AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #1 Del Skrevet 15. desember 2024 Jeg sliter, det er mye på hjemmebane fortiden og er totalt utslitt. Har begynt i ny jobb og er ennå i prøvetiden og har hatt noen fraværsdager allerede pga utbrenthet. Jeg jobber 100% . Turnus. Hardt fysisk og psykisk i arbeidet. Har klart meg en god stund uten fravær, men kjenner nå at jeg sliter veldig med utbrenthet, jeg klarer til slutt ikke å ta vare på hus og hjem, jeg klarer nesten ikke å ta vare på meg selv, har operert kne og sliter med sterke smerter i rygg pga anspenthet og har sterke hælsmerter i tillegg. Jeg er i tillegg mor til 2 små barn og her går det i ett i huset. Null hvile. Far er også utmattet så også liten hjelp der. Har ingen mor eller far, søsken som kan avlaste meg heller. Jeg vurderer sterkt å sykmelde meg igjen , evt, gradert 50 prosent. Og i stedet kanskje omskolere meg til et lettere yrke som passer til familieliv, kropp og sinn. For dette klarer jeg ikke snart mer. Noen som har vært borti lignende? Det er flaut å være sykmeldt som nyansatt, kan de gi meg oppsigelse hvis jeg er mye bort i prøvetiden tro? Er fagorganisert. Det sto at jeg kan forlenge prøvetiden i kontrakten hvis jeg har fravær i prøvetiden da. Anonymkode: ab3e3...bdd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #2 Del Skrevet 15. desember 2024 Føler med deg! Har hatt det helt likt. Hvor lenge har du igjen av prøvetiden? Anonymkode: 24f3d...1af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #3 Del Skrevet 15. desember 2024 Hvis du er sykemeldt i prøvetiden kan arbeidsgiver forlenge prøvetiden like lenge som du har vært sykemeldt. Min erfaring er at de gjør det hvis du gjør en god jobb når du er til stede og de er interesserte i å beholde deg. Anonymkode: 28232...ff9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #4 Del Skrevet 15. desember 2024 Jeg ville ikke forlenget en med ny fravær i prøveperioden nei. Søk deg heller en ny og mindre jobb. Anonymkode: 6f325...d06 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #5 Del Skrevet 15. desember 2024 Ny i jobb og høyt sykefravær. Jeg ville ikke forlenget prøveperioden, men forsøkt alt jeg kunne å bli kvitt deg. Har ikke behov for ansatte som ikke er på jobb Anonymkode: e8df6...3bb 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #6 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): jeg klarer til slutt ikke å ta vare på hus og hjem, Far er også utmattet så også liten hjelp der. Anonymkode: ab3e3...bdd Burde dere forsøkt å kjøpt dere litt hjelp i hjemmet? Ta av de verste toppene. Anonymkode: 619aa...0f7 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #7 Del Skrevet 15. desember 2024 0 stress. I helsevesenet er det så stor mangel på personell at de sier deg ikke opp. God bedring, ta vare på helsen Anonymkode: e595f...b14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #8 Del Skrevet 15. desember 2024 Så beleilig da, å bli sykemeldt fra turnusjobb nå rett før jul... Å ha mye på hjemmebane er da ikke sykemeldingsgrunn, du kan få sykemelding pga egen sykdom. Desuten, så er det ikke du som sykemelder deg, men legen. Hvis samboer/ mann også er utslitt, så er det noe dere må rydde opp i, se på hva som fører til dette uføre i deres hjem. Hvordan har barna deres det oppi dette kaoset? Anonymkode: ba985...a26 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #9 Del Skrevet 15. desember 2024 Det har for så vidt ingenting å si at du er i prøvetid. Stillingen er uansett fast, og sykefravær er ikke grunnlag til oppsigelse. Hvis du tror at denne problemstillingen vil være permanent ville jeg haller bedt om å gå ned i stilling. Anonymkode: 01454...26c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #10 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 0 stress. I helsevesenet er det så stor mangel på personell at de sier deg ikke opp. God bedring, ta vare på helsen Anonymkode: e595f...b14 Jeg er leder i helse og ville forsøkt å bli kvitt henne. Vi har kniven på strupen til å ta ned vikarbruken og har derfor lav terskel for å si opp ansatte som har mye fravær i prøvetiden. Vi trenger faste ansatte som er på jobb. Anonymkode: e8df6...3bb 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #11 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er leder i helse og ville forsøkt å bli kvitt henne. Vi har kniven på strupen til å ta ned vikarbruken og har derfor lav terskel for å si opp ansatte som har mye fravær i prøvetiden. Vi trenger faste ansatte som er på jobb. Anonymkode: e8df6...3bb Får du (gode) søkere til faste stillinger så er du en av de heldige.. Anonymkode: e595f...b14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #12 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Så beleilig da, å bli sykemeldt fra turnusjobb nå rett før jul... Å ha mye på hjemmebane er da ikke sykemeldingsgrunn, du kan få sykemelding pga egen sykdom. Desuten, så er det ikke du som sykemelder deg, men legen. Hvis samboer/ mann også er utslitt, så er det noe dere må rydde opp i, se på hva som fører til dette uføre i deres hjem. Hvordan har barna deres det oppi dette kaoset? Anonymkode: ba985...a26 Idiot. Ts, ta sykmeldingen! Ingen takker deg for å ødelegge deg fullstendig ved å stå i jobb når du er urbrent. Det kan gå riktig galt. Jeg ble sykmeldt tidlig i ny jobb. Det var ingen problem. Helsa og familien først, alltid! Anonymkode: 96c9e...4d7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #13 Del Skrevet 15. desember 2024 Utbrent* Anonymkode: 96c9e...4d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #14 Del Skrevet 15. desember 2024 Her er det jo åpenbart noe feil, og det er antakelig ikke jobben. Å ikke kunne gjøre husarbeid i tilfredsstillende grad er ikke, og burde ikke være, sykmeldingsgrunn. La det være slapt hjemme en periode, ingen har vondt av det. Du må kunne forsørge deg selv, det vil si å gå på jobb, og ikke la oss andre betale regningen for dine livsvalg. Du ig mannen får se på livsstil og -valg og se hvor det butter. Dette er grunnen til sykmeldingsproblematikken i landet vårt. Blir provosert! Det er ikke farlig å være sliten, eller å ha støv i krokene. Anonymkode: 34f66...d12 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #15 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Får du (gode) søkere til faste stillinger så er du en av de heldige.. Anonymkode: e595f...b14 Vi lokker med signeringsbonus og ekstra tillegg på kvelder og i helger. Har nå nesten kun fast ansatte og svært få vikarer. Og slik vil vi fortsette å ha det Anonymkode: e8df6...3bb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #16 Del Skrevet 15. desember 2024 Hvorfor er du flau? Jeg er leder for over ti ansatte og sykemeldinger / fravær er en del av hverdagen. Det eneste som irriterer meg grenseløst er ansatte som takker ja til jobben når de egentlig må gjøre andre ting som å studere til eksamen, prioritere en annen jobb, osv. Jeg ville satt stor pris på å bli fortalt så fort som mulig at en nyansatt ikke kunne jobbet like mye som avtalt likevel. På den måten hadde jeg i hvert fall fått litt tid til å sette opp nye vakter med andre ansatte, organisert dem, fått ansatt en ny person i ditt sted, og så videre. Det er egentlig logistikken som gjør oss sure, ikke årsaken til fraværet ditt. Så si i fra nå og vær ærlig - hvis du virkelig ikke kan mer enn 50% eller til og med vil sykemelde deg 100%, SI DET. Ellers må lederen din lage en 50% vaktplan, deretter lage en vaktplan uten deg i det hele tatt.... og det er MYE jobb. Anonymkode: 1dcca...618 1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #17 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvorfor er du flau? Jeg er leder for over ti ansatte og sykemeldinger / fravær er en del av hverdagen. Det eneste som irriterer meg grenseløst er ansatte som takker ja til jobben når de egentlig må gjøre andre ting som å studere til eksamen, prioritere en annen jobb, osv. Jeg ville satt stor pris på å bli fortalt så fort som mulig at en nyansatt ikke kunne jobbet like mye som avtalt likevel. På den måten hadde jeg i hvert fall fått litt tid til å sette opp nye vakter med andre ansatte, organisert dem, fått ansatt en ny person i ditt sted, og så videre. Det er egentlig logistikken som gjør oss sure, ikke årsaken til fraværet ditt. Så si i fra nå og vær ærlig - hvis du virkelig ikke kan mer enn 50% eller til og med vil sykemelde deg 100%, SI DET. Ellers må lederen din lage en 50% vaktplan, deretter lage en vaktplan uten deg i det hele tatt.... og det er MYE jobb. Anonymkode: 1dcca...618 Hei frå sidelinja. Du høyrest ut som ein god leiar ❤️ Anonymkode: d63be...d05 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caroline.s Skrevet 15. desember 2024 #18 Del Skrevet 15. desember 2024 (endret) AnonymBruker skrev (På 15.12.2024 den 23.12): Så beleilig da, å bli sykemeldt fra turnusjobb nå rett før jul... Å ha mye på hjemmebane er da ikke sykemeldingsgrunn, du kan få sykemelding pga egen sykdom. Desuten, så er det ikke du som sykemelder deg, men legen. Hvis samboer/ mann også er utslitt, så er det noe dere må rydde opp i, se på hva som fører til dette uføre i deres hjem. Hvordan har barna deres det oppi dette kaoset? Anonymkode: ba985...a26 Har du vært utbrent før, eller slitt med utmattelse? Det er mer enn å «bare» være sliten eller tom for energi. Jeg har vært utbrent og knapt i stand til å fungere. Jeg var sykemeldt i over ett år, og først nå, snart to år etter, fungerer jeg sånn nogenlunde normalt. Jeg hadde ikke i min villeste fantasi trodd at det skulle være så ille å være utbrent som det faktisk var. Hadde store søvnproblemer og søvnløshet, konstant uro/tankekjør og hjertebank, for å nevne noe. Klarte ikke å tenke klart, formulere setninger eller henge med i en samtale, selv med kun èn person av gangen. Glemte ting jeg hadde sagt eller som andre sa, like fort som det ble sagt. Bare det å gå til postkassa føltes som å bestige et fjell. Alle lyder i omgivelsene ble forsterket, f.eks. de som snakket lavt eller med «normalt» volum oppfattet jeg som at ropte. Så vil jeg også si til deg TS, at det er helt greit å få en sykemelding ❤️ Ta en prat med legen din og fortell hvordan du har det. Vær helt ærlig. Jeg holdt ut to måneder i ny jobb før det sa stopp, og da hadde jeg tøyd strikken alt for langt lenge før det. Jeg sa opp, og var sykemeldt under nesten hele oppsigelsestiden. Endret 17. desember 2024 av caroline.s 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #19 Del Skrevet 16. desember 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Føler med deg! Har hatt det helt likt. Hvor lenge har du igjen av prøvetiden? Anonymkode: 24f3d...1af 3 mnd Anonymkode: ab3e3...bdd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #20 Del Skrevet 16. desember 2024 Vanligvis forlenges prøvetiden tilsvarende fraværet. Men spørsmålet er mer om det er riktig jobb for deg, hvis jobben knekker deg psykisk, du har såpass med smerter, og i tillegg en mann som ikke kan bidra hjemme... Er det noe periodisk som vil gå over, eller har dere ett permanent problem med å fordele ansvaret i hjemmet som gjør deg utslitt? Anonymkode: 20c41...cbe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå