Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Og til dere som skriver at dere ikke håper DERE får det i gave, unnskyld meg men er det ikke barnet som får det i gave? Eller anser dere en dåpsgave som gave til foreldrene?

Ja, jeg anser da vitterlig en bryllupsgave der man får slikt stygt hylster til vigselsattesten for en gave til OSS, ikke til et evt fremtidig barn. Call me crazy.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Har aldri likt de til hårlokk, men tanneskene er fyllt opp her i huset, med dato for den dagen den første tannen falt gravert på lokket. Vi ønsket oss dåpsattetsholder men fikk det aldri. Heldigvis fikk vi til bryllupet vårt :)

Hva skal man med de utfalte tennene? Samler dere på navlelo også?

En hårlokk forstår jeg, artig å se hårfargen, men man trenger da ikke en egen eske til å ha den i?

Gjest Gjest
Skrevet

Og til dere som skriver at dere ikke håper DERE får det i gave, unnskyld meg men er det ikke barnet som får det i gave? Eller anser dere en dåpsgave som gave til foreldrene?

Så rett så rett, men da må helelr ikke giverne bli sure om det ikke står fremme på utstilling i mitt hus, men stues ned i en skuff i påvente av at barnet skal flytte ut/står på barnets rom, men uten dåpsattesten i (for den har vi i husarkivet). Ei heller om jeg ikke samler opp barnets tenner (slik at barnet får en tom tannboks/hårboks).

Gjest Gjesta
Skrevet
Hva skal man med de utfalte tennene? Samler dere på navlelo også?

En hårlokk forstår jeg, artig å se hårfargen, men man trenger da ikke en egen eske til å ha den i?

Jeg samler ikke på naclelo, kan ikke huske at hverken jeg eller ungene har hatt noe navlelo faktisk. Jeg har alle tennene mine fra da jeg var liten, syns det er litt morsomt jeg da ;) Hårlokkene har vi i barnas egne album :)

Skrevet
Jeg er enige med dere. Vi fikk en sånn dåpattest/fødselsattest holder til dåpen av sønnen vår og de er jo faktisk litt praktiske. For ellers hadde jo attesten bare havnet i en skuff likevel.

Men sånt for første hårlokk/tann kan jeg styre meg for.

Hihi, jeg tenker motsatt.

En dåpsattestholder ser jeg absolutt ikke nytten av, det håper jeg vårt barn ikke får. Men et skrin til tenner eller hårlokk synes jeg er søtt

Skrevet

Vår sønn fikk en slik dåpsattest-holder til dåpen. Gravert inn med navn og dato. Syns den er koselig, jeg, da. Håper han vil synes det etterhvert, når han blir voksen, også.

Har lagt en kopi av dåpsattesten i holderen, originalen ligger i en perm sammen med andre viktige papirer.

Om noen synes slike ting er stygge, unødvendige, eller whatever......så får det være deres valg. At noen kan si at de ikke skjønner hvorfor noen vil ha slikt i hus, syns jeg bare er veldig respektløst overfor de som liker slikt.

Jeg syns det er tacky med mengder av familiebilder på stueveggen, men skjønner godt at noen liker å ha det slik.

Noen liker mora....osv... ;)

Skrevet

Fikk en sånn dåpsattest holder til gutten min fra oldemoren hans. Og selv om jeg ikke liker så veldig godt slike ting så synes jeg den er flott nettopp fordi den er fra henne som vi alle er så glad i. Og når han blir voksen er det kanskje kjekt å tenke tilbake på at han har fått den av oldemoren sin kanskje. Nå ligger den trygt i en eske på loftet iallfall.

Og selv har jeg sølvkoppen og sølv skjeen min som jeg fikk til dåpen min og det synes jeg er kjempekjekt å ha nå som voksen.

Gjest Gjest
Skrevet

Denne tråden viser vel mest at smaken er som baken. Kanskje vi som givere bør prøve å være litt mer oppmerksomme på hva mottaker egentlig interesserer seg for og ønsker seg?

Gjest gjest2
Skrevet
Denne tråden viser vel mest at smaken er som baken. Kanskje vi som givere bør prøve å være litt mer oppmerksomme på hva mottaker egentlig interesserer seg for og ønsker seg?

Enig med første gjest. Men det er i grunnen det det alltid dreier seg om når man skal kjøpe gaver. Å ikke kjøpe noe man selv synes er fint, men noe som mottageren synes er fint, og som h*n virkelig ønsker seg!

Personlig kan jeg ikke helt se for meg en voksen mann sitte med en gravert dåpsattestholder og innerst inne synes det er en fin ting å eie... Med mindre han var homse kanskje. (Og dette er ingen dissing av menn eller homser!)

Gjest Piper
Skrevet
Ja, jeg anser da vitterlig en bryllupsgave der man får slikt stygt hylster til vigselsattesten for en gave til OSS, ikke til et evt fremtidig barn. Call me crazy.

Snakket jeg om et bryllup? Hjelpe meg, kan enkelte lære seg å lese :frustrert: dåp, dåpsbarn, har da virkelig ikke noe med bryllup å gjøre, eller?

Så nå kan du få lov til å lese mitt innlegg igjen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...