Adonia Skrevet 2. mars 2006 #1 Del Skrevet 2. mars 2006 jeg regner med at jeg kommer inn på medisin til neste år, men er nødt til å ta et års studie (60 studiepoeng) for å samle poeng. men siden jeg skal bruke et år på dette så har jeg lyst til å studere noe som er litt relevant i forhold til medisinstudiet. noen som har forslag til hva jeg kan søke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 2. mars 2006 #2 Del Skrevet 2. mars 2006 Psykologi, evt medisin grunnfag eller fysiologi/anatomi på privatskole - se for eksempel www.encefalon.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beam Skrevet 2. mars 2006 #3 Del Skrevet 2. mars 2006 Økonomi kanskje. Hvis du skal drive ditt eget firma en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GjestH Skrevet 2. mars 2006 #4 Del Skrevet 2. mars 2006 Hva med kjemi eller biologi? De første årene av medisinstudiet inneholder jo ganske mye kjemi, eller fag relatert til kjemi, som feks biokjemi, fysiologi osv. Ellers er jo medisin grunnfag en mulighet, men det kan kanskje ikke "brukes til noe" senere dersom det skulle være ønskelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hecuba Skrevet 2. mars 2006 #5 Del Skrevet 2. mars 2006 Det kan være en fordel å ha kjemi ettersom dette ikke er et krav for å komme inn på studiet, men det er likevel noe du garantert kan komme til å få bruk for. Kjemi er jo også noe som det ikke skader å ha ekstra av. Dersom du er interessert i psykiatri/psykologi, kunne jo også det vært interessant.. Slik tenker jeg. Skal prøve å komme inn på medisin til hørsten(kanskje vår i Oslo). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2006 #6 Del Skrevet 2. mars 2006 Hei, hvor gammel er du Adonia? Tenker på dette med alderspoeng og kvoter... Er det nødvendig å ta studiepoeng, får du uttelling for dette når du skal inn på medisin, tror det er bare et bachelor eller mastergradstudium som gir deg poeng? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2006 #7 Del Skrevet 2. mars 2006 Man får ikke alderspoeng når det gjelder medisinstudiet...det er unntak i alderspoenggivningen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adonia Skrevet 3. mars 2006 Forfatter #8 Del Skrevet 3. mars 2006 er 20. får 12 poeng for 120 studiepoeng. er helt andre regler for medisin mye gode tips. men jeg glemte å si at jeg i år har studert realfag, så har allerede hatt matte,biologi,kjemi,fysikk og genetikk på universitetet. vurderer å bygge videre på dette med nye emner. men har egentlig litt lyst til å ta noe helt annet. psykologi hørtes litt interessant ut.. :klø: må sjekke ut litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adonia Skrevet 3. mars 2006 Forfatter #9 Del Skrevet 3. mars 2006 Slik tenker jeg. Skal prøve å komme inn på medisin til hørsten(kanskje vår i Oslo). ← har du poeng for studier? eller satser du på primær? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shi Skrevet 3. mars 2006 #10 Del Skrevet 3. mars 2006 Latin? Gresk? (vet at medisin ikke har samme latin som f.eks middelalderstudier, men det er en grei innføring i grammatikk og ordforråd) Psykologi? Engelsk fag, f.eks grammatikk, oversettelse og intonasjon? (mye pensum på engelsk regner jeg med?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 3. mars 2006 #11 Del Skrevet 3. mars 2006 Medisin for ikke medisinere, det er et fag som går her oppe iallefall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2006 #12 Del Skrevet 4. mars 2006 Ville ikke valgt medisinfag, for det får du. Hva med psykologi (som nevnt), pedagogikk, sosiologi eller noe lignende som dreier seg om mennesker og menneskelige relasjoner? Det kan være nyttig senere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lil Skrevet 4. mars 2006 #13 Del Skrevet 4. mars 2006 Jeg tar helseadministrasjon for å samle poeng Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adonia Skrevet 14. mars 2006 Forfatter #14 Del Skrevet 14. mars 2006 vanskelig å velge synes jeg. mye gode forslag, kunne tenke meg psykologi eller sosiologi, men ser at jeg da må ha ex.fac - og det virker veldig kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniglå Skrevet 14. mars 2006 #15 Del Skrevet 14. mars 2006 Biokjemi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hecuba Skrevet 14. mars 2006 #16 Del Skrevet 14. mars 2006 har du poeng for studier? eller satser du på primær? ← Satser på primær, jeg. Aner ikke helt hvor jeg skal begynne med poengsanking. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shi Skrevet 14. mars 2006 #17 Del Skrevet 14. mars 2006 Ex fac burde da virkelig være oblig for medisin studenter. Hva er vel viktigere enn etiske spørsmål? Medisinere er jo faktisk de som kan stå med livet til mennesker i hendene sine. Både ex. phil og ex. fac er de viktigste kursene man tar på universitetet. Det tar bare litt lang tid før man oppdager det og forelesere er dårlige til å vise til disse kursene som grunnlag for studiene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå