AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #1 Del Skrevet 21. desember 2024 Kan du isåfall fortelle litt om hva slags symptomer du hadde, hvor lang tid du gikk med det før det ble oppdaget, undersøkelser og behandlinger? Jeg vet at jeg kan lese om typiske symptomer på nett men, siden det er så forskjellig fra person til person, så er jeg interessert i ekte menneskers erfaringer og ikke generelt fagstoff. På forhånd takk. Anonymkode: f29f8...f64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #2 Del Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kan du isåfall fortelle litt om hva slags symptomer du hadde, hvor lang tid du gikk med det før det ble oppdaget, undersøkelser og behandlinger? Jeg vet at jeg kan lese om typiske symptomer på nett men, siden det er så forskjellig fra person til person, så er jeg interessert i ekte menneskers erfaringer og ikke generelt fagstoff. På forhånd takk. Anonymkode: f29f8...f64 Magesår påvises ved å ta en vevsprøve under gastroskopi. Har tatt vevsprøve pga mistanke men hadde ikke magesår. Oppblåsthet, vektnedgang, smerter og kvalme var mine sympt. Vet du får en litt omfattende pillekur om du får det påvist. Magetilstander er ganske like hverandre så sympt er ofte de samme uansett hvilke ting du sliter med i magen. Anonymkode: 8bbdb...c65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #3 Del Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Magesår påvises ved å ta en vevsprøve under gastroskopi. Har tatt vevsprøve pga mistanke men hadde ikke magesår. Oppblåsthet, vektnedgang, smerter og kvalme var mine sympt. Vet du får en litt omfattende pillekur om du får det påvist. Magetilstander er ganske like hverandre så sympt er ofte de samme uansett hvilke ting du sliter med i magen. Anonymkode: 8bbdb...c65 Takk for svar. Hva slags magelidelse viste det seg at du hadde? Anonymkode: f29f8...f64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #4 Del Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Takk for svar. Hva slags magelidelse viste det seg at du hadde? Anonymkode: f29f8...f64 Funksjonelt dvs jeg har dysautonomi -går også utover fordøyelse. Det autonome nervesystemet fungerer ikke optimalt. Anonymkode: 8bbdb...c65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #5 Del Skrevet 21. desember 2024 I starten kan det best beskrives som en sult jeg aldri klarte å stille. Seinere, da det ble blødende, hadde jeg ingen sjanse til å spise, det var så smertefullt. Kvalme, kaffegrutliknende oppkast, svart, blodig avføring. Fra første konsultasjon med fastlege til magesår ble konstatert på gastroskopi tok det 2 1/2 måned. Anonymkode: d89e6...cbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #6 Del Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): I starten kan det best beskrives som en sult jeg aldri klarte å stille. Seinere, da det ble blødende, hadde jeg ingen sjanse til å spise, det var så smertefullt. Kvalme, kaffegrutliknende oppkast, svart, blodig avføring. Fra første konsultasjon med fastlege til magesår ble konstatert på gastroskopi tok det 2 1/2 måned. Anonymkode: d89e6...cbc Takk for svar. Opplevde du også svie og smerte under bryst og bakover mot ryggen? Og eller halsbrann? Anonymkode: f29f8...f64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #7 Del Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Takk for svar. Opplevde du også svie og smerte under bryst og bakover mot ryggen? Og eller halsbrann? Anonymkode: f29f8...f64 Sterk smerte mot ryggen, ja. Spesielt mye halsbrann hadde jeg ikke, spesielt ikke senere i forløpet. Anonymkode: d89e6...cbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #8 Del Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sterk smerte mot ryggen, ja. Spesielt mye halsbrann hadde jeg ikke, spesielt ikke senere i forløpet. Anonymkode: d89e6...cbc Ok. Igjen tusen takk for svar. Tror kanskje jeg har fått det. Skal til legen 2 januar. En liten ting til hvis jeg kan spørre, var det helt jævlig å ta gastroskopi?? Anonymkode: f29f8...f64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #9 Del Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ok. Igjen tusen takk for svar. Tror kanskje jeg har fått det. Skal til legen 2 januar. En liten ting til hvis jeg kan spørre, var det helt jævlig å ta gastroskopi?? Anonymkode: f29f8...f64 Jeg grudde meg fryktelig, men på det tidspunktet var jeg så dårlig at jeg hadde omtrent gjort hva som helst for å bli bedre. Fikk beroligende da, og da ble det på en måte sånn "dette er ikke noe behagelig, men det bryr jeg meg ikke noe om..." Det var fort overstått, da. Lykke til! Anonymkode: d89e6...cbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #10 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Jeg grudde meg fryktelig, men på det tidspunktet var jeg så dårlig at jeg hadde omtrent gjort hva som helst for å bli bedre. Fikk beroligende da, og da ble det på en måte sånn "dette er ikke noe behagelig, men det bryr jeg meg ikke noe om..." Det var fort overstått, da. Lykke til! Anonymkode: d89e6...cbc Tusen takk ❤️ Anonymkode: f29f8...f64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå