Gå til innhold

Deprimert, eller?…

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, 

jeg er student og er snart ferdig med bachelor. Jeg synes dette semesteret/året har vært beinhardt! Uten tvil. Jeg har lest meg «ihjel» typ 9-12 timer hver dag, fordi vi nå ble testa i alt vi har lært siste to åra. Vi kunne med andre ord få hva som helst… jeg har sovet, lest, trent, jobba, sovet, og sånn har regla gått siste halvår. Jeg har stått opp kl 07 og lagt meg 23/00:00 hver dag. Dagene har vært blytunge. Siste ukene har jeg såvidt fått sove pga hjertebank og urolig tanker.

Nå nåe jeg skulle opp til muntlig eksamen var jeg så sliten og nervøs at jeg skalv og holdt på å gråte før jeg skulle inn. Denne eksamen betydde mye for meg. Jeg tok meg sammen under utføring av muntlig, og fikk A. Når jeg fikk den knakk jeg sammen. Gråt og skalv på nytt. Det rare er bare at jeg kanskje tenkte dette var gledestårer, men nå begynner jeg å tro at jeg gråt fordi jeg brukt opp mitt aller siste og egentlig er blitt deprimert. Jeg ble selvsagt glad i øyeblikket, men det gikk utrolig fort over og jeg klarer ikke glede meg over karakteren. Jeg føler meg «tom» og trist. Jeg gruer meg til oppstart av nytt semester og finner ingen ro. Jeg vet ikke hvordan å finne den. Jeg spiser sunt og trener. Jeg blir gratulert av de som spør hvordan eksamen gikk, men jeg føler ikke den gleden de viser meg og det føles direkte jævlig. Jeg burde jo glede meg når noe så viktig for meg gikk så bra.. Innsatsen min lønte seg, men jeg heller nesten sur på meg selv for denne reaksjonen. Jeg vil egentlig bare gråte og følt det sånn i 3 dager nå… hva skjer med meg? Kan det være et tegn på depresjon? Er jeg utbrent? Har jeg truffet veggen? Eller…? Jeg kjenner bare at jeg ikke liker denne følelsen som sitter igjen i kroppen min, og jeg gruer meg skikkelig til studiestart igjen.  

Anonymkode: da0aa...016

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Alle har sånne perioder i livet. Som regel går det over. Kroppen din er sliten og har ikke overskudd til å føle masse glede. Hvil deg godt i ferien, så ser nok alt mye lysere ut på nyåret. 

Anonymkode: bd5ac...e12

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...