Nicky B Skrevet 3. mars 2006 #22 Skrevet 3. mars 2006 Jeg ville lest boka di på grunn av tittelen alene. (Mye bedre tittel enn "klamme laken i Acapulco" som var en tittel på en fiktiv bok jeg ville skrive en gang i min prepubertale periode og noe _vel_ inspirert av dårlige Harlequin romaner. )
Gjest LoisLane Skrevet 3. mars 2006 #24 Skrevet 3. mars 2006 Appleberry er ingenting det er bare Apple og berry satt sammen. Et oppdiktet ord. ← Det er et rart ord og bør få en forklaring, synes jeg. Men jeg liker det!
Gjest Markus i Oslo Skrevet 3. mars 2006 #25 Skrevet 3. mars 2006 Nei, jeg synes ikke det er en bra tittel. Appleberry blir litt selvmotsigende i mit hode, omtrent som neonmørke eller reduksjonsøkning.
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2006 #26 Skrevet 3. mars 2006 vet ikke helt, likte ordet appleberry, men hva er det? hvis det har noe med epler å gjøre ville jeg heller brukt et engelsk navn på en eplesort, som f.eks Ginger Gold, Red Delicious, Golden Delicious, Pink Lady, Royal Gala etc. helst en eplesort som eksisterte på midten av 1800 tallet da...
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2006 #27 Skrevet 3. mars 2006 jeg likte forresten ordet, ville blitt nysgjerrig på boken med den tittelen.
Gjest King James Skrevet 3. mars 2006 #28 Skrevet 3. mars 2006 Appleberry har ingenting med epler og gjøre.
Gjest Gjesta Skrevet 3. mars 2006 #29 Skrevet 3. mars 2006 (endret) Det klinger bra. Ser for meg en liten,koselig by med få innbyggere og en skikkelig romlemantisk historie om Tristan og Eva som forelsker seg under trærne i Appleberry fields og mater hverandre med moreller til langt på natt *sukk* Men kjenner jeg deg riktig er det vel neppe en romlemantisk historie du skal skrive Tittelen er fin den, gå for den Og som gjest over her sier; jeg hadde nok blitt nysgjerrig på boka. Endret 3. mars 2006 av ~Alwa~
Gjest King James Skrevet 3. mars 2006 #30 Skrevet 3. mars 2006 Appleberry har ingenting med epler og gjøre. Appleberry Fields er navnet på Eiendommen til til Hoved personene. Så det er det appleberry er en eiendom.
Gjest LoisLane Skrevet 3. mars 2006 #31 Skrevet 3. mars 2006 Appleberry har ingenting med epler og gjøre. Appleberry Fields er navnet på Eiendommen til til Hoved personene. Så det er det appleberry er en eiendom. ← Alle navn har jo en opprinnelse. Du bør nok ha tenkt igjennom hvordan navnet har oppstått - når det er såpass spesielt.
Gjest gjest1 Skrevet 3. mars 2006 #32 Skrevet 3. mars 2006 (endret) Appleberry Farm Endret 3. mars 2006 av Rosin
Gjest King James Skrevet 3. mars 2006 #33 Skrevet 3. mars 2006 (endret) Men kjenner jeg deg riktig er det vel neppe en romlemantisk historie du skal skrive ← Romantisk historie.. Nei det blir det ikke. Når kokkosboller begynner og snø oppover da skal jeg skrive en romantisk historie. Opprinelsen til Appleberry har jeg avgjort. Og hvordan eiendommen fikk navnet har jeg i hode. Endret 3. mars 2006 av King James
Gjest LoisLane Skrevet 3. mars 2006 #34 Skrevet 3. mars 2006 Kommer ikke inn der, jeg. Er det et fysisk sted?
Gjest gjest1 Skrevet 3. mars 2006 #35 Skrevet 3. mars 2006 Har rettet opp linken, var litt for mye http...
Gjest LoisLane Skrevet 4. mars 2006 #36 Skrevet 4. mars 2006 Romantisk historie.. Nei det blir det ikke. Når kokkosboller begynner og snø oppover da skal jeg skrive en romantisk historie. Opprinelsen til Appleberry har jeg avgjort. Og hvordan eiendommen fikk navnet har jeg i hode. ← Bra! Men jeg får romantiske vibber av navnet, bare så du vet det! Kom meg inn nå, Rosin. Sjekk events!
Gjest King James Skrevet 4. mars 2006 #37 Skrevet 4. mars 2006 Hva er det som skal vere romantisk med navnet Appleberry Fields ?
Gjest Gjesta Skrevet 4. mars 2006 #38 Skrevet 4. mars 2006 Bra! Men jeg får romantiske vibber av navnet, bare så du vet det! Jepp, det får jeg også,men jeg klarer ikke helt sette fingeren på hva det er. Det er bare noe søtt og gosselig over navnet
nostalgia Skrevet 4. mars 2006 #39 Skrevet 4. mars 2006 Jeg synes det er en vakker tittel... eller sammensetting av ord om du vil. Mer enn det er jo umulig å si, så lenge man ikke har lest boken. Tror jeg ville holdt på tittelen som en arbeidstittel, og så vurdert til slutt om det er den riktige, det vil du nok vite selv da. Skal du skrive på norsk? Jeg får også lette romantiske assossiasjoner av tittelen... men det behøver jo ikke å bety noen ting... Bruk den tittelen som føles rett for deg, du Og lykke til med skrivingen!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå