Gå til innhold

Betennelse i bukspyttkjertel…

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mistenker at jeg har dette, men crp er fin. Hva gjør jeg videre? Har vært hos lege. 

Anonymkode: 06857...051

Skrevet

Tipper det er du som skrev tråden om avvist av 113?

Kan med nesten 100% sikkerhet si at du ikke har pankreatitt.

Anonymkode: 9dcfc...1a0

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde betennelse i bukspyttkjertelen da jeg hadde gallestein. En stein satt satt og derfor betennelse. Jeg klarte ikke å gå og lå i fosterstilling på badegulvet og kastet opp. Samboer ringte etter ambulanse, men fikk beskjed om at han måtte kjøre meg. Men dette var på natten og vi hadde en baby på 3 måneder som sov. Så en nabo kjørte meg. Crp var skyhøy. Så hvis din crp er lav så tror jeg ikke at du har betennelse 

Anonymkode: 49bde...b35

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Tipper det er du som skrev tråden om avvist av 113?

Kan med nesten 100% sikkerhet si at du ikke har pankreatitt.

Kun basert på et innlegg på kvinneguiden fra noen du aldri har møtt? Imponerende 

Anonymkode: a9cd0...7db

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Mistenker at jeg har dette, men crp er fin. Hva gjør jeg videre? Har vært hos lege. 

Anonymkode: 06857...051

Mistenker legen dette også? 
Kontakt legevakt er vel veien videre, dersom ting er endra siden legetimen

Anonymkode: 3d753...4da

Skrevet

Fikk kronisk betennelse i bukspyttkjertelen etter kroniske betennelser i galleblæra, grunna gallesteiner. 

6-7 år gikk jeg med smerter, fikk beskjed fra lege om å stresse ned og ikke "kjenne så mye etter." jeg hadde både atypiske og etter det jeg leser, veldig typiske symptomer. På den tiden røkte jeg, men har knapt smakt dråpen alkohol feks på 15 år, før den tid var det helgafest i ny og ne, så alkoholisme var ikke grunnen. 

Dette blir oppdaget tilfeldig under en annen undersøkelse, der de tok ultralyd av buken, ultralydlegen blir helt stille og spør om jeg har mye ikke har mye smerter der jeg ligger. 

Jeg var hele denne tiden overbevist om att jeg var hypokonder og ikke tålte noen ting smertemessig, men var også i full jobb under hele styret, og det var faktisk skikkelig ille til tider, så ting tyder på att jeg heller var ett supermenneske ettersom jeg gredde å bite tenna i hop å stå i det. 

Det kom seg endel etter att jeg fikk fjernet galleblæra, men helt bra blir jeg aldri. 

Anonymkode: 99ded...eaf

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kun basert på et innlegg på kvinneguiden fra noen du aldri har møtt? Imponerende 

Anonymkode: a9cd0...7db

Ja. Pga. CRP.

• Nyttig 2
Skrevet

Da jeg hadde dette var jeg fryktelig dårlig (da jeg endelig kom til lege sto det om timer før jeg ikke hadde overlevd).  Feber opp mot 42, ekstrem kvalme, sterke smerter, til slutt besvimelse, nesten koma.  Hovedgrunnen til slik betennelse er visstnok et altfor høyt alkoholforbruk, siden jeg er totalavholdende tok det litt tid før helsepersonell kom på å sjekke for dette.

Anonymkode: 21dca...bed

Skrevet

Hvis du har vært hos lege og ikke blitt bedre så må du ta kontakt med legen på nytt og fortelle det.

Anonymkode: b613d...2af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...