Thjelp Skrevet 17. desember 2024 #21 Skrevet 17. desember 2024 (endret) Ja, ca 12.30 har vi grøt med mandel. Alltid hatt på mine 33 juleaftner. ( Er ikke oppvokst med dessert) Også har vi dratt rett ut på kanefart og tur så alltid sulten igjen til ribba kl 17.00👍🏻😅 Endret 17. desember 2024 av Thjelp
Angelheart2 Skrevet 17. desember 2024 #22 Skrevet 17. desember 2024 Vi har alltid grøt med mandel på julaften, klokken 12. Dette er både jeg og mannen vant til hjemmefra. De årene mine foreldre ikke skal spise middag hos oss (annenhvert år hos meg og broren min) kommer de til grøt. Vi har ikke stor frokost denne dagen, så folk er som regel sultne. For meg så passer det veldig bra med grøt kl 12, for den er såpass "tung" at man da holder fint frem til 17:30 når middagen serveres. Lille julaften er jo som regel en "vanlig" arbeidsdag, så da har vi helt vanlig middag (ofte pasta eller noe annet litt lett), men vi har tradisjon for å spise lefse med sylte og drikke gløgg etter at juletreet er pyntet, som regel mens vi ser Grevinnen og hovmesteren. 1.juledag har vi stor julebrunsj fra omtrent ved 11-tiden og utover hele dagen 🤭
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #23 Skrevet 17. desember 2024 Har vokst opp med risengrynsgrøt som middag på lille julaften. Restene kjøles ned og blir til riskrem neste dag, spises som dessert på julaften. Anonymkode: ec2b9...794
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #24 Skrevet 17. desember 2024 Vi hadde det når jeg var liten men her i hus så det ingen av oss som er begeistret for marsipan og det er kun halvparten av oss som er begeistret for den grøten så vi pleier å ha det på lille julaften. Anonymkode: 0f074...919
Millimani Skrevet 17. desember 2024 #25 Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi hadde det når jeg var liten men her i hus så det ingen av oss som er begeistret for marsipan og det er kun halvparten av oss som er begeistret for den grøten så vi pleier å ha det på lille julaften. Anonymkode: 0f074...919 Finn en annen premie enn marsipangris 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #26 Skrevet 17. desember 2024 Min mann vokste opp med grøt på julaften, jeg vokste opp med å ha det på lille julaften. Restene ble til riskrem. Syns begge deler er helt ok, og begge deler er ganske vanlig. Anonymkode: c2b05...6f4 1
Gjest jegerrinne Skrevet 17. desember 2024 #27 Skrevet 17. desember 2024 Både jeg og mannen har vokst opp med å ha lillejulaften og sette ut grøt på trappa eller fjøset til fjøs nisse. og skogs nissen. Og dagen etter en gave fra dem.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #28 Skrevet 17. desember 2024 Vi spiser riskrem med mandel som dessert den 24. det er hakket mandel og 1 hel mandel. Den som får mandelen får ikke si noe eller vise, man må ha den i gjemt i munnen til alle har spist ferdig. Når alle er ferdig får man gjette hvem som har mandelen. Den som har mandelen får en stor sjokoladenisse. Anonymkode: bac36...d7e
PurpleTuliip Skrevet 17. desember 2024 #29 Skrevet 17. desember 2024 I min familie dropper vi grøten. Men spiser heller en enkel lunsj bestående av rundstykker og godt kjøttpålegg/julepålegg ect. Grøt metter altfor lenge, er jo nesten ikke sulten når pinnekjøttet kommer på bordet, det er jo direkte trist 😂🤭
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #30 Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi spiser risengrynsgrøt på julaften formiddag, men mandel gjemt i en av porsjonene og premie til den som får mandelen. Er dette en vanlig tradisjon? Jeg trodde det, men har nå fått en samboer som syns dette er merkelig. Har dere andre julegrøt på julaften? Anonymkode: d346a...3d5 Jeg har ikke det, men ingen i familien min er spesielt glad i det. Men kjenner mange som forsatt har det. Anonymkode: 991c6...eb1
Splittbinders Skrevet 17. desember 2024 #31 Skrevet 17. desember 2024 (endret) Vi har grøt julaften midt på dagen ja, og restene blir riskrem til dessert. Men jeg er vokst opp med julemiddagen sent, typ klokka 19 kanskje, så vi rakk å bli ganske sultne (måtte vente til fjøsstell var ferdig og de voksne fikk dusjet og ordnet seg. ) Aldri hatt mandel i grøten riktignok. Og vi har ikke veldig stor frokost på julaften, men derimot gigafrokost på 1.dag. Endret 17. desember 2024 av Splittbinders 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #32 Skrevet 17. desember 2024 Vi hadde det tidligere som middag Lille Julaften, men nå har vi det ved lunsjtid i stedet 😊 Vi er alltid hos Mamma og stefaren min, og jeg syns de senere årene så er det godt å kunne lage litt enkel middag og ta det rolig på ettermiddagen og kvelden hjemme 😌 Og det er mandel i grøten 😁 Som regel blir restene riskrem dagen etter, men i år skal vi til Svigerinne med familie, usikker på hva det blir der. Jeg har alltid vært veldig tradisjonsfast, men sluppet mer og mer opp, jul blir det uansett 🎄 Anonymkode: 571c3...239
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #33 Skrevet 17. desember 2024 Dette er det jo ørten tradisjoner på. Jeg er vokst opp med risgrøt med mandel i til lunsj på julaften (det er jo timesvis til pinnekjøttet enda) Mannen er vokst opp med risgrøt en eller annen gang siste uken før jul, men har aldri hatt mandel i. En venninne, fra samme by som meg, er vokst opp med risgrøt en av dagene før jul, med mandel. Nå viderefører vi "min" tradisjon til ungene, altså vi har risgrøt med mandel i til lunsj julaften. Anonymkode: 209b5...452
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #34 Skrevet 17. desember 2024 Vokst opp med grøt kl 12 på julaften men kommer ikke til å videreføre tradisjonen da barna ikke liker grøt 😆 Anonymkode: 04497...63e
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #35 Skrevet 17. desember 2024 Vanlig her jeg kommer fra. Selv har vi det lille julaften,fordi det passer oss bedre, men hadde det alltid på julaften som barn. Anonymkode: 9ca42...864
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #36 Skrevet 17. desember 2024 Har mandel i riskrem på kvelden som dessert. Er nok en egen vri på tradisjonen fordi våre foreldre ikke er fan av grøt. Vi hadde alltid et stort lunsjbord med besteforeldre vi ikke skulle feire med på kvelden. Hjemme jos min mann har de risgrøt med mandel kl. 11. Det er en vanlig tradisjon rundt om, men kan jo være geografiske og familiære forskjeller. Mange er vokst med foreldre som er på jobb. Anonymkode: 85c13...e5d 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #37 Skrevet 17. desember 2024 Vi har grøt julaften kl 13 🙂. Lillejulaften har vi gjester (nær familie) på koldtbord kl 18 Anonymkode: c0968...d72
Uanonym bruker Skrevet 17. desember 2024 #38 Skrevet 17. desember 2024 Det er en vanlig tradisjon, ja. Vi pleier imidlertid å ha grøt med mandel i på lille julaften, delvis fordi at dersom vi spiser grøt julaften, har vi mindre plass til julemiddag, og delvis for å få grøtrester å lage riskrem til julaftens dessert av. 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #39 Skrevet 17. desember 2024 Vi har på lille julaften. Vet at mange har grøt på julaften som lunsj. Anonymkode: d0d3c...504
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #40 Skrevet 17. desember 2024 Vi har det lille julaften. Anonymkode: 10463...af6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå