Gå til innhold

Kan jeg ta en øl?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Når er man gammel nok til å nyte 1 øl,alene en kveld. Jeg er snart 18år,og har så innmari lyst på en øl. De fleste på min alder drikker øl for å bli dritings,og synes det er harry å ta seg en øl alene. Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Zalomine

Ifølge loven er du gammel nok på din 18 årsdag.... hva dine venner mener, det ville jeg ikke brydd meg videre mye om. Mye bedre at du (når du likevel vil drikke før du har lov) nyter en øl hjemme, enn å drikke øl for å bli full!

(trenger du fortelle dem det da, om de synes det er så harry?)

Følg egne meninger, ikke massens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lov å lure på hvorfor en som ennå ikke er fylt atten har lyst på en øl å nyte???

Er ellers selvsagt enig i at det er mer harry å drikke seg dritings, men forstår ikke helt behovet for en øl, - gjelder det som drikke til mat, eller er det "bare" ølet du har lyst på??? :-?

Har selv en datter på snart atten og ville fått bakoversveis om hun kom og sa hun hadde lyst på en øl..... Vet at jeg ikke har kontroll på alt hun foretar seg når hun er ute, men å la henne drikke hjemme før hun er atten (uansett sammenheng) er etter min mening å akseptere at loven brytes..... Iflg. politiet er det heller ikke lurt å la barna drikke hjemme "før tiden" - det hindrer dem absolutt ikke i noe og kan tvertimot føre til lavere terskel.....

Dette ble litt moral på morgenkvisten, - ha en fortsatt fin dag! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lov å lure på hvorfor en som ennå ikke er fylt atten har lyst på en øl å nyte???

Er ellers selvsagt enig i at det er mer harry å drikke seg dritings, men forstår ikke helt behovet for en øl, - gjelder det som drikke til mat, eller er det "bare" ølet du har lyst på??? :-?

Har selv en datter på snart atten og ville fått bakoversveis om hun kom og sa hun hadde lyst på en øl..... Vet at jeg ikke har kontroll på alt hun foretar seg når hun er ute, men å la henne drikke hjemme før hun er atten (uansett sammenheng) er etter min mening å akseptere at loven brytes..... Iflg. politiet er det heller ikke lurt å la barna drikke hjemme "før tiden" - det hindrer dem absolutt ikke i noe og kan tvertimot føre til lavere terskel.....

Dette ble litt moral på morgenkvisten, - ha en fortsatt fin dag! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det lov å lure på hvorfor en som ennå ikke er fylt atten har lyst på en øl å nyte???

Er ellers selvsagt enig i at det er mer harry å drikke seg dritings, men forstår ikke helt behovet for en øl, - gjelder det som drikke til mat, eller er det "bare" ølet du har lyst på??? :-?

Har selv en datter på snart atten og ville fått bakoversveis om hun kom og sa hun hadde lyst på en øl..... Vet at jeg ikke har kontroll på alt hun foretar seg når hun er ute, men å la henne drikke hjemme før hun er atten (uansett sammenheng) er etter min mening å akseptere at loven brytes..... Iflg. politiet er det heller ikke lurt å la barna drikke hjemme "før tiden" - det hindrer dem absolutt ikke i noe og kan tvertimot føre til lavere terskel.....

Dette ble litt moral på morgenkvisten, - ha en fortsatt fin dag! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...