Gå til innhold

Mild ASD - behov for å lese meg opp

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Barnet vårt har fått påvist mild ASD. Han sliter med sosiale relasjoner og har i tillegg angst, og viser tegn til depresjon. Noe jeg har forstått ikke er uvanlig med diagnosen.

Jeg har lyst å lese meg opp på diagnosen. Er det noen som har noe litteratur å anbefale? Evt podkaster? Har googlet litt og det er jo enormt mye, men ønsker gjerne tips om hva jeg kan starte med.

Anonymkode: 78fe6...257

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg syntes Neurotribes (kun på engelsk) var fin for en generell forståelse av autisme og bakgrunnen for diagnosen, samt den store variasjonen på spekteret :) 

Men, jeg er voksen autist som leste på egne vegne. Det finnes helt sikkert litteratur som er ment for foreldre til barn på speketeret. Ville kanskje hørt med autisme foreningen?

Anonymkode: f83f6...513

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Jeg syntes Neurotribes (kun på engelsk) var fin for en generell forståelse av autisme og bakgrunnen for diagnosen, samt den store variasjonen på spekteret :) 

Men, jeg er voksen autist som leste på egne vegne. Det finnes helt sikkert litteratur som er ment for foreldre til barn på speketeret. Ville kanskje hørt med autisme foreningen?

Anonymkode: f83f6...513

Skal sjekke ut boken og høre med autismeforeningen. Takk for tips!

Anonymkode: 78fe6...257

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enig i å sjekke ut autismeforeningen. Der er det gode resurser for mange og ikke minst gode erfaringer fra autister, familiemedlem og pårørende☺️

Ikke la deg avskrekke av alle bedrevitere og synsere som har bestemt seg for sannheter om autisme eller autister. Hele greia er at det er et spekter med individuelle behov, begrensninger og ikke minst styrker. 

Anonymkode: 846b5...ef8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...