Gå til innhold

Hylster til dåpsattest ol

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Har sett at man nå får kjøpt hylster til dåpsattest og vigselsattest, som man kan inngravere og ha på peishyllen så det kan samle støv. I tillegg fins det bokser til melketenner, hårlokk osv.

At folk vil spare på avfalte deler av kroppen (kjenner noen som har del av navlestrengen i album!) er jo en sak, men å stille det ut?! Det skjønner jeg meg ikke på.

Og folk kan jo alltids kjøpe seg slikt skrot, men å gi det bort i GAVE? Da skal man være riiiimelig sikker på at det er noe som vil falle i sam, for å si det sånn.

Videoannonse
Annonse
Gjest Piper
Skrevet

Vel alle har heldigvis ikke samme syn på de tingene som du har, og det er derfor de selger som bare det av de tingene. Om den første tannen og hårlokken ligger i en eske, hvordan ligger den da på utstilling? Det er jo boksen som er på utstilling, for tannen eller hårlokken ser du ikke før du løfter opp lokket.

En kan jo diskutere hva osm kan samle støv da, og da vil jeg gjerne ta for meg alle bildene folk har på veggen. Fy søren for en støvmagnet, men de fleste velger jo å ha bilder på veggene, eller?

Behøver man egentlig forstå alt alle andre velger å gjøre?

Gjest Gjest
Skrevet

Noe av det styggeste ejg vet. Selv har jeg ikke behov for å stille ut noen av delene til beskuelse, og er ikke akkurat de flotteste pyntegjenstandene jeg har sett...

Gjest Chica
Skrevet

Jeg har kjøpt sånt til folk som ønsker seg det - men håper virkelig at jeg aldri får noe sånt i gave!

Skrevet

Hehehe - Enig!

Er det rart folk opplever å ha dårlig råd, om de driver på og kjøper slikt unyttig dill? Personlig synes jeg det er synd at produktutviklere kun utvikler nye produkter av økonomiske hensyn. Men bevares, det er sikkert mange forbrukere som har oppdaget at de "bare MÅ ha" slike (dyre) dingser. Dem om det.

Skrevet

Noe av det styggeste og mest unyttige jeg kan tenke meg!

Jeg jobbet i gullsmedbutikk et år, og gremmet meg hver gang noen kjøpte slike ting i gave. Særlig hvis de bestilte gravering i samme slengen, da er det jo umulig å bytte.

Skrevet

utrolig "useless" å få.

Tror jeg skal bytte det jeg fikk(minførste tann og hårlokk bokser)

Det fjerneste er vel den sølv anda man får kjøpt,hva skal man med den da??????

Gjest Gjest
Skrevet

Sølvanden er jo en spareand? Den er fin synes jeg. Men alt det andre er bare ræl, kunne aldri tenke meg å ha sånt til mine barn.

Gjest gjest1
Skrevet

Har ikke sans for disse hylsterene til dåps- og vigselsattester.

Jeg har kjøpt det i gave til en venninne som ønsket seg det, men håper at jeg aldri får noe slikt selv. Skrekken må jo være å få noe slikt noe, ferdig gravert. Jeg kommer aldri til å ha noe slikt fremme, men det er jo litt dumt når en har fått en så dyr gave og så skal den bare havne innerst i et skap.

Skrevet

Jeg er enige med dere. Vi fikk en sånn dåpattest/fødselsattest holder til dåpen av sønnen vår og de er jo faktisk litt praktiske. For ellers hadde jo attesten bare havnet i en skuff likevel.

Men sånt for første hårlokk/tann kan jeg styre meg for.

Skrevet

Dette høres ut som enda et tilskudd til "søppelhaugen" av ting folk er villige til å betale for. Utrolig. Noen ganger tror jeg folk rett og slett har for mye penger til sitt eget beste.

Gjest Piper
Skrevet

Om foreldrene ikke liker det, skal barna automatisk ikke like det? En dåpsgave er jo til barnet, så hvorfor er det da foreldrene som skal bestemme om barnet vil eller ikke vil like det?

Og til dere som skriver at dere ikke håper DERE får det i gave, unnskyld meg men er det ikke barnet som får det i gave? Eller anser dere en dåpsgave som gave til foreldrene?

Gjest Gjest
Skrevet
Dette høres ut som enda et tilskudd til "søppelhaugen" av ting folk er villige til å betale for. Utrolig. Noen ganger tror jeg folk rett og slett har for mye penger til sitt eget beste.

For mye penger og for lite tilfredshet i livet fører til at folk bruker mye tid på å kjøpe seg produkter uten verdi. Går på Nille og kjøper seg lykke. :ler:
Skrevet

Vi har lagt dåpsattestene i arkivet, men har fått et innrammet bilde med navnt på barn og faddere fra kirken. Dette har vi hengt opp på minsten sitt soverom.

...har ikke sansen for dåpsattestruller.... de kommer bare til å samle støv senere... Hvem gidder vel ha de rullene stående fremme år etter år?

Gjest Gjesta
Skrevet

Sånne type papirer syns jeg det er praktisk å ha i hjemmearkivet. Hadde noen her fått et sånt hylster hadde jeg ikke puttet attesten inni. Vet heller ikke hvor jeg skulle plassert et slikt hylster. Har et par av de "første tann/første hårlokk"-eskene. De står i et skap. (uten tenner/hårlokker oppi).

Men; veldig greit å gi til de som ønsker seg dette. Er ikke så lett å finne bra gaver.

Gjest Gjesta
Skrevet

Har aldri likt de til hårlokk, men tanneskene er fyllt opp her i huset, med dato for den dagen den første tannen falt gravert på lokket. Vi ønsket oss dåpsattetsholder men fikk det aldri. Heldigvis fikk vi til bryllupet vårt :)

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg er enige med dere. Vi fikk en sånn dåpattest/fødselsattest holder til dåpen av sønnen vår og de er jo faktisk litt praktiske. For ellers hadde jo attesten bare havnet i en skuff likevel.

Og so what om den havner i en skuff? Det er et papir!! Om det betyr så inderlig mye, så kan man jo ramme det pent inn og henge på veggen. Praktisk??

Gjest Gjest
Skrevet

Det fjerneste er vel den sølv anda man får kjøpt,hva skal man med den da??????

Det er jo en sparebøsse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...