Gå til innhold

undermals fremgang

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Godkjenningen mottatt, så i går lastet jeg opp, og forsøksvis synkroniserte, sangteksten til Save Me.

I mellomtiden har jeg begynt å mikse Still Alive. Fort sliten i ørene, enda jeg passer på å stille volumet lavt i hodetelefonene.

Jeg har tre vokalvariasjoner å velge mellom.

En liten stemme sier to ting: Overfør hele miksen (med ferdig/gammelt vokalvalg) på nytt (fra Roland til Presonus).

Eller:

Overfør hver kanal for seg, og miks fra bunnen. :gråter: 

Det er spesielt en gitar til venstre som blir irriterende etter hvert, og som er vanskelig å gjøre noe med når kompet er overført sammen. Nå har jeg pause, og kanskje er jeg mindre kritisk når jeg møter musikken med friske ører.

Det er begrenset hva man kan få til i mastringen.

Egentlig skulle jeg bare overføre alt som det var, og sende til mastring. Men så måtte jeg begynne å rote og justere ... 

- - -

Da har jeg synkronisert teksten til Do That For Me også. I går rev jeg meg desperat i håret over å ikke skjønne Musixmatch Pros system (før jeg fant beskrivelsen av fremgangsmåten) + at noe nok hadde hengt seg opp. I dag? Lett som en plett. Riktignok forsøkte den å si at sangen ikke var tilgjengelig på Spotify, men etter litt hosting og dytting, fant den ut av det. Artig når det tekniske virker!

Endret av undermal
Tilføyelser. Lager ikke ny post samme dag, er tanken.
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da ser jeg at teksten til Save Me er å finne på Spotify. Ikke helt stødig i synkroniseringen, og det skjønner jeg ikke, for jeg mener at den ble det fra min hånd, iallfall?

Ny lytting til Still Alive i studio. Gitaren til venstre er helt grei(??). Men i dag er det vokalen/koring. Har flere muligheter, og har vel igrunnen bestemt meg. Men skal lytte i morgen med friske ører. Det er en kantete/rotete/piggete(?) låt, og vokalen reflekterer det. Jeg tenkte først "jeg kjører ukomplisert", men da hørtes det kjedelig ut. Jeg er ikke rede til å kjøre den fullt ut rotete vokalen.

Lytter mer i morgen.  

Skrevet (endret)

Har tatt en økt i studio. (Still Alive)

Løst(?) vokalstart (toner inn). Kopiert inn koring her og der. Justert volum her og der. Gjenstår noe på siste to(?) refreng. Plutselig blir den dype stemmen så høy? Orket ikke mere nå, men mulig det blir en økt til senere.

Ser at teksten til Do That For Me har kommet på Spotify. Har ikke sjekket synkroniseringen ennå. Ører slitne.

Gitaren til venste helt ok :vetikke:  Mulig det var fordi jeg fokuserte intenst på panoreringen at jeg ved 14. gjennomhøring fikk overdose.

- - -

Mere Still Alive:

Har justert mere korvolum. 

Funderer på å klippe vekk siste to originale tekstlinjer på siste refreng, og erstatte med et par andre.

Endret av undermal
2. økt
Skrevet

Ny økt i studio. Still Alive

Har fjernet endel tekst. Vet ikke om jeg er ferdig.

Har også justert 2. vers-vokal. Tror denne sitter.

Har funnet et bilde til å laste opp sammen med låten. Tar kontakt med fotograf. Men nå tar jeg helg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...