Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Funderer??
Skrevet

Ja, det er mitt ganske enkle spørsmål. Under mine dokumenter ligger det en mappe med cookies, og der ligger det diverse... Er dette sider man har besøkt eller hva er det??? Reklame fra de sidene som har blitt beøkt??

Kan noen gi meg en kort og grei forklaring??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enkelt forklart: En liten tektfil som er plassert på maskinen din av en eller annen webserver. Den hjelper webserveren å huske deg neste gang du entrer den websiden du fikk den av.

Gjest Funderer?? videre
Skrevet

Okei, så man må ha besøkt siden for å få en cookie lagret! Det skjer ikke dersom det bare var reklame for en side på en annen side du var på altså??

Takk for svar!!

Skrevet

En cookie er en fil med informasjon om deg i.

Den kan f.eks. brukes til å samle informasjon om f.eks. hva du gjør på nettet(og gi info tilbake til utsenderen av cookie-en), eller til å holde brukernavn/passord på en webside.

Man må ha besøkt en side for å få en cookie...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...