Gå til innhold

mal for giro i Excel?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

jeg skal skrive noen fakturaer og lurer på om det finnes en mal for giro i Excel eller liknende? Altså at det jeg fyller ut automatisk vil "passe inn" i en sånn gul giro ?

På forhånd takk for svar - det ville redde kvelden min her:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke det finnes noen ferdig mal. Men du kan jo lage din egen mal, og plotte inn hvor du vil at hva skal dukke opp. Flytt på ord og tall i forskjellige celler, og gjør forhåndsvisning for å se hvordan det blir.

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Takk for svar. Jeg synes bare det er så kjedelig å lage sånne oppsett... hehe, så jeg hadde håp om at det skulle finnes noe ferdig. Men pytt, egentlig har jeg god tid, bortsett fra at jeg trenger penger:-) Så det er vel kanskje bare å bite i det sure eplet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste godtar hvite giroer nå til dags.

Det er ikke alltid nødvendig med gul giro nederst, bare du tar med alle opplysningene i headingen og sånt.

Spørs kanskje litt på hvem du skal sende den til også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Takk for svar fra deg også:-) Ja, egentlig tror jeg de jeg sender til godtar det meste, så lenge jeg har med alle opplysninger... Men ettersom de er et ganske stort og seriøst selskap og jeg er en liten tass som får oppdrag av dem, har jeg lyst til å framstå som litt "proff" jeg også.. Hehe. Selv om det ikke er regnskapsavdelinga der jeg ellers har med å gjøre...Men det er vel flere måte å virke proff på - det viktigste i denne sammenhengen er vel å sende en ryddig faktura/giro med rette opplysninger på:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig ser det vel nesten profrfere ut med en hvit faktura.

Det er lenge siden gult var kuult ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Annonse

Gjest Gjest

Det finnes et program som du kan bruke, det er giro-program fra datag.

http://www.datag.no/

Det er en gratis demo der, som fungerer helt normalt, eneste begrensning er antall medlemmer og slikt du legger inn. Jeg bruker dette, og velger liste, som jeg lager i Notepad. Skriv Navn, adresse og slikt med komma mellom, så kan du flette utskrift til flere. Det er enkelt å bruke, bare bruk hjelpefilen. Det kan hende du må justere marg for å få teksten til å treffe akkurat, dette på grunn av skriveren din. Anbefales. Det heter Alphareg Giroprogram.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke funnet noe til Mac, men søk på f.eks. kvasir etter fakturamal, så finner du kanskje noe. :)

Jeg gjorde det, men har ikke tatt vare på linken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...