Uytiokjh Skrevet 17. desember 2024 #1 Skrevet 17. desember 2024 Jeg fikk en rotbehandling for 10+ år siden, som det gikk betennelse i i starten av 2023. I november 2023 ble det foretatt rotspissamputasjon og i april 2024 ble tannen trukket da roten hadde knekt. Jeg merker fortsatt et mer eller mindre konstant ubehag i området. Det er ikke smertefullt som sådan, men føles ikke godt/riktig. Har vært hos “vanlig” tannlege to ganger for å få det sjekket og også én gang hos spesialtannlegen som stod for amputasjon og senere tanntrekkingen. De finner ikke årsaken til ubehaget og syns det ser fint ut. Jeg synes det er veldig frustrerende og holder på å bli gal. Hva kan jeg gjøre?
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #2 Skrevet 17. desember 2024 Det er ikke lov og utgi seg for helsepersonell her. Har de snakket om det kan være en nerveskade? Er det tatt bilder av der tanna var? Viktigste er om de har fått med alt av tann ut. Jeg var nemlig ute for det etter trekking av visdomstann. Tannlegen sa at alt var ok. Skifta tannlege tok flere bilder og fant tilslutt en bit av tanna fremdeles lå der. Måtte opereres av spesialist og den lille resten var innmari spiss og skapte ubehag. Da hadde jeg gått sånn noen år. Da det grodde ble alt ok. Anonymkode: a6125...34a
Uytiokjh Skrevet 17. desember 2024 Forfatter #3 Skrevet 17. desember 2024 Takk for svar. Har tatt bilder, ja. Var ikke noe å se på dem. Nerveskade har ikke vært diskutert.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #4 Skrevet 17. desember 2024 Uytiokjh skrev (1 time siden): Jeg fikk en rotbehandling for 10+ år siden, som det gikk betennelse i i starten av 2023. I november 2023 ble det foretatt rotspissamputasjon og i april 2024 ble tannen trukket da roten hadde knekt. Jeg merker fortsatt et mer eller mindre konstant ubehag i området. Det er ikke smertefullt som sådan, men føles ikke godt/riktig. Har vært hos “vanlig” tannlege to ganger for å få det sjekket og også én gang hos spesialtannlegen som stod for amputasjon og senere tanntrekkingen. De finner ikke årsaken til ubehaget og syns det ser fint ut. Jeg synes det er veldig frustrerende og holder på å bli gal. Hva kan jeg gjøre? Tannleger har ikke lov til å svare her inne, da de er helsepersonell. Hvilken tann snakker vi om/hvor i munnen? Hva har du i dag, der tannen stod? Anonymkode: 3f058...299
Uytiokjh Skrevet 17. desember 2024 Forfatter #5 Skrevet 17. desember 2024 I undermunnen, -6. Har ingenting der tannen stod foreløpig. Planlegger implantat, men vil gjerne finne årsakene til ubehaget og forhåpentlig bli kvitt det først.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #6 Skrevet 17. desember 2024 Uytiokjh skrev (9 minutter siden): I undermunnen, -6. Har ingenting der tannen stod foreløpig. Planlegger implantat, men vil gjerne finne årsakene til ubehaget og forhåpentlig bli kvitt det først. Den store jekselen? Den holder jeg på med og…. Anonymkode: 3f058...299
Uytiokjh Skrevet 17. desember 2024 Forfatter #7 Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Den store jekselen? Den holder jeg på med og…. Anonymkode: 3f058...299 Jepp. Har ikke fått visdomstenner i undermunnen, så for meg er det den nest bakerste tannen. Opplever imidlertid at ubehaget sitter mest rundt tannen foran (-5). Den har de ikke rørt ved, bortsett at snittet ved enten rotspissamputasjonen eller tanntrekkingen (evt. begge, husker ikke) også gikk ved den tannen.
Perelandra Skrevet 18. desember 2024 #8 Skrevet 18. desember 2024 Kjære trådstarter, Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. Jeg minner også om følgende regelpresisering: Sitat * Det er ikke tillatt å signere som helsepersonell/ yrkestitler innenfor helsesektoren i tråder som omhandler og samtidig gi råd om sykdom, medisinering, dosering og lignende. Dette gjelder sykepleiere, leger, psykologer, farmasøyter eller annet helsepersonell, samt personer som er under utdanning i disse yrkene. Det gjelder også brukere som med brukernavn signerer med yrkestitler innenfor helsesektoren. Skulle man være registrert med slike brukernavn vil innholdet til gjeldende bruker ha lavere terskel for sletting Med vennlig hilsen Perelandra, mod.
Fremhevede innlegg