AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Del Skrevet 3 timer siden Hei. Jeg venter en baby i mars. Og har begynt å kjøpe inn litt klær. Men lurer på hvor mye av hver str jeg bør ha? Jeg har sett flere tråder om dette og lister på nett med antall Babyklær men jeg skjønner aldri om di mener hver str. Liksom bør jeg ha like mye i hver str eller er det noen str babyen ofte bruker lengre tid og derfor trenger mer av? Jeg tenker for sikkerhetsskyld 12 ulike outfits + 4 pysjamaser og 2 - 4 ekstra bodyer (+ noe ekstra sokker). hver eneste størrelse fra 50 - 74. Og kanskje 15 outfits, 6 pysjamaser og 5 - 6 ekstra bodyer i str 80 da barnet sikkert skiftes mer på og blir skittent under krabbene på gulvet og måltider. + at hen da sikkert passer størrelsen litt lenger så da trenger jeg vel mer? Setter pris på svar. (PS jeg vil heller ha 1 - 3 outfits mer en han trenger en litt for lite😅) Anonymkode: 2fb95...c71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Del Skrevet 2 timer siden Husk at du nok vil få litt klær i gave, og at butikkene er åpne etter fødsel og. Klespakker på finn og tise er supert, spesielt til nyfødt, de klærne rekker man ikke å slite ut. Det er vanskelig å vite på forhånd hvilke klær du kommer til å like, og hvilke størrelse baby bruker på sommer og vinter. Min baby kan ikke ha ull på huden, så de klærne var helt bortkastet for vår del. I starten gikk det mest i omslagsbody, kan ikke si at jeg planla så mange outfits 😅 Vi trengte flest skift i starten, da var det ofte bleielekkasjer og litt gulp. Antall kommer jo an på hvor ofte du vil vaske klær, men de bruker jo ikke så lang tid på å tørke. De fleste ender opp med alt for mye klær! Anonymkode: 2c255...b09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Del Skrevet 2 timer siden Hva mener du med "outfit" og hvis body inngår i dette, hvorfor skal du ha 12 stk av det og så i tillegg 2-4 ekstra? Husk at butikkene ikke stenger etter du har født. Man får også i dagens samfunn bestilt klær som kommer direkte hjem i postkassen, så du trenger ikke handle klær til hele barnets første leveår før barnet er født Det kan også hende du får mye klær i gaver og arv. Jeg har en gutt som fortsatt bruker strl 44 (han er prematur) og vi har 6 bodyer, 4 bukser og 2 pysjamasdresser. Har også en tynn ulldress og en ullbukse. Det er mer enn nok for oss. Vi har vaskemaskin og tørketrommel hjemme, så det er uproblematisk å hive på en vask med noen dagers mellomrom. Har alt i lyse farger slik at alt kan vaskes samtidig. Så lenge han ikke får typ tiss eller gulp på klærne, bruker vi det samme i flere dager. Han blir ikke akkurat skitten. Han kan også bruke samme klær både på dag og på natt, men det er fint for han med ull på natta siden det er litt kaldere på soverommet, men hvis vi bruker bomull tar vi bare på han et ullpledd under dyna Ellers har vi rundt 8 sett klær i strl 50 og 56, og så kjøper vi i strl 62 og oppover når vi kommer dit. Anonymkode: 47580...4c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26 minutter siden #4 Del Skrevet 26 minutter siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg tenker for sikkerhetsskyld 12 ulike outfits + 4 pysjamaser og 2 - 4 ekstra bodyer (+ noe ekstra sokker). hver eneste størrelse fra 50 - 74. Og kanskje 15 outfits, 6 pysjamaser og 5 - 6 ekstra bodyer i str 80 da barnet sikkert skiftes mer på og blir skittent under krabbene på gulvet og måltider. + at hen da sikkert passer størrelsen litt lenger så da trenger jeg vel mer? Dette høres helt enormt mye ut. Vi har bare kjøpt inn i str 56 og 62, og vi har 4-5 bodyer, 4-5 pysjer, et par bukser og et par sparkebukser/dresser i hver av de to str. Alle bodyene kan jo brukes med alle buksene. Vi har det aller meste i tynn ull/silke-kombinasjon. Vi får antagelig litt klær fra venner/familie i tillegg. Hvis vi skulle trenge str 50 eller mindre, så skaffer vi det ved behov. Anonymkode: 8aa55...bc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå