AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #21 Skrevet 21. desember 2024 Er helt enig med deg. Skremmende utvikling... Har bestemt meg for å aldri være sammen med en mann noen gang igjen. Er faktisk ikke verdt det. Anonymkode: 46ede...777 5 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #22 Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er helt enig med deg. Skremmende utvikling... Har bestemt meg for å aldri være sammen med en mann noen gang igjen. Er faktisk ikke verdt det. Anonymkode: 46ede...777 Er ikke enig for vil ha kjæreste. Men har tenkt mye på hvor skummelt det er og hvem de jeg i fremtiden dater vil vise seg å bli. Hva om han plutserlig er en morder eller voldsutøver? Unngår å date. Anonymkode: 0fe86...ea3 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #23 Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg er 41 og er gift med en mann. Vi har et godt liv sammen og jeg stoler på han. Men, jeg tror han har mulighet til å "klikke" hvis "rett" situasjon oppstår. Nettopp fordi han er mann. Jeg kjenner mange menn. Har både svogere, onkler, og mannlige venner. Jeg liker dem alle sammen! Men, innimellom kan jeg se tendenser som kommer frem i mørket noen ganger. Ulv i fåreklær. Vi som kvinner kan aldri vite! TS Anonymkode: ec44d...c8e Samme her. De aller fleste som ble drept ville aldri trodd at de kunne bli det. Det er noe som skjer alle andre. Anonymkode: 06b20...f04 5
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #24 Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er ikke enig for vil ha kjæreste. Men har tenkt mye på hvor skummelt det er og hvem de jeg i fremtiden dater vil vise seg å bli. Hva om han plutserlig er en morder eller voldsutøver? Unngår å date. Anonymkode: 0fe86...ea3 Vær forsiktig. Bli ordentlig kjent først, gjerne på folksomme steder. TS Anonymkode: ec44d...c8e 2
Gregarious Skrevet 21. desember 2024 #25 Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Sammenligner du at kvinner døde i barsel med at menn voldtar og dreper? Å dø er en forholdsvis "offerløs" anseelse. Drap og voldtekt er absolutt noe annet. Du har helt rett i at begge kjønn kan utføre voldelige handlinger. Men nå er det en gang slik at menn er overrepresentert på volds-og voldteksstatistikk. Hva har at kvinner døde i barsel før i tiden med dette å gjøre? Anonymkode: bd8aa...4c0 Selvsagt! Om du skal peke på negative egenskaper hos ett kjønn så er konsekvensen som betyr noe. At menn er født med en biologi som gjør den mer eksponert for å gjøre visse grusomme handlinger er like mye biologisk fundert som kroppens motstandsdyktighet i barsel. Du bestemmer ikke selv din arv og ditt miljø. Hele premisset i denne tråden er jo at dette er negative aspekters som følge av kjønnet en har. Menn er også overrepresentert i statistikken for å forsvare samfunnet. 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #26 Skrevet 21. desember 2024 Du har nok sikkert rett i en del av dette, ts, men jeg tror det gjelder begge kjønn. Mennesker er skumle i seg selv. De aller fleste vil nok aldri klikke eller gjøre ble alvorlig, men så finnes det nok en del som dessverre vil. Uansett om de er mann eller kvinne. Anonymkode: c19cf...6b0 6 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #27 Skrevet 21. desember 2024 Helt enig TS. Anonymkode: 3abba...56b 5
Gregarious Skrevet 21. desember 2024 #28 Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Absolutt finnes det flyst av mange negative egenskaper hos kvinner også. Men, statistikken viser at menn utgjør ekstremt større trussel mot kvinner og barn enn kvinner gjør mot menn og barn. Jeg syns det er utrolig trist at jeg har kommet dit jeg er nå. Jeg liker menn. Jeg hadde flere mannlige kompiser enn venninner da jeg var ung. Men, hvem av dere kan vi stole på? Det er umulig å vite når man hører om familiefedre som har vært stabile gode ektemenn som plutselig fikk det for seg at nå ville han drepe familien sin. Det må være noe mer underliggende når man hører om så mange menn som gjør grusomme handlinger. Det må jo være kjønnsbasert tenker jeg. TS Anonymkode: ec44d...c8e Men dette er ikke rasjonell frykt, er du redd for å dø på vei til butikken i en møte ulykke? Menn har utvilsom signifikant mye mer positivitet i livet ditt en negativitet. Det bare merkes ikke på samme måte siden samfunnets kompleksitet ikke har et tydelig ansikt. 8
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #29 Skrevet 21. desember 2024 Gregarious skrev (2 minutter siden): Selvsagt! Om du skal peke på negative egenskaper hos ett kjønn så er konsekvensen som betyr noe. At menn er født med en biologi som gjør den mer eksponert for å gjøre visse grusomme handlinger er like mye biologisk fundert som kroppens motstandsdyktighet i barsel. Du bestemmer ikke selv din arv og ditt miljø. Hele premisset i denne tråden er jo at dette er negative aspekters som følge av kjønnet en har. Menn er også overrepresentert i statistikken for å forsvare samfunnet. Det er ingenting i menns biologi som tilsier at de må voldta og drepe mer enn kvinner, eller i det hele tatt. Menn er kanskje dårligere rustet enn kvinner til å håndtere vanskelige og negative følelser, men å si at dette må ende i voldtekt og drap, synes jeg blir for dumt. Og det å sammenligne dødsfall som følge av sykdom med vold, det synes jeg er helt på jordet. Jeg forstår ærlig talt ikke hvordan du kan komme til den konklusjonen. Anonymkode: bd8aa...4c0 12 1
Gregarious Skrevet 21. desember 2024 #30 Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er ingenting i menns biologi som tilsier at de må voldta og drepe mer enn kvinner, eller i det hele tatt. Menn er kanskje dårligere rustet enn kvinner til å håndtere vanskelige og negative følelser, men å si at dette må ende i voldtekt og drap, synes jeg blir for dumt. Og det å sammenligne dødsfall som følge av sykdom med vold, det synes jeg er helt på jordet. Jeg forstår ærlig talt ikke hvordan du kan komme til den konklusjonen. Anonymkode: bd8aa...4c0 Virkelig? Så da mener du at forskjellen mellom menn og kvinner er utelukkende miljø? 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #31 Skrevet 21. desember 2024 Har aldri hatt en voldelig mann i nettverket, heller ikke en som har voldtatt (ekstremt sikker). Eneste jeg har hørt påberope seg å kunne gjøre noe slemt, er skrytete menn, som ikke ville ha gjort en flue fortred, men tror det høres litt maskulint, vitalt og kult ut å ha "syke fantasier" og kunne gjort "slemme ting". Men det er bare barnslige, umodne og egentlig tvers gjennom harmløse menn som har uttalt noe sånt til meg. Anonymkode: ecf79...875 4 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #32 Skrevet 21. desember 2024 Gregarious skrev (Akkurat nå): Virkelig? Så da mener du at forskjellen mellom menn og kvinner er utelukkende miljø? Nei, på ingen måte. Men det er ingenting i menns natur som tilsier at de må begå drap og voldtekt. Anonymkode: bd8aa...4c0 5 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #33 Skrevet 21. desember 2024 Gregarious skrev (1 minutt siden): Virkelig? Så da mener du at forskjellen mellom menn og kvinner er utelukkende miljø? Var det det hun sa? Nei. Men jeg vet en del av dere liker å ha potensiale for noe voldelig. Voldelige menn sliter utelukkende. Er ingenting i naturen deres. Er elendig oppvekst, dårlig reslvregulering, kultur o.l. ingenting som er typisk for et kjønn ved å vise til unntakshendelser. De fleste menn verken voldtar eller dreper og voldelige fantasier har alle. Anonymkode: ecf79...875 4
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #34 Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Vær forsiktig. Bli ordentlig kjent først, gjerne på folksomme steder. TS Anonymkode: ec44d...c8e Men det hjelper jo ikke? Menn klikker jo helt plutselig etter mange år De viser jo bare de gode sidene den første tiden mest sannsynlig .. Man kan faktisk aldri føle seg trygg. Sånn som den saken der bestefaren utsletter hele familien sin helt plutselig. Eller den saken som var ganske nylig der en familiefar kveler kone og barn på 3 år og sier det var ett innfall bare. Og alle andre saker som ligner på disse. Kvinner/barn er aldri helt trygge Anonymkode: 46ede...777 1 3
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #35 Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Var det det hun sa? Nei. Men jeg vet en del av dere liker å ha potensiale for noe voldelig. Voldelige menn sliter utelukkende. Er ingenting i naturen deres. Er elendig oppvekst, dårlig reslvregulering, kultur o.l. ingenting som er typisk for et kjønn ved å vise til unntakshendelser. De fleste menn verken voldtar eller dreper og voldelige fantasier har alle. Anonymkode: ecf79...875 Alle har voldelige fantasier?? Ikke normalt for kvinner iallefall å ha det Anonymkode: 46ede...777 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #36 Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men det hjelper jo ikke? Menn klikker jo helt plutselig etter mange år De viser jo bare de gode sidene den første tiden mest sannsynlig .. Man kan faktisk aldri føle seg trygg. Sånn som den saken der bestefaren utsletter hele familien sin helt plutselig. Eller den saken som var ganske nylig der en familiefar kveler kone og barn på 3 år og sier det var ett innfall bare. Og alle andre saker som ligner på disse. Kvinner/barn er aldri helt trygge Anonymkode: 46ede...777 Nei. Menn klikker nesten aldri etter mange år. Hvis det klikker for dem så har det ofte vært tegn. Ærlig talt. Skjerp deg og oppsøk psykolog. Anonymkode: ecf79...875 6 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #37 Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Alle har voldelige fantasier?? Ikke normalt for kvinner iallefall å ha det Anonymkode: 46ede...777 Jo, det er helt normalt å ha voldelige maktfantasier i ny og ne. Fantasier er ikke farlige. Anonymkode: ecf79...875 2
Gregarious Skrevet 21. desember 2024 #38 Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei, på ingen måte. Men det er ingenting i menns natur som tilsier at de må begå drap og voldtekt. Anonymkode: bd8aa...4c0 Du må nesten bestemme deg, enten så er det miljø eller biologi. Det finnes ingen andre påvirkninger på adferden vår.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #39 Skrevet 21. desember 2024 Gregarious skrev (Akkurat nå): Du må nesten bestemme deg, enten så er det miljø eller biologi. Det finnes ingen andre påvirkninger på adferden vår. Ærlig talt. Hun sa DETTE ikke er biologi. Slutt å tull. Anonymkode: ecf79...875 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #40 Skrevet 21. desember 2024 Gregarious skrev (1 minutt siden): Du må nesten bestemme deg, enten så er det miljø eller biologi. Det finnes ingen andre påvirkninger på adferden vår. Jeg har aldri nevnt verken miljø eller biologi. Kanskje du vil prøve å lese det jeg skriver? Det er ingenting i menns natur som tilsier at de må voldta og/eller drepe. Anonymkode: bd8aa...4c0 1 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå