Gå til innhold

Synd han ikke klarte det..


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/03/02/459472.html

Jeg syns det norske rettsvesenet blir verre og verre!! Ikke har vi lange nok straffer, og ikke blir de tatt de j***** heller... Blir kvalm av å tenke på den stakkars lille jenta og faren som har blitt så "skadet innvendig"..

Reagerer kraftig på at de ikke har nok bevis???? Holder ikke den lille jentas "fysiske tilstand"????? Regner med de har skaffet bevis av henne i en slik sak.. :overrasket:

Og attpåtil så krever den siktede at politiet gjør noe med at miljøet rundt er sinte på han for det han har gjort????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synd han ikke klarte det?

Hva om det ikke var den rette personen, da? Jentas fysiske tilstand sier ingenting om overgriperen. At hun har blitt voldtatt virker sannsynlig, men det må nødvendigvis ikke være denne personen som gjorde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Men hva om det var den rette personen da?? hva hvis jenta faktisk har sagt at det HAN var overgriperen? når ikke politiet gjør noe og alt bare skurer og går.. så skjønner jeg godt at familiens ofre går litt fra forstanden. Og det burde det være stor forståelse for, søren meg ikke for overgriperen. Er lei av snakk og regler og lover som forandres og gjøres bedre for de som faktisk har gjort noe galt..

Er jo et offer overgriperen og nå da kanskje? :overrasket: Snillismen i dette landet har visst ingen grenser... :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Men hva om det var den rette personen da?? hva hvis jenta faktisk har sagt at det HAN var overgriperen? når ikke politiet gjør noe og alt bare skurer og går.. så skjønner jeg godt at familiens ofre går litt fra forstanden. Og det burde det være stor forståelse for, søren meg ikke for overgriperen. Er lei av snakk og regler og lover som forandres og gjøres bedre for de som faktisk har gjort noe galt..

Er jo et offer overgriperen og nå da kanskje?  :overrasket: Snillismen i dette landet har visst ingen grenser...  :riste:

Med den praksisen du tydligvis ønsker vil uskyldige sitte i fengsel, men det bryr deg vel ikke så mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Men hva om det var den rette personen da?? hva hvis jenta faktisk har sagt at det HAN var overgriperen? når ikke politiet gjør noe og alt bare skurer og går.. så skjønner jeg godt at familiens ofre går litt fra forstanden. Og det burde det være stor forståelse for, søren meg ikke for overgriperen. Er lei av snakk og regler og lover som forandres og gjøres bedre for de som faktisk har gjort noe galt..

Er jo et offer overgriperen og nå da kanskje?  :overrasket: Snillismen i dette landet har visst ingen grenser...  :riste:

Hva hvis noen (en 7 åring) hadde tatt feil og sagt at du var overgriper. Hadde det da vært greit at de hadde skjært av deg penis og slått deg i hodet med en jernstang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Markus i Oslo

Jeg aner ikke hvordan jeg hadde reagert dersom jeg var far til en unge som opplevde noe sånt, bortsett fra at jeg hadde vært fortvila, forbanna og sikkert hatt mange tanker om hva slags behandling overgriperen skulle fått.

Men jeg håper virkelig at jeg hadde vært oppegående nok til å forstå at det er veldig veldig langt fra å være siktet i en sak til senere å bli tiltalt og eventuelt dømt. Jeg håper virkelig at jeg hadde klart å unngå at ungen måtte oppleve å både vært utsatt for et overgrep og hatt en idiot av en kriminell, voldelig pappa.

Jeg er egentlig ganske skremt over at noen, som her i denne tråden, i det hele tatt oppfordrer til eller støtter selvtekt på denne måten.

Å ta avstand fra en idiotisk handling ved å støtte en like idiotisk handling synes jeg egentlig er ganske idiotisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjønner godt at faren mistet fornuften jeg! Hadde noen melestet min syvåring ville jeg nok gått av hengslene selv. Det er vel nok bevis at syvåringen vitner om hvem som forgrep seg - sammen med andre barn i denne saken blir hun altså ikke trodd fordi ingen tok overgriperen "på fersked" da eller??

Og dere da som er gjester her - som ikke tror det er rett person - er dere helt i vater eller??

Makan ...

Nei - jeg er for både fysisk kastrering og livstid på en øde øy jeg.. Som tidligere selvsagt etter en form for gjengjeldelse såpass de vet hva de påførte ofrene sine......

Fatter ikke at de får gå fri. Og ikke kom med "hevn" maset - jeg har svart på det før.. Hevn er en ting - å sørge for at de ikke ønsker forgripe seg igjen er noe helt annet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Og dere da som er gjester her - som ikke tror det er rett person - er dere helt i vater eller??

Makan ...

Nei - jeg er for både fysisk kastrering og livstid på en øde øy jeg.. Som tidligere selvsagt etter en form for gjengjeldelse såpass de vet hva de påførte ofrene sine......

Fatter ikke at de får gå fri. Og ikke kom med "hevn" maset - jeg har svart på det før.. Hevn er en ting - å sørge for at de ikke ønsker forgripe seg igjen er noe helt annet....

Ja jeg er helt i vater, og er glad for at vi bor i et samfunn som ikke fengsler noen uten bevis. Det er vel ingen av oss som helt kjenner faktum i denne saken, det kan for eksempel være store uklarheter i 7 åringens forklaring.

Det er bra faren er dømt, folk kan ikke oppføre seg på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å si noe om denne saken - skal bare minne om at Bjugn-saken klart og tydelig viste at barn kan peke ut folk til å ha gjort helt andre ting enn de faktisk har gjort.

Selvtekt har ingenting i en rettsstat å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår faren svært godt, veit ikke om jeg hadde klart å bevare roen hvis 7-åringen hadde vært mitt barn.

Det betyr derimot ikke at jeg støtter handlingene hans, og jeg mener han bør bli straffet for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er "dessverre" mange av oss fedre som har tenkt i samme baner mht overgrep av våre barn. Og i mitt nærmiljø har vi ofte diskutert hva vi ville ha gjort om noe slikt skjedde.

Nå skal det vel også sies at mannen som er under etterforskning ikke er dømt og har benektet påstandene. Det er da litt tidlig "å ta igjen". Om han dømmes får han sansynligvis en værre straff enn døden av andre innsatte. Jeg har inntrykk av at det er en veldig streng selvjustis i norske fengsler ovenfor fanger som har forgrepet seg på barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix
Ja jeg er helt i vater, og er glad for at vi bor i et samfunn som ikke fengsler noen uten bevis. Det er vel ingen av oss som helt kjenner faktum i denne saken, det kan for eksempel være store uklarheter i 7 åringens forklaring.

Det er bra faren er dømt, folk kan ikke oppføre seg på denne måten.

Enig. Jeg skjønner at han er sinna, men vi kan ikke godta at folk straffer folk på egenhånd på den måten. I hvert fall ikke når det er usikkert hvem gjerningsmannen faktisk er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg stoler mindre og mindre på rettssystemet, og ser for meg at jeg selv har kunnet tydd til vigilante-aksjoner dersom noen i min nære krets hadde blitt voldtatt f.eks. Advokater uten skrupler som tar skyhøye honnorar, all energi, tid og krefter suges bort til store saker som NOKAS-saken, så det er verken råd eller tid til å hjelpe ofre i andre saker. Hva er det de sier, du bør ikke anmelde en voldtekt hvis du ikke har OVERtydelige beviser, man kan jo skjønne at de vil beskytte uskyldige som blir klandret, men...

Og tenk på forbrytere som går fri, da saken blir foreldet og derfor henlagt??!

Av og til er det veldig vanskelig å lene seg tilbake og stole på at samfunnet ordner opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Synd denne barnefaren ikke fikk fullført oppdraget sitt.

Jeg prøver selv å sette meg inn i situasjonen hans, og ja, jeg ville definitivt gjordt det samme, eller tilsvarende mot denne overgriperen, så sant jeg visst at han var skyldig.

Hadde tatt straffen med hevet hode i ettertid. INGEN skal kunne gå utstraffet overfor meg når de har gjordt en sånn forbrytelse.

Hadde nok heller sett han inn i øynene og rettet en pistol i mot hans hode og fyrt av. Det hadde vært verd hver en dag jeg hadde måtte sone i ettertid.

Dessuten hadde man sluppet unna med kanskje 10år i fengsel. Men i realitenten ute etter 5-6år.

Støtter barnefarens handling 100% jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd denne barnefaren ikke fikk fullført oppdraget sitt.

Jeg prøver selv å sette meg inn i situasjonen hans, og ja, jeg ville definitivt gjordt det samme, eller tilsvarende mot denne overgriperen, så sant jeg visst at han var skyldig.

Hadde tatt straffen med hevet hode i ettertid. INGEN skal kunne gå utstraffet overfor meg når de har gjordt en sånn forbrytelse.

Hadde nok heller sett han inn i øynene og rettet en pistol i mot hans hode og fyrt av. Det hadde vært verd hver en dag jeg hadde måtte sone i ettertid.

Dessuten hadde man sluppet unna med kanskje 10år i fengsel. Men i realitenten ute etter 5-6år.

Støtter barnefarens handling 100% jeg.

Problemet er at barnefaren ikke kan være sikker på at det er riktig mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Problemet er at barnefaren ikke kan være sikker på at det er riktig mann.

Så sant han er skyldig skrev han jo........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så sant han er skyldig skrev han jo........

Jeg synes det er feil å støtte en barnefar i den handlingen han gjorde så lenge det er uavklart om han som etterforskes gjorde dette overgrepet eller ikke. Gjest støtter handlingen til barnefaren selv om det ikke er bevist noe som helst. Det blir feil å gå rundt å kutte utstyret av menn fordi en TROR de har gjort noe. Jeg mener altså at det er feil å støtte faren når situasjonen er slik den er.

Som jeg har sagt tidligere er temaet diskutert frem og tilbake også i min omgangskrets. Og jeg har stor sympati for de fedre som reagerer ovenfor andre som har gjort slike gruefulle ting. Men i denne saken kan vi pr i dag ikke si at tiltalte har gjort noe galt. På et slikt grunnlag kan vi ikke gå rundt å lemleste folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Dessuten hadde man sluppet unna med kanskje 10år i fengsel. Men i realitenten ute etter 5-6år.

Her tar du nok kraftig feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Her tar du nok kraftig feil.

10års fengsel er vel ikke unormalt for et drap.

Noen får mindre andre mer.

Dessuten må man huske på at et fengsels år er bare 9mnd.

Får man 10års fengsel blir det i realitenten 90mnd. og 90/12=7,5år

Så soner man stort sett 2/3 av tiden. Dvs. 66% av 7,5år = 5år er den faktiske tiden man sitter inne. Men alt dette kommer jo ann på oppførsel og vurderinger av hver enkelt person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noe slikt hadde skjedd min unge, så håper jeg virkelig at jeg hadde klart å beholde besinnelsen - for ungens skyld.

Det hjelper ikke en unge som har vært utsatt for overgrep å oppleve at pappa dømmes for vold og må sone. Det som hjelper unge, er at pappaen er tilstede i hverdagen, som en stabil støtte. Tenk deg at du har en far som du synes er snillest i verden, så får du vite at han gikk amok på en kafe og måtte arresteres? Det gjør noe med en unge det også.

Og: Det har hendt at unger har utpekt feil gjerningsmann. Det betyr ikke at de bevisst lyver, men at de av en eller annen grunn tar feil. Vi har ingen garantier for at ikke det kan ha hendt her. Dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...