Gå til innhold

Pryd`s dagbok: "Sofies verden"


*Pryd*

Anbefalte innlegg

Hei, hei!

Jeg åpner med dette en dagbok her på KG.

:velkommen:

Jeg er altså ei jente på 24 år med samboer og en herlig datter på 15 måneder. Akk så klisjeaktig dette ble da gitt.... :sprettoy:

Vi bor i en ikke altfor romslig leilighet på 70 kvadrat som vi eier, flere timer i uken drømmer jeg om å kjøpe noe større. Vi håper å få til det innen et år.

Ellers jobber jeg i staten, det er trygt og godt og trivelig, men langt fra fett betalt. Min samboer jobber i privat sektor, men også med en heller laber inntekt.

:icon_surprised: :overrasket::roll: Huff kanskje jeg er opptatt av karriere og penger, huff jeg er vel det, litt kanskje.

Ellers så vet jeg ikke så mye hva jeg skal skrive sånn med en gang jeg.

I dag hadde vi en rolig start i heimen da verken jeg eller sambo skulle på jobb før 9. I dag hadde klassen omvisning på gamlejobben, så jeg følte meg som hjemme. Så deilig å se de kjente fjesene igjen. Snuppa var et troll fra jeg hentet henne i 2 tida, til hun sovnet nå halv åtte. 2-3 ukers sykdom har satt sine spor i form av bortskjemthet. Men jammen heller litt trolling enn syk snuppe

:smilbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for svar Spidergirl og Malina! :klem:

Etter at kråkebolla startet på astmamedisiner har hun blitt en helt annen jente. Jeg hadde nesten glemt hvordan det var å ha en frisk og opplagt unge i hus, og jeg skjønner nå hvor syk hun har vært :tristbla:

Det er så deilig at vi ble tatt på alvor hos spesialisten :tommel:

Jeg merker at humøret mitt og tiltakslysten har bedret seg betraktelig for min egen del også. Tror det kanskje at de lysere morgenene virker inn :briller:

Ikke til å stikke under en stol at det drøye siste året har vært tungt og trist, en tid som skulle vært så fin og harmonisk. Permisjon, hjemmegåing, nytt bosted, nye familiesituasjon, alvorlig tillitsbrudd, alvorlig sykdom i familien har ikke slått ut positivt for meg.

Håper denne dagboken kan være litt terapi, for jeg er unektelig i riktig retning :tommelsmil:

Takk til alle som stikker innom mine selvmedlindene skriblerier :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ahhhhh, i går ankom jeg og samboeren moderlandet etter et 4 dagers langt opphold i England. Det har virkelig vært deilig med et avbrekk i senvinterhverdagen. Det ble masse shopping, pub med tilhørende øl. Deilig. Vi ble riktig så gode venner med stampuben til sambo`s søster. En romslig pub, med litt moderne interiør og flere ildsteder.

Vi savnet faktisk ikke lille kråkebolla heller så mye, vi hadde ikke tid til det. Hun hadde storkost seg, det tok faktisk litt tid før hun skjønte det var oss, da vi kom for å hente henne. Fikk en aldri så liten klump i halsen. Da hun etter en liten stund forsto det var oss, fikk hun det plutselig travelt. Hun småløp ut i gangen, ga beskjed om at cherroxene skulle på, og begynte å vinke "hadet" til bestemoren sin. :ler:

Ellers så har hun nok hatt gode dager med mye oppmerksomhet, hun er veldig til å teste grenser om dagen, og jeg har ikke tall hvor mange krokodilletårer som blir felt i løpet av en dag. Så lenge jeg og sambo er opplagt går det veldig bra, det er nesten litt morsomt noen ganger å se hvor mye vilje hun har i sitt bestemte sinn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Puh, lenge siden jeg har oppdatert nå gitt.

Med kråka er alt vel, hun spiser, prater og utforsker verden.

Lottotallene denne uken var 9800 gram og 83 cm. Litt liten, men ikke så merkelig siden hun har vært plaget med astmaen de siste 4 månedene.

Nye ord på reportoaret er kutt ut (utt ut), nei, namnam, pippip, bebbi etc....

Morsomt at hun hermer etter sin mor og sier utt ut.

Hun har heldigvis roa seg litt med å teste grenser, tror hun har skjønt at hun stort sett ikke kommer så langt med det.

Ellers har vi solgt leiligheten nå og kjøpt nytt (gammelt) hus, som jeg gleder meg til å flytte til. Vi får uteplass, juhu!

Nei får prøve å skrive litt mer en annen dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...