AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Del Skrevet 6 timer siden Fryktelig vondt øverst i magen, ved magesekken. Brennende smerte. Holdt på i noen dager. Noen med magesår som har hatt det sånn. Livredd for kreft i magesekken, men jeg er 34 år gammel så kanskje ikke så sannsynlig? Anonymkode: fb6b7...134 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden Refluks er mer sannsynlig, eventuelt magesår. (Der er sjelden noen under 40 får magekreft, og snittalderen på de som får det, er 75 år, oftest mannfolk.) Men uansett, nyoppståtte symptomer bør en dra til legen med. Anonymkode: c5043...1ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden Høres ut som helt vanlig refluks. Er du overvektig? Anonymkode: 4894a...e8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Høres ut som helt vanlig refluks. Er du overvektig? Anonymkode: 4894a...e8e Jeg har reflux, men kan det virkelig gjøre så vondt? Også i magesekken? Anonymkode: fb6b7...134 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har reflux, men kan det virkelig gjøre så vondt? Også i magesekken? Anonymkode: fb6b7...134 Dersom du har en rift eller et sår i magesekken vil magesyren som finnes i magesekken naturlig, svi og brenne og gi tildels store smerter i magen der såret er. Man kan få sår av flere grunner. En smertestillende tablett eller to kan ha etset et sår, eller en rift kan ha oppstått ved oppkast (skjedde meg en gang). Sår kan også oppstå av bakterielle grunner, magesår. Man kan finne ut om det er sår der med gastroskopi. Ikke behagelig, men man får lokalbedøvelse i svelget (spray) for å ikke brekke seg av slangen de fører ned (vært med på det en gang iforbindelse med mitt sår i magesekken). Anonymkode: 63824...fae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Fryktelig vondt øverst i magen, ved magesekken. Brennende smerte. Holdt på i noen dager. Noen med magesår som har hatt det sånn. Livredd for kreft i magesekken, men jeg er 34 år gammel så kanskje ikke så sannsynlig? Anonymkode: fb6b7...134 Kan høres ut som magesår eller nå magebetennelse . Har hatt begge deler og er vondt begge deler . Ville ordnet legetime og prøvd zomac/ syrenøytralisering . Har du synlig svart avføring så kan det være blødende sår Anonymkode: 2a7b2...0be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hege123 Skrevet 5 timer siden #7 Del Skrevet 5 timer siden Jeg har hatt tilsvarende symptomer øverst i magen to ganger. Første gangen var det magesår og andre gangen utposning og betennelse i tolvfingertarmen. Da det var magesår kom og gikk smerten avhengig av om jeg hadde spist eller ikke. Det var verst når jeg ikke hadde spist på en stund, og spesielt ille på morgenkvisten, før frokost. Da jeg hadde betennelse i tarmen var smerten mer jevn, men like ille. Du bør nok ta deg en tur til legen, som eventuelt kan henvise deg til gastroskopi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #8 Del Skrevet 5 timer siden Hege123 skrev (12 minutter siden): Jeg har hatt tilsvarende symptomer øverst i magen to ganger. Første gangen var det magesår og andre gangen utposning og betennelse i tolvfingertarmen. Da det var magesår kom og gikk smerten avhengig av om jeg hadde spist eller ikke. Det var verst når jeg ikke hadde spist på en stund, og spesielt ille på morgenkvisten, før frokost. Da jeg hadde betennelse i tarmen var smerten mer jevn, men like ille. Du bør nok ta deg en tur til legen, som eventuelt kan henvise deg til gastroskopi. Skal til lege på torsdag, men blir det verre så tar jeg kontakt før. Anonymkode: fb6b7...134 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå