskjellig fra menn til menn. Mange går selvfølgelig hele livet uten at noen av disse triggerne utløses. Men, jeg tror alle menn innehar dette. Og det er dette som gjør det uforutsigbart. Jeg tror kvinner også har slike triggere, men de fører sjeldent til vold. TS Anonymkode: ec44d...c8e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #57 Del Skrevet 22. desember 2024 Traktor skrev (7 minutter siden): Jeg har ikke kommet med prosentangivelser eller statistikk. Nei, men du kritiserte svaret mitt jeg gav til en som svarte med "liksom statistikk" tidligere i tråden min. Men, nei jeg kan ikke komme med kilder for det er kun mine meninger jeg har skrevet i hovedinnlegget. TS Anonymkode: ec44d...c8e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #58 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det tror jeg er fordi de fleste menn klarer å holde seg stabile så lenge de har det de trenger rundt seg. Men alle har en trigger som en aldri vet når evnt. kan utløses. Eller hva som utløser dette. Det kan være skam, avvisning, mennesker som tar avstand fra en, helseutfordringer, miste jobben o.l. Problemet er at jeg tror triggerne kan være forskjellig fra menn til menn. Mange går selvfølgelig hele livet uten at noen av disse triggerne utløses. Men, jeg tror alle menn innehar dette. Og det er dette som gjør det uforutsigbart. Jeg tror kvinner også har slike triggere, men de fører sjeldent til vold. TS Anonymkode: ec44d...c8e Sett en del dokumentarer om kvinnelige mordere og voldtektsforbrytere. Visste du at noen av de verste konsentrasjons leir vaktene i Tyskland under krigen var kvinner? Ondskap finnes hos begge kjønn. Anonymkode: b7459...8d6 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #59 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Sett en del dokumentarer om kvinnelige mordere og voldtektsforbrytere. Visste du at noen av de verste konsentrasjons leir vaktene i Tyskland under krigen var kvinner? Ondskap finnes hos begge kjønn. Anonymkode: b7459...8d6 Absolutt. Jeg har sagt dette gjentatte ganger i tråden. Kvinner dreper, voldtar og er onde de også! Men, ikke i det enorme omfanget som finnes hos menn. TS Anonymkode: ec44d...c8e 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #60 Del Skrevet 22. desember 2024 Tror dere tar feil om at noen kan bli grusomme. Da gjelder det oss alle. Anonymkode: 0fe86...ea3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå