Gå til innhold

Spyr magesyre…

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tro kan som kjent flytte fjell. Var dette min kropp, så hadde jeg løpt til lege og fått sjekket magnesium innholdet i en blodprøve. 

Anonymkode: bbc1e...612

Noen kan være sensitive til hvorvidt de ligger i nedre eller øvre del. Som nevnt lå mitt nivå helt i nedre del, omtalt som normalt. Som nevnt var det også helt tilfeldig at jeg fant ut magnesium sin rolle på magesyre og fordøyelse. Jeg tok det for søvn, og ante ikke effekten det skulle ha på GERD symptomer og å spy magesyre. 

Når TS har så mye problemer så er det verdt å diskutere det med legen, og vurdere selv om hun ønsker å teste det ut. Jeg deler min erfaring, bare google stomach acid og magnesium selv. Og har TS mye diare som følge av magesyre, så er det ekstra viktig å ha fokus på elektrolytter. 

Anonymkode: 8e767...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg startet selv på Somac, som ikke hjalp noe særlig, men med Nexium hjalp det etter bare noen dager. Jeg merker kjapt om jeg glemmer å ta den da… pleier å ta om morgenen, så er helt «ødelagt» på ettermiddag om den ikke er tatt, da tar jeg, så får jeg i det minste sove uten halsbrannen. 

Anonymkode: 74e93...fca

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Ja, de finner ikke ut noe mer, men er jo åpenbart noe som ikke stemmer:(

Anonymkode: e73d4...9ca

Nå lyver du, du sa jo i den forrige tråden at de sa hva det var.

Anonymkode: d98e3...fe9

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Spiser litt brød og drikker masse vann, mwn magesyre som kommer opp.

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Nei, det er jo det som skjer!!

Har du mat i magen så er det fysisk umulig jo at det ikke kommer opp igjen når du kaster opp.

Anonymkode: e7a4e...211

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Alle har det sånn innimellom. Ta deg sammen og oppfør deg som et voksent menneske

Anonymkode: c29df...e09

For ett forbanna drittsvar av deg!! Blir helt sjokkert eller faktisk ikke lenger her inne. Ts er redd,uansett om det er fysisk eller psykisk.  Da hjelper det ikke at en som deg ber de ta seg sammen. 

Anonymkode: 1fb36...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du bruker ikke tilfeldigvis cannabis? Det kan gi slike symptomer. 

Anonymkode: f7695...db5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.12.2024 den 2.28):

Spis masse lovehearts. De laget et skumlokk på magesyren.

Anonymkode: 89333...33c

Jeg trodde at jeg var syk i hodet som gjorde dette. Godt at jeg ikke er den eneste. Ett par lovehearts når man har halsbrann fikser det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen stressmomenter i livet ditt for tiden? Noe som påvirker psyken negativt?

Jeg har hatt noen perioder fra sent i tenårene til tidlig i tyveårene, der jeg kasta opp magesyre hver morgen, til en sånn grad at mamma lurte på om jeg var gravid. Da jeg mange år senere fikk en angstdiagnose og begynte å nøste opp i ting forsto jeg hvorfor jeg var plaga med den oppkasten. Den gikk hånd i hånd med et par forhold som ikke var bra for meg, og da forholdene tok slutt var det som å skru av en bryter på oppkast.

Håper du finner ut av det 💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

C8H10N4O2 skrev (2 timer siden):

Har du noen stressmomenter i livet ditt for tiden? Noe som påvirker psyken negativt?

Jeg har hatt noen perioder fra sent i tenårene til tidlig i tyveårene, der jeg kasta opp magesyre hver morgen, til en sånn grad at mamma lurte på om jeg var gravid. Da jeg mange år senere fikk en angstdiagnose og begynte å nøste opp i ting forsto jeg hvorfor jeg var plaga med den oppkasten. Den gikk hånd i hånd med et par forhold som ikke var bra for meg, og da forholdene tok slutt var det som å skru av en bryter på oppkast.

Håper du finner ut av det 💜

Lever et liv med daglig angst og depresjoner. Ee uføre pga det:(

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å prøve Reddit i steden for KG. Der er det mange som sliter med det samme, og mer hjelp og forståelse å få.

Anonymkode: 30005...ad4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...